(P) Cardio – Beneficii și Idei de exerciții

Alergare, ciclism, înot, canotaj, dans, mers pe jos, urcatul scărilor, baschetul, circuitele de antrenament, antrenamentul pe intervale – toate acestea sunt moduri populare de antrenament cardiovascular.

(P) Cardio – Beneficii și Idei de exerciții

Împreună cu antrenamentul de rezistență pentru a dezvolta forța musculară și antrenamentul de flexibilitate pentru a îmbunătăți mobilitatea, exercițiul cardiovascular este o componentă cheie al unui program de antrenament fizic bine definit.

Beneficiile exercițiilor cardio 

Exercițiul cardiovascular reprezintă orice activitate care ridică ritmul cardiac pentru a pompa mai mult sânge oxigenat către mușchii care lucrează. Există multe beneficii bine stabilite ale antrenamentelor cardiovasculare, cum ar fi reducerea riscului de a dezvolta boli de inimă, scăderea colesterolului, reducerea greutății și îmbunătățirea stilului de viață. 

Deci, iată 5 beneficii ale antrenamentului cardiovascular pentru a te motiva să-l adaugi regulat în rutina ta de fitness, însă, înainte de toate, asigură-te că ai un echipament potrivit. Există numeroase branduri precum, Nike, Adidas, Under Armour și altele, care au articole sportive în funcție de bugetul pe care vrei să-l investești. Iată 5 dintre beneficiile exercițiilor cardio: 

  1. Vei cunoaște oameni noi

Dacă gândul de a merge la sală pentru a alerga singur pe bandă nu te face să te entuziasmezi atât de tare, ia în considerare o clasă de fitness bazată pe cardio. Ciclismul în sală, Zumba, antrenamentele cu antrenor și cursurile de dans sunt conduse de un instructor care antrenează grupe și poate fi o modalitate excelentă de a te distra, împreună cu alte persoane. Un beneficiu suplimentar este oportunitatea de a-ți extinde rețeaua socială din viața reală, cunoscând alte persoane cu care poți lega chiar prietenii.

      2. Antrenează-ți corpul, antrenează-ți și mintea în același timp

Dacă ești unul dintre miile de oameni cărora le place să descarce și să asculte podcast-uri, fă-ți timpul de antrenament cardio mai productiv ascultând conținutul audio preferat în timp ce te antrenezi. Ascultarea emisiunii preferate în timp ce ieși la plimbare, la alergat sau în timp ce utilizezi aparatul tău preferat din sală este o ocazie excelentă de a face două lucruri benefice ție simultan.

       3. Arată și simte-te mai tânăr

Ok, este timpul pentru unul dintre beneficiile cardio care promovează sănătatea. Acesta este adesea trecut cu vederea și rareori menționat de majoritatea medicilor. Antrenamentul cardio regulat, la starea de echilibru, care se concentrează pe metabolismul aerob (antrenament la o intensitate în care poți vorbi) poate spori densitatea mitocondrială în celulele musculare.

Mitocondriile, generatoarele de energie ale celulelor, sunt organe celulare care ajută la convertirea oxigenului în energie; adăugarea mai multor celule poate îmbunătăți funcția celulară și poate fi o componentă importantă a încetinirii procesului normal de îmbătrânire biologică. 

     4. Gestionează eficient stresul

Antrenamentul cardio îți poate ajuta corpul să învețe cum să facă față stresului mai eficient. Mișcarea ridică nivelurile de epinefrină, norepinefrină și cortizol, hormoni care sunt produși în timpul stresului, deoarece ajută la producerea de energie. Dacă nu te antrenezi în mod regulat, este mai probabil să te simți agitat și nervos atunci când te confrunți cu o situație stresantă. Activitatea fizică regulată poate oferi corpului tău capacitatea de a ști cum să se ocupe și să facă față acestor hormoni atunci când sunt eliberați.

     5. Pierzi din greutate și crești rezistența

Creșterea antrenamentelor cardio poate avea un impact direct asupra vieții tale în câteva moduri. Pierderea câtorva kilograme nedorite te poate face să arăți și să te simți mai bine, dar și să-ți crești rezistența, mai ales ca antrenamentele cardio sunt cunoscute și ca fiind exerciții pentru slăbit.

Exerciții pentru slăbit, tonifiere și cardio

Exercițiul cardiovascular reprezintă orice activitate viguroasă care mărește ritmul cardiac și respirația, crește fluxul de oxigen și sânge în tot corpul în timp ce se utilizează grupe musculare mari ale corpului în mod repetat și ritmic. Dacă vrei să faci exerciții cardio acasă, la sală sau în aer liber, poți încerca următoarele:

  • Mers ușor sau alert ori alergare;
  • Jogging pe loc, sărituri pe loc, săritul corzii;
  • Burpee, HIIT;
  • Înot, aerobic acasă/în apă;
  • Ciclism;
  • Dans;
  • Schi;
  • Volei, baschet, fotbal;
  • Canotaj, caiac, vâslit;
  • Urcatul scărilor;
  • Banda de alergat, aparatul de trepte, bicicleta eliptică.

Nu există nicio garanție că antrenamentele cardiovasculare regulate pot oferi toate aceste beneficii, dar există un lucru bine cunoscut: dacă aceste exerciții cardio nu sunt o parte obișnuită a programului tău de antrenament, atunci cu siguranță limitezi șansele de a experimenta multe dintre aceste beneficii.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet