Opt obiceiuri ușoare și sănătoase de care ar trebui să îți faci timp zilnic

Adaugă aceste opt mici activități ușoare – indiferent cât de dificilă și plină ți-ar fi ziua – și vei adăuga ani de zile vieții tale! Astfel, vei putea bifa tot ce ți-ai pus pe listă, știi doar despre ce vorbesc.

Opt obiceiuri ușoare și sănătoase de care ar trebui să îți faci timp zilnic

1. Pune-ți un snack la pachet

Vei fi tentată să mănânci mai mult decât trebuie la masa de seară dacă nu vei servi o gustare la prânz. Iar din moment ce mâncarea îți conferă energie, sărind peste gustare, te vei simți obosită. Așadar, în loc să dai te refugiezi ulterior într-o pungă de chips-uri, de ce să nu iei la tine un snack sănătos, sărac în calorii și bogat în proteine? Un măr sau o pară sună delicios!

2. Prepară-ți niște ceai

Oamenii care beau de la două la trei căni de ceai verde pe zi au un risc mai scăzut cu 15% de a face un infarct. De ce? Antioxidanții din ceaiul verde păstrează plachetele sanguine care curg prin artere mai puțin lipicioase.

3. Udă florile

Experții au descoperit de ceva vreme că florile de casă absorb aerul poluat ce poate cauza dureri de cap, amețeală și oboseală. De asemenea, ele îți pot stimula productivitatea cu 15%. Cum? Prin simpla lor existență. Întreține-le udându-le de fiecare dată când observi că pământul lor a devenit uscat.

4. Aer proaspăt!

Timpul petrecut în natură îți poate micșora fluxul sanguin, el mergând înspre acea parte a creierului pe care o exploatai prea multă vreme concentrându-te pe anumite lucruri. Oamenii de știință nu pot însă explica efectele neurologice ale naturii, însă cred că e destul de simplu: nimic nu se compară cu o priveliște care îți taie respirația și de care să îți aduci aminte în momentele în care ești stresată. Așadar, ia-ți haina pe tine, mergi afară pentru câteva minute și lasă aerul de afară să ia cu el toate îngrijorările.

5. Fă stretching

Pentru a relaxa mușchii spatelui care a devenit de-a dreptul rigid și, totodată, pentru a te folosi de mușchii abdominali, fă următoarea mișcare în momentul în care ești așezată: ia partea din spate a scaunului cu mâna dreaptă și ține brațul stâng pe scaun, apoi răsucește ușor trunchiul spre dreapta; repetă mișcarea și pe celalaltă parte. Oamenii care stau de regulă într-o poziție dreaptă sunt mai rezistenți din punct de vedere fizic față de cei care stau în „poziția cocoșatului”.

6. Pune alarma

Trezindu-te pe muzica ta preferată poate fi un îndemn pentru a te trezi mai bine și mai repede. În momentul în care faci exerciții în mod regulat, playlist-ul pe care obișnuiești să îl asculți poate deveni un indiciu, o aluzie care să te îndemne la mișcare: de îndată ce auzi melodiile, vrei să mergi la sală! Pentru utilizatorii de iPhone, alegeți „Nighstand Central”, iar pentru cei Android, „Gentle Alarm”. Setează-le astfel încât ele să devină imnul antrenamentului tău!

7. Dormi în poziția corectă

Pune-te pe o parte, îndoaie-ți genunchii și pune o pernă între ei. Dormitul în această poziție îți poate lua durerile de spate. De asemenea, poate ajuta la îndepărtarea proteinelor din creier – acumulare ce poate contribui la dezvoltarea bolii Alzheimer – prin îmbunătățirea circulației capului și gâtului. Iar toate astea doar în timp ce dormi.

8. Spune „mulțumesc!”

Recunoștința este asociată cu fericirea supremă, așa că notează în fiecare zi un lucru pentru care să fii recunoscătoare. Ești stresată? Amintește-ți, nu te-ai îngrijora foarte tare pentru lucrurile care nu sunt importante pentru tine ceea ce înseamnă că poți alege chiar să fii recunoscătoare pentru factorii de stres. Spui că a avea grijă de un părinte mai în vârstă e greu, dar, în același timp, e o șansă pentru a vă întări și îmbunătăți relația.

Citește și:
Ce se întâmplă în organismul tău atunci când renunți la carne

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet