Te-ai săturat să te neglijezi? Metode practice să nu mai uiți de tine

Te neglijezi și simți asta din plin, din toate punctele de vedere: fizic, emoțional, timp liber. Impactul este semnificativ și util pentru tine să iei măsuri.

Te-ai săturat să te neglijezi? Metode practice să nu mai uiți de tine

Jonglezi cu atât de multe responsabilități încât te neglijezi din plin. Pandemia a creat și ea un mediu propice acestui comportament. Lucrezi de acasă și nu îți vine să te mai aranjezi ca atunci când te duceai la birou. Muncești mult mai mult decât înainte pentru că este un context delicat la serviciu, ori perfecționista din tine vrea să rezolve multiple task-uri, să reutilizezi timpul pierdut înainte pe drum. Ești ca într-un vârtej fără de sfârșit în care aproape că ai uitat că mai exiști. Reamintește-ți!

Monitorizează-ți emoțiile

Probabil că ai devenit expertă în a le băga sub preș. Eviți suferința și nu te mai gândești la tine. Că ești tristă, copleșită, sufocată, dezamăgită sau chiar furioasă. Da, ai voie să simți și să faci din tine o prioritate.

Notează-ți nevoile

În spatele fiecărei emoții se află o nevoie. Scrie pe o foaie lista de emoții, iar în dreptul fiecărei emoții care este nevoia aferentă. Te simți copleșită? Ai nevoie de ajutor. Te simți tristă? Ai nevoie să fii înțeleasă. Te simți furioasă? Ai nevoie de siguranță, protecție. Acestea sunt câteva exemple, dă-ți voie să explorezi universul nevoilor tale emoționale.

Verifică tu cu tine

Poate suna puțin neobișnuit, mai ales pentru o persoană obișnuită să cedeze mereu celorlalți indiferent de costurile pentru sine. Înainte de a răspunde cuiva da sau nu, ia o pauză de gândire. Ce impact are decizia asupra ta, cât de confortabil te simți cu ce alegi? Te simți constrânsă, obligată? Iată deja semnalul de alarmă.

Analizează-ți stilul de viață

Poate că te încăpățânezi să spui că ești ok. Cât de bine dormi? Câte ore pe noapte? Îți este greu să adormi? Te trezești de nenumărate ori în timpul nopții? Ce înseamnă pentru tine relaxare? Cât și cum îți dai voie să te încarci? Cum arată alimentația ta? Respecți orele de masă, mănânci sănătos? Sau ronțăi rapid ce poți? Există anumite boli sau manifestări somatice pe care le poți asocia cu stresul? Un reflux gastroesofagian, gastrită, afecțiuni ale tiroidei, dureri de cap, de spate, constantă tensiune musculară?

Ce contează cu adevărat pentru tine?

Cu toții avem o listă de valori. Spui că pe primul loc sunt partenerul și copiii, dar cât timp petreci cu ei? Contează timpul liber, dar câtă vreme aloci relaxării? Sănătatea e prioritară? Faci sport, te hrănești adecvat? De regulă lăsăm la finalul listei tocmai ceea ce spunem că este esențial pentru noi.

Ce te motivează…

… și ce preț ești dispusă să plătești pentru asta? Te motivează banii, succesul în carieră, dar cu ce cost? Îl mai poți ajusta? Merită tot tumultul în care te afli acum? Te motivează cei dragi, dar mai poți fi alături de ei în mod real dacă ești permanent epuizată și absentă tu pentru tine. NU trăiește nimeni într-o lume perfectă, așadar negociează cu tine acel compromis cu note sănătoase.

Citește și:
Ghid de prim ajutor după o despărțire. Cum să faci față emoțional

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle