Ești mereu prost dispusă și asta îți afectează relația de cuplu? Cum să îți îmbunătățești starea de spirit

Să fii mereu prost dispusă are un impact negativ în cuplu. Ce poți face ca să îți schimbi starea de spirit, în primul rând pentru tine și apoi pentru voi.

Ești mereu prost dispusă și asta îți afectează relația de cuplu? Cum să îți îmbunătățești starea de spirit

Parcă ești mereu Morocănosul din Albă ca Zăpada și cei șapte pitici? Cu siguranță este neplăcut pentru tine să fii mereu nemulțumită, aproape de punctul de a exploda, prost dispusă, ca și cum ai mereu un nor negru deasupra capului. O stare de spirit care nu te impactează doar pe tine, ci și pe cei din jur, mai ales pe partenerul de cuplu cu care până la urmă împarți și același spațiu de locuit. Iar cum mintea este cea care generează emoțiile, e necesar să lucrezi puțin cu gândurile tale.

Te trezești cu fața la cearșaf?

Ziua bună se cunoaște de dimineață, iar tu nici nu ai coborât din pat și deja te enervează tot? Că e prea multă lumină în cameră, păsărelele fac zgomot, traficul parcă îți trece prin dormitor și te montezi singură către o zonă de proastă dispoziție. Gândește-te la un set de afirmații pozitive pe care ori să le notezi imediat ce te dai jos din pat, ori să le vizualizezi efectiv cum plutesc prin cameră și conectează-te la ele. Nu te aștepta la miracole din prima, e nevoie de exercițiu.

Exerciții…

… fizice care ajută creierul să secrete acei hormoni ai stării de bine. Un mic antrenament chiar la tine în sufragerie, yoga, pilates ori chiar exerciții de meditație. Toate acestea să formeze o rutină a fiecărei zile, indiferent cât de mult te grăbești și câte treburi ai de rezolvat.

Alege conștient bucuria

În ziua de azi se pune accent și presiune pe ideea de fericire. Totul promite că aduce fericirea. Acea rochie superbă, pantofii cu toc, vacanțele, mașina, o casă mai mare, un alt job sau poziția aceea ierarhică la care visezi în cadrul companiei tale. Până și alimentele îți aduc fericire, așa cum spun reclamele. Deși aici există un mic amendament. Chiar sunt unele legume sau fructe care nu te fac mai fericită, dar stimulează secreția de hormoni buni menționați anterior, cu impact asupra stării de spirit. În concluzie cursa după fericire creează multă nefericire, iar în locul ei poți alege în mod conștient bucuria. Se întâmplă să nu poți controla mediul, circumstanțele, dar clar să poți controla cum te raportezi tu la ele.

Analizează-ți mediul

Emoțiile sunt contagioase. Când te întâlnești cu sora ta care este foarte agitată și anxioasă, parcă la final și tu te simți la fel. Ai o colega posacă mereu? După câteva ore în preajma ei ai senzația că și ție ți s-au scufundat toate corăbiile. Prietenele tale sunt de un pesimism teribil încât după cafeaua cu ele te aștepți să vină sfârșitul lumii? Evaluează cine sunt oamenii cu care petreci cel mai mult timp și cum se prezintă ei ca dispoziție generală. Poate e timpul să te orientezi mai mult către optimiști și cei care gândesc pozitiv.

Zâmbește des

Există un exercițiu simplu, în care plasezi un creion între dinți și îl menții acolo timp de câteva minute. Deși nu faci asta, datorită poziției, mușchii feței transmit creierului tău că tu râzi sau zâmbești și ca atare creierul secretă aceleași substanțe benefice despre care am mai vorbit. Așadar, chiar dacă nu îți vine pe moment, impune-ți să zâmbești cât mai mult, până când îți vei obișnui creierul cu emoțiile pozitive și o vei face din toată inima.

Mici cuceriri

Când totul este plat, așa devine și dispoziția ta. Oferă-ți mici provocări care să vină la pachet cu mici victorii pe care să le celebrezi și pentru care să te recompensezi. Îți vei colora existența cu noi lucruri învățate și te vei simți mai bine în pielea ta când vei vedea că poți.

Citește și:
Motive pentru care partenerul tău nu își cere niciodată scuze când a greșit față de tine

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din lifestyle