7 lucruri surprinzatoare care iti saboteaza somnul

Dincolo de elementele care iti afecteaza in mod evident calitatea odihnei, precum galagia sau consumul de alcool, sunt multe alte lucruri care stau intre tine si un somn odihnitor. Te-ar putea surprinde…

7 lucruri surprinzatoare care iti saboteaza somnul

Iata cateva lucruri surprinzatoare care iti saboteaza somnul:

1. Un pat cald

Desi in teorie suna bine, adevarul este ca un pat cald iti poate provoca insomnie. Temperatura patului poate indica organismului tau cand sa doarma si cand sa se trezeasca, deoarece in timpul somnului functiile vitale sunt incetinite si corpul tau ar trebui sa fie mai rece (daca ar fi in repaus). Pentru un efect placut de racire, foloseste un gel racoritor si mentolat de picioare, inainte sa te bagi in pat.

2. Probleme cotidiene

De la problemele financiare pana la conflicte sau chiar ambitii mistuitoare, toate iti pot speria starea de somnolenta, deoarece noaptea ne auzim vocea interna mult mai puternic decat in timpul zilei, cand e bruiata de telefoane, sarcini si drumuri. Si, desi un film sau o emisiune TV poate incetini o minte prea activa, deoarece au un efect relaxant, lumina ecranelor previne eliberarea de melatonina – hormonul somnului. Drept urmare, odihna este compromisa.

3. Lectura stimulanta

Cel mai bine e sa citesti povesti optimiste si sarace in informatii inainte de culcare. Asa cum o discutie interesanta te poate solicita intelectual, si o carte interesanta poate avea acelasi efect. Si poate starni un monolog interior. Deci cartile triste, de self help sau cele care ofera foarte multe informatii iti pot solicita creierul intr-un mod nepotrivit pentru odihna. Atunci cand citesti fictiune (eventual optimista) te deconectezi emotional (pentru ca stii ca povestea nu e reala) si poti avea vise frumoase.

4. Aerul poluat

Desi probabil iubesti apusurile roz din orasul tau, trebuie sa stii ca acest efect optic e creat de poluarea din atmosfera. Iar aerul neprielnic te poate impiedica sa adormi si afecteaza calitatea somnului, deoarece creierul are nevoie sa se oxigeneze. De asemenea, poluarea provoaca inflamarea organismului si poate duce la infundarea nasului in timpul somnului. Insa, indiferent de cum e aerul afara, situatia poate fi mult mai grava inauntru, daca nu aerisesti. Deci, fie ca e frig sau cald afara, inainte de culcare, deschide larg ferestrele!

5. Iei vitamine B seara

Vitamina B este ca un energizant. Ajuta la formarea celulelor rosii si astfel sprijina procesul de absorbtie a nutrientilor din alimentatie. Iar cand vitaminele isi fac treaba corect, ele regleaza si programul de somn. Insa, daca iei suplimente de vitamina B seara, probabil ca vei numarat multe oi inainte de a adormi…

6. Imparti patul cu animalul tau de companie

Un studiu realizat de clinica Mayo din Statele Unite a ajuns la concluzia ca 10% dintre pacientii insomniaci au declarat ca somnul lor este perturbat de animalele de companie. Pentru ca se foiesc prin casa, sforaie sau vor afara. Insa dintre toate animalele de companie, se pare ca pisicile sunt cele mai nocive pentru somn, pentru ca sunt animale nocturne.

7. Dependenta de smartphone

OK, nu suntem dependeti de smartphone, ci de aplicatii…  De fapt, nici macar de aplicatii, ci de lucrurile pe care le facem cu ele si de oamenii cu care comunicam. Insa, de cate ori nu ti s-a intamplat sa auzi sunetul unui mesaj si sa te trezesti spontan. Iar lumina telefonului ii semnalizeaza instantaneu creierul ca e zi si ca ar trebui sa se trezeasca. Ideal ar fi sa-ti pui smartphone-ul pe modul silentios atunci cand mergi la culcare.

Foto: woman hands holding smartphone on bed from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet