Vitamine indispensabile pentru tenul uscat

Deficienta unor vitamine si pielea uscata merg mana in mana, la propriu. Dozajul echilibrat de vitamine, minerale si nutrienti e esential pentru o sanatate de fier. Insa trebuie tinut cont ca excesul unor anumite substante, sau chiar vitamine, poate avea ca rezultat tot uscarea pielii.

Vitamine indispensabile pentru tenul uscat

Despre tenul uscat

Pielea uscata poate fi pur si simplu putin rugoasa sau lipsita de stralucire, iar in cazuri mai grave, poate fi crapata, poate oferi o senzatie de arsura si se exfoliaza de una singura. In timp ce deficienta vitaminelor nu trebuie neaparat sa fie cauza unei epiderme uscate, intelegerea acelor alimente care echilibreaza bariera hidrolipidica a pielii te poate ajuta sa-ti planuiesti o dieta potrivita sau sa iei suplimentele alimentare necesare.

Vitamina A, vitamina pielii radiante

Pielea are nevoie de mai multe vitamine si minerale pentru a fi in forma. Vitamina A, sub forma de beta caroten si retinol e cea mai importanta in acest context, insa si excesul vitaminei A in organism poate avea exact aceleasi simptome de uscaciune si descuamare pe care le are deficienta ei. Ironic, nu? De aceea, mentinerea echilibrului e cel mai important lucru cand vorbim despre sanatatea pielii.

Desi a facut intotdeauna parte din noi, vitamina A a fost sintetizata in laborabor in 1913, iar in ziua de azi stim ca are multe responsabilitati importante in corpul nostru. Ea contribuie la regenerarea si repararea celulelor (in special cele epiteliale). Dar e esentiala si vederii pe timp de noapte, cresterii oaselor sau intaririi sistemului imunitar. Lipsa acestei vitamine are drept consecinta ochi uscati, unghii descuamate, un par deshidratat si o piele aspra.

Vitamina A se gaseste in multe alimente sanatoase, precum morcovii, albusul de ou, in piersici, spanac, dovleac si portocale.

Alte substante necesare tenului

In jocul de echilibristica pentru o piele frumoasa sunt si alte substante care joaca roluri definitorii. Potasiul (care se regaseste in cartofi, rosii, banane, piersici), sodiul (din muraturi, masline, ton, peste oceanic), vitamina D (care se sintetizeaza cand ne expunem la soare dar o putem culege si din cereale sau lactate). Vitamina E este un antioxidant puternic (in dieta o putem include prin consumul de ulei de floarea soarelui, germeni de ovaz, porumb, morcovi). Iar vitamina B, din cereale integrale sau ficat, iti va reda stralucirea sanatoasa a tenului.

O concluzie

Insa, dupa cum mentionam la inceputul articolului, si excesul de anumite vitamine si minerale poate avea drept consecinta uscarea tenului. De aceea, inainte de a-ti modela dieta in aceasta directie, si inainte de a lua suplimente la nimereala, ideal ar fi sa iti faci un set de analize.

Dar mai ales, trebuie sa tii cont ca sunt multi alti factori care pot contribui la deteriorarea conditiei tenului, precum climatul, deshidratarea, anumite produse de ingrijire cu PH acid, radiatiile UV, dezechilibrele hormonale, diabetul, eczemele, consumul exagerat de cafea si alcool etc. Trebuie sa afli radacina problemei pielii tale inainte de a lua orice masura.

Lavinia Gogu
Foto: Portrait of young beautiful woman with pomegranates from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din beauty