Hrisca: beneficiile acestui aliment-minune!

Dintre cele mai sanatoase alimente, hrisca este cu adevarat energizanta, nutritiva si are o sumedenie de beneficii pentru sanatatea noastra. Iti spunem mai multe despre hrisca si, in plus, iti recomandam si 3 exemple de retete savuroase.

Hrisca: beneficiile acestui aliment-minune!

 3 retete gustoase cu hrisca

Terci de hrisca perfect pentru micul dejun!

Incearca sa renunti la fulgii de ovaz sau la cereale la micul dejun, inlocuindu-le cu hrisca.

Ingrediente: 2 cani cu apa, 1 cana cu hrisca, ½ de lingurita de sare, 2 linguri de sirop de artar, ½  de lingurita de scortisoara, 1 lingurita de extract de vanilie, ¼ de cana de lapte (poate fi folosit si laptele de soia sau migdale), fructe uscate si/sau proaspete, seminte.

Mod de preparare. Adauga apa, hrisca, sarea, scortisoara, siropul de artar si extractul de vanilie intr-un vas si lasa-l pe foc pana cand fierbe. Lasa compozitia pe aragaz pentru inca 10 minute, pastrand-o la foc mic. Cand hrisca este gata si toata apa a fost absorbita, adauga laptele si continua mixeaza compozitia, pastrand-o la acelasi foc mic pentru alte 10 minute.

In timp ce vasul se afla pe aragaz, poti adauga fructele uscate si semintele. Inainte de a servi acest terci, lasa-l sa se raceasca putin si apoi adauga fructele proaspete, feliate.

Tabbouleh cu hrisca

Tabbouleh este o salata specifica Orientului Mijlociu, iar noi iti recomandam o versiune usor modificata, insa la fel de delicioasa!

Ingrediente: 1 cana cu hrisca, 4 cani cu bulion de legume, 2-3 cani cu patrunjel maruntit, 2 rosii tocate marunt, ½ de castravete tocat marunt, 1 morcov mic, tocat marunt, 2-3 cepe verzi, tocate marunt, 2 catei de usturoi zdrobiti, ½ de cana de suc proaspat de lamaie, 2 linguri de ulei de masline, sare si piper

Mod de preparare. Fierbe bulionul intr-un vas de marime medie. Dupa ce acesta a fiert, adauga hrisca si lasa compozitia sa fiarba la foc mic pentru aproximativ 20 de minute. Amesteca toate legumele tocate intr-un vas mare si adauga hrisca, dupa ce te-ai asigurat ca ai scurs tot bulionul ramas. Amesteca bine toate ingredientele.

La final adauga sucul de lamaie si uleiul de masline, sare si piper, dupa gust. Pentru a te bucura de savoarea acestui fel de mancare din plin, asteapta 30 de minute inainte de servi.

Clatite cu faina de hrisca

Stim ca adori clatitele, de aceea iti propunem o varianta mai sanatoasa si mai nutritiva a acestui deliciu!

Ingrediente: 3 oua, 3/4 de cana cu faina, ½  de cana de faina de hrisca, 2 cani cu lapte, 1 lingura de zahar, ½ de lingurita de sare, 3 linguri de unt topit

Mod de preparare. Intr-un bol de marime medie, bate usor ouale. Apoi, adauga si restul ingredientelor, amestecand incontinuu. Dupa ce te asiguri ca aceasta compozitie este omogena, acopera bolul si lasa-l la rece pentru cateva ore. Inainte de a face clatitele, lasa amestecul sa stea la temperatura camerei pentru o ora.

Iti recomandam sa servesti aceste clatite cu un amestec de ciuperci usor rumenite si putina verdeata! Delicios!

Foto: Buckwheat in a glass jar, napkin on a wooden boards from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet