Vrei să fii cu adevărat fericită? 7 lucruri la care să renunți în 2020

Un nou an și un nou mod de gândire care acum te ajută să fii cu adevărat fericită!

Vrei să fii cu adevărat fericită? 7 lucruri la care să renunți în 2020

Vrei să fii cu adevărat fericită? Să fim sincere, orice proces de schimbare presupune… renunțarea. Când îți schimbi look-ul arunci hainele vechi și îți cumperi unele noi, te tunzi, îți schimbi culoarea părului. Chiar și acasă, vrei mobilă nouă? Cea veche trebuie să dispară.

Iar când discutăm de o schimbare la nivel interior, al modului în care gândim și în care ne raportăm la oameni… situația este similară: înlocuim obiceiuri vechi cu unele noi.

Din start te avertizăm că este posibil să nu-ți iasă din prima și e foarte în regulă să fie așa. Dă-ți timp, fii blândă și înțelegătoare cu tine. Important e să perseverezi și să încerci să respecți noile reguli care te ajută să nu te mai autosabotezi, să te iubești mai mult.

1. Renunță să le mai faci pe plac tuturor

Oare ce se ascunde în spatele acestui comportament? Poate o teamă de singurătate, de a fi respinsă, poate așa ai învățat că se manifestă dragostea punându-i pe alții pe primul plan. Însă încearcă să privești dintr-o perspectivă ușor matematică, de costuri și beneficii. Făcându-le pe plac tuturor, da, te simți acceptată, dar asta aduce cu sine și o oboseală fizică și psihică, frustrare, dezamăgire când nu primești înapoi același comportament, iar nevoile tale emoționale nu sunt împlinite de nimeni, nici măcar de tine. Nu uita, cea mai importantă persoană din viața ta ești chiar tu!

2. Cum să fii cu adevărat fericită? Nu mai trăi în trecut

Cum ai putea să te bucuri de prezent și de tot ce oferă el mai frumos când tu trăiești în trecut? Mai mult, e foarte posibil ca nici măcăr să nu vezi lucrurile bune care ți se întâmplă, atâta vreme cât tu ești prinsă în vremuri demult trecute. Prin urmare antrenează-ți capacitatea de a fi prezentă în momentul aici și acum: ia un fruct; analizează-i culoarea, forma, textura, duritatea, cum îl simți între degete; apoi mănâncă-l treptat, mușcând bucățele mici pe care din nou le studiezi cu simțul gustativ și ți le descrii ție mintal în cele mai mici detalii. Fă asta în fiecare zi.

3. Oprește ronțăielile mentale

Calea sigură către anxietate sunt aceste gânduri care nu-ți mai dau pace și le rulezi pe ecranul mental mai ceva ca un film de Oscar la cinematograf. Până la scenarii cu conținut catastrofal mai e un pas, apoi ai senzația că poți prezice viitorul mai bine ca Nostradamus. Cum ar fi să ai numai dimineața un timp de maxim 10 minute când te îngrijorezi? Notezi pe hârtie toate gândurile, iar dacă apar în timpul zilei îți imaginezi cum sunt blocate de zidul acela mare de gheață din Game of Thrones și le spui că timpul alocat lor nu este acum, ci a doua zi în intervalul orar stabilit. De asemenea e important să identifici gândul care nu are legătură cu realitatea și să-l reformulezi într-un mod mai rațional.

4. Nu te mai compara cu alte persoane

Noi nu ne naștem cu comparațiile în minte, ci asta se învață. Probabil că în copilărie ai auzit des că vecinul sau vărul a luat 10 și tu 9. Comparațiile te împiedică să te bucuri de ce ai, de planurile și visurile tale. Iar social media alimentează comparațiile din plin! Chiar crezi că toată lumea are o viață perfectă, numai tu nu? Singura persoană cu care ar trebui să te compari ești tu! Fă o listă a lucrurilor care s-au schimbat la tine în ultimii 5, apoi 10 ani, notează numai evoluția și apoi felicită-te pentru asta. Meriți!

5. Nu-ți mai sacrifica fericirea pentru alții

Dar întâi ce este fericirea? Acest concept în sine aduce un plus de presiune. Mai bine hai să ne gândim la momentele care ți-au adus bucurie, zâmbete largi, sentimentul de împlinire și stare de bine. În zona aceasta ar trebui să te concentrezi. Cum ai putea să oferi și să te simți bine dacă tu nu ai resurse? Nu ai baterie la telefon, mai poți suna pe cineva? Nu, trebuie să bagi telefonul la încărcat. Tu știi ce te încarcă pe tine? Ce te face să fii cu adevărat fericită?

6. Uită de scuze

De luni, de la 1, de la anul… sună cunoscut? Vrei să mergi la sală? Poți începe de marți! Vrei să renunți la fumat? Aruncă acum pachetul. Realizările mari se obțin cu pași mici și cu mult exercițiu. Cineva știe să conducă grozav imediat ce a atins volanul? Este normal să fii învățăcel într-un domeniu nou. Și să nu uităm, dacă ne-ar fi fost teamă de lovituri, de faptul că vom cădea, ne tremură picioarele și ne facem de râs, niciunul dintre noi nu mai mergea drept ci eram în continuare de-a bușilea.

7. Nu te mai gândi că nu ești suficient de bună

Acesta este cu siguranță cel mai sensibil subiect. Fie că ai trecut printr-o despărțire în care el a pus punct, tu vrei mai mult dar el nu oferă, ai fost concediată, cei dragi îți dau senzația că nu ești de ajuns. Gândul că nu ești suficient de bună doare. Dar ești! Și meriți să fii iubită, tratată cu respect, să primești atenție, să te simți importantă și în siguranță. Când ai astfel de momente de vulnerabilitate înfășoară-te cu o păturică moale, bea ceaiul preferat, uită-te la poze cu toți oamenii dragi ție și care simți că te iubesc, poze din vacanțe sau de la evenimente când te-ai simțit fericită, ieși la o plimbare în aer liber, ascultă muzica preferată (nu tristă).

Citește și:
Obiceiurile zilnice care îți influențează semnificativ viața sexuală

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din video