5 semne ca nu consumi suficiente vitamine

Desi de multe ori avem impresia ca mancam suficiente fructe si legume zilnic, corpul nostru ne transmite des semnale ca ducem lipsa de anumite vitamine.

5 semne ca nu consumi suficiente vitamine

Iata principalele cinci semne care iti arata ca trebuie sa maresti consumul de vitamine:

1. Vederea in ceata

Dupa o zi intreaga la birou, in fata computerului, consideram ca este aproape firesc sa vedem in ceata sau sa ne doara ochii. De fapt, de multe ori durerile de ochi sau vederea incetosata sunt semne ca nu consumi suficienta vitamina A. Daca ai probleme cu vederea, mareste consumul de morcovi, cartofi dulci si ton.

2. Probleme cu tenul

Alimentatia joaca un rol extrem de important pentru o piele sanatoasa. Daca te confrunti cu probleme cu tenul si cremele nu sunt solutia potrivita, poate e cazul ca faci schimbari in alimentatie. Pe langa hidratare, care ajuta enorm tenul, exista anumite alimente care combat acneea, tenul deshidratat sau porii deschisi. Mareste consumul de vitamina D2, care se gaseste in: peste, lapte, cereale, oua, soia.

3. Depresie

Depresia si anumite afectiuni cardiace sunt semne ca organismul tau are nevoie de mai multa vitamina C. Daca intampini stari anxioase uneori, incearca sa maresti cantitatea de citrice, ardei gras, patrunjel, broccoli, care te vor ajuta sa treci peste depresie si vor micsora riscul bolilor cardio-vasculare si chiar al cancerului.

4. Imunitate slabita

Daca ai zile in care te simti mai obosita decat de obicei sau nu mai poti face fata activitatilor cotidiene, este posibil sa ai carente alimentare. Vitamina B6 este una dintre principalele surse de energie, iar folosita impreuna cu magneziul ne ajuta sa fim mai energici si sa ne concentram mai bine.

5. Probleme cu fertilitatea

Cunoscuta si ca vitamina fertilitatii', vitamina E are un rol extrem de important pentru acelea dintre noi care isi doresc sa devina mame. Daca iti doresti sa ramai insarcinata de ceva timp si nu reusesti, incearca sa maresti aportul de vitamina E, care se gaseste din abundenta in: germeni de grâu, uleiuri vegetale, avocado, produse din cereale integrale, nuci, arahide, alune, migdale.

Text: Andrada Dolofan
Foto: Arhiva Revistei ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet