Tinuta se poate educa

Vrei sa stii care sint cele mai eficiente metode prin care sa-ti imbunatatesti postura si forma corpului astfel incit sa obtii un plus de frumusete si de eleganta? ELLE investigheaza...

 

Tinuta se poate educa

Presupun ca nu este cea mai onoranta marturisire pe care o poate face un beauty editor, dar in trecut, felul in care ma afisam in lume, postura corpului si mersul, care ar fi trebuit sa fie demn de o lady, nu mi se pareau a fi de o maxima importanta sau, in fine, nu le vedeam ca pe o suma de calitati excep­tionale, asa cum mi se par astazi, cind sint inconjurata din toate partile de frumusete.

Credeam, de fapt, ca sintem iubiti doar pentru felul in care gindim (ceea ce este complet fals, dupa cum am descoperit mai tirziu), chiar daca uitam sa ne ingrijim prea meticulos, daca ne miscam ca si cum am avea sacul lui Mos Craciun in spinare sau daca mergem ca o camila in miezul Africii (asa cum obisnuia un amic de-al meu).

Oh, cit de mult m-am inselat! si cit de importanta este o postura corecta a corpului, cu spatele drept si privirea inainte! O atitudine cu aer princiar, atit de evidenta la Vivien Leigh, Audrey Hepburn si la alte dive consacrate ale marelui ecran, care cu siguranta ca si ele erau extrem de spi­rituale, inteligente, talentate si alte cuvinte numai de bine, dar pe care alura eleganta le-a ajutat in aceeasi masura in cariera. si iata cum, in momentul in care mi-am dat seama unde gresesc, am ajuns sa analizez toate mijloacele posibile si imposibile prin care as putea obtine o postura demna de Jacqueline Kennedy.

O prima optiune au fost cursurile de balet pentru adulti (orisicit, am trecut binisor de virsta la care as fi putut sa arat adorabil intr-un tutu roz), un ansamblu de tehnici ce pot inlocui foarte bine orele de aerobic si pe care le poti efectua la Studio Giuliana din Bucuresti (Adresa: str. Ciresului nr. 27, tel. 021/330.55.04, 0721/498.174 – 0722/285.018), fara sa-ti fie teama ca ai putea arata cel putin ciudat in mijlocul unor copii care practica dansul de performanta.

Asa cum mi-a explicat profesorul de balet Iuliana Rizescu, clasele pentru adulti sint separate de cele organizate pentru copii si, asa cum ti-am mai spus, au scop terapeutic: imbunatatirea posturii corpului, o mai buna elasticitate a articulatiilor, o mai buna mobilitate a trupului si scaderea riscului de a dezvolta o scolioza, cifoza sau o alta afectiune a coloanei cauzata de munca prelungita la birou in fata computerului (cred ca stii si tu cit de obositor este sa stai opt ore pe un scaun, cu pauze de un ceai pe coridoarele firmei).

Ei bine, la balet ti se da sansa sa obtii din nou elasticitatea si rapi­ditatea in miscari pe care le aveai in facultate, cind fugeai de la un curs la altul, cu escala intr-o cafenea cocheta (ce timpuri!). Iar daca dezamagirea vietii tale este tocmai faptul ca nu ai avut niciodata destul timp, chef sau curaj sa urmezi un curs de dans profesionist, gasesti in acest Studio de Balet prilejul sa-ti testezi potentialul de balerina.

Recunosc, am mers la inceput din pura curiozitate, dar treptat miscarile lente, cu bratele perfect intinse, flexiunea picioarelor, pe care la initial nu puteam s-o realizez nicicum mi s-au parut mai usoare si mai relaxante decit o seara de simbata petrecuta in fata laptop-ului, in pijamalele favorite si cu un pahar de cherry alaturi. Urmarile ime­diate? Am inceput sa am acea eleganta pe care o admiram la divele hollywoodiene defilind pe covorul rosu, si sincera sa fiu am inceput sa pierd din kilogramele pe care le acumulasem din prea mult sedentarism.

N-am fost niciodata o persoana exagerat de dinamica, dar parca toate aceste luni cind tot ce faceam era sa ma deplasez de la job acasa au lasat destul de multe urme neplacute asupra siluetei mele. Am inceput sa arat mult prea voluptuoasa pentru virsta si gusturile mele, mereu cu o mina obosita si mai lipsita de energie decit motanul meu preferat, care se misca doar ca sa evite o totala inanitie (de zece ori pe zi!).

Asa ca am ales baletul pentru o mai buna mobilitate a corpului, apoi am apelat la cursurile unui antrenor de fitness, recunoscut pentru antrenamentele si dietele personalizate concepute special pentru clientii sai, in functie si de problemele de sanatate pe care acestia le reclama. si drept sa-ti spun, draga mea, nu am mai fost de mult asa de entuziasmata ca atunci cind m-am intilnit cu Elena Sofronie, fondatorul clubului Elle’s Fitness & Beauty Center din Capitala (str. Logofat Luca Stroici, nr. 2, tel. 0724/217.487).

Poate pentru ca nu este vorba doar de un program de fitness, pe care, sincera sa fiu, nu l-am putut niciodata realiza din cauza ca ma plictiseam ingrozitor la antrenamente tot executind aceleasi si aceleasi exercitii, ci de un antrenament performant, cu tehnici combinate din yoga, pilates, step aerobic, streching, tae bo, gimnastica medicala si multe altele. „Practicat in grup sau individual, antrenamentul fizic este astfel dozat incit sa nu oboseasca, ci sa invioreze organismul, sa trezeasca placerea si interesul, sa relaxeze si sa deconecteze corpul.

Exercitiul fizic realizat aici intareste musculatura, favorizeaza circulatia sanguina si limfatica, adap­teaza cordul la efort, creste mobilitatea articulara, imbunatateste digestia si capacitatea vitala. Majoritatea exercitiilor fizice sint insa pentru corectarea formei coloanei vertebrale, afectata de pozitii nefiresti mentinute indelung, si favorizeaza respiratia si circulatia, tonifiind musculatura spatelui”, povesteste antrenorul Elena Sofronie. In plus, pentru inceput, antrenamentul personalizat se va executa lent, progresiv ca grad de dificultate, evitind oboseala si tinind cont si de grupele musculare deficitare, acestea fiind lucrate inca de la inceputul sedintei.

De ce am urmat recomandarile Elenei in primul si in primul rind? Fiindca nu ma ajuta doar sa-mi tonific masa musculara, ci si sa ma eliberez (in sfirsit!) de senzatia de git si spate ultra-intepenite dupa o saptamina de cercetari la birou (OK, si dupa o seara intreaga petrecuta pe tocuri stiletto). Exercitiile fizi­ce create de Elena Sofronie sint indicate mai ales daca suferi de probleme la nivelul capului si al gitului, ale coloa­nei vertebrale (cifoze, lordoze, sco­lioze), ale spatelui (plan, rigid sau cifotic, rotund), ale toracelui, abdomenului, ale membrelor superioare (umeri cazuti, asimetrici sau omoplati asimetrici si departati) sau ale membrelor inferioare (picior plat, tulburari circulatorii care ne dau detestabilele varice).

Iar daca nu ai timp, Elena iti poate oferi un antrenament personalizat in format DVD, asadar poti exersa si acasa. Ai grija sa te abtii de la toate dulciurile acelea pe care le pastrezi pentru zile negre, depresii si migrene, fiindca sedinta de workout trebuie asociata cu o dieta bogata in fibre si proteine, daca vrei sa fie eficienta. Dieta pe care tot Elena, ai ghicit, te poate ajuta sa o structurezi, in functie si de organismul tau.
In ceea ce ma priveste, sedintele de workout de la clubul Elle’s m-au cuce­rit imediat. Intr-un timp relativ scurt am ajuns sa arat ca in cele mai bune timpuri ale mele si, in plus, mi-am pastrat si sanatatea, tocmai fiindca nu m-am privat de o alimentatie corespunzatoare.

Am slabit, mi-am relaxat sistemul muscular si osos si mi-am recapatat si pofta de lucru, impreuna cu buna dispozitie. In plus, nici n-a mai trebuit sa apelez la serviciile medicului osteopat, fiindca durerile de spate au incetat dupa citeva sedinte. In caz contrar, as fi avut oricum un as in mineca si o solutie de ultim moment pentru infrumusetarea posturii si corectarea pozitiei spatelui. Cabinetul „Somavita” din Capitala (str. Berthelot nr. 86, sector1, tel. 021/312.06.02) este unul dintre locurile unde as putea obtine consultanta si terapie in cazul unei astfel de probleme.

Cum procedeaza medicul osteopat? In primul rind, iti va relaxa musculatura, depistind si tratind eventualele deplasari osoase, chiar de dimensiuni de pina la citiva microni, tratind defectiunile articulare sau ale aparatului muscular si osos. De regula, o sedinta la medicul osteopat dureaza o jumatate de ora, insa din nou vei fi nevoita sa incluzi in programul tau zilnic sedintele de workout pentru a evita revenirea durerilor si afectiunilor.

Asadar, cu putina ambitie si ajutor din partea unor persoane specializate, vei scapa in citeva luni de kilogramele in exces, de o postura chinuita a corpului, de afectiuni musculare, scheletice si articulare si vei fi din nou energica si vesela, gata sa te bucuri de viata. si un ultim truc pe care tin sa ti-l marturisesc: daca ai ajuns la rezultatele pe care le visai si ai obtinut acel trup zvelt (fara kilograme in exces), un tonus muscular si o postura corecta a corpului, care sa-ti ofere acea eleganta princiara care pe mine ma fascineaza enorm, incearca sa te menajezi mai mult si sa porti incaltaminte care sa nu-ti chinuie articulatiile obligindu-te sa te incovoiezi de durere (si sa arati ca o replica feminina a Cocosatului de la Notre Dame).

Una dintre recomandarile mele este brand-ul MBT (Masai Barefoot Technology), lansat de curind la Bucuresti, si care este primul tip de incaltaminte fiziologica din România. Imbunatateste postura, reduce sarcina de presiune asupra articulatiilor, fortifica intregul aparat locomotor si contribuie, in plus, la regenerarea musculaturii.

De ce este o noutate? Fiindca talpa pantofilor MBT pastreaza miscarea naturala de rulare, creind o instabilitate sub picioare ce trebuie compensata prin activitate musculara sporita. In urma cercetarilor lui Karl Müller, inventatorul brand-ului, a fost dezvoltata o constructie unica a talpii, bazata pe nucleul „Masai Sensor” (nume preluat de la tribul african, ai carui membri sint recunoscuti pentru postura lor dreapta) si care recreeaza conditiile de mers similare pasirii pe terenuri inegale si chiar pe solul dur si neted. Suna ciudat, dar creatorii MBT sint convinsi ca un astfel de tip de incaltaminte iti poate regenera organismul si vindeca durerile de spate, co­loana, durerile artrozice, unele malformatii ale piciorului sau varicele.

Cu astfel de optiuni e greu sa cred ca voi continua sa merg in galop pe strazile Bucurestiului, cum bine zicea amicul meu din facultate. Sau sa arat ca un monstru cocosat in zilele de deadline. Sau ca Fantoma de la Opera imediat dupa. Am nevoie in continuare de o extra-doza de optimism, de ambitie si in mai putin de o jumatate de an astept sa ma numiti cu totii a doua Grace Kelly!

Catalina Pavel
Foto: Hepta

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet