Tot ce trebuie să știi despre vitamina K și beneficiile sale asupra sănătății

Vitamina K are o mulțime de beneficii asupra sănătății tale. Află care sunt acelea și cum poți include mult mai ușor vitamina K în alimentație.

Tot ce trebuie să știi despre vitamina K și beneficiile sale asupra sănătății

Vitamina K este cunoscută pentru rolul pe care îl are în coagularea sângelui, dar are și alte beneficii pentru sănătatea ta, cum ar fi menținerea rezistenței osoase.

Cel mai bun mod prin care să te asiguri că ai un nivel optim de vitamine este să mănânci cât mai multe legume cu frunze verzi. Printre principalele surse de vitamina K se numără spanacul, broccoli, frunzele de kale și salata verde. În ceea ce privește suplimentele alimentare, ele trebuie luate sub supravegherea medicului.

Deficitul de vitamina K este destul de rar la adulți, însă poate apărea în cazul persoanelor care au afecțiuni ale ficatului, boala Chron, boala celiacă sau cele care au suferit o intervenție chirurgicală bariatrică.

Iată care sunt beneficiile vitaminei K asupra sănătății tale:

1. Ajută la vindecarea rănilor

Vitamina K este esențială pentru coagularea sângelui. Fără coagularea acestuia, orice rană poate determina o sângerare excesivă, care în cele din urmă va provoca afecțiuni mult mai grave. Persoanele care au afecțiuni ale sângelui, cum este hemofilia – o boală care se manifestă prin faptul că sângele este lipsit de proteinele necesare coagulării, pot avea dificultăți de coagulare a sângelui. Este important să păstrezi un echilibru și să incluzi această vitamină printr-o alimentație corectă.

2. Vitamina K joacă un rol important în menținerea sănătății oaselor

Celulele osoase se regenerează în mod constant, iar această vitamină are un rol esențial în acest proces de înlocuire a celulelor care mențin rezistența osoară. Pe de altă parte, deficitul de vitamina K a fost corelat cu osteoporoza. Un studiu din 2009 publicat în PLoS Medicine, la care au participat 440 de femei aflate în postmenopauză cu osteopenie a demonstrat faptul că vitamina K reduce riscul fracturilor osoase. Jumătate dintre participante au luat 5 miligrame de vitamina K pe zi, timp de patru ani, iar celelalte au luat un placebo. Potrivit studiului, cele care au luat această vitamină nu au văzut o îmbunătățire a densității osoase pentru că pierderea osoasă este inevitabilă după menopauză, însă au avut mai puține fracturi osoase comparativ cu cele care au luat placebo.

3. Poate preveni bolile de inimă

Riscul bolilor de inimă poate fi diminuat în funcție de cantitatea de vitamina K pe care o incluzi în alimentația ta. Un studiu publicat în 2009 în American Journal of Clinical Nutrition care a inclus 388 de participanți cu vârste cuprinse între 60 și 80 de ani a arătat că această vitamină încetinește progresia de calcifiere a arterelor coronare, care este unul dintre principalele semne ale bolilor de inimă.

Citește și:
8 moduri prin care îți distrugi metabolismul

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet