Cele mai importante surse de Vitamina C

Vitamina C este printre cele mai importante elemente pentru organismul uman. Cu ajutorul ei, corpul are capacitatea sa mentina sanatoase vasele sangvine, articulatiile si sa vindece tesutul ranit. Iti spunem cateva dintre cele mai importante surse de vitamina C!

Cele mai importante surse de Vitamina C

Un antioxidant puternic de care auzim inca din copilarie, Vitamina C are capacitatea de a reduce procesele de oxidare din organism, stimuleaza cresterea productiei de colagen (ceea ce mentine sanatoase tesuturile, cartilagiile sau ligamentele) si tine cancerul la distanta. Acest element protejeaza celulele, neutralizand daunele cauzate de radicalii liberi si are grija ca sistemul imunitar sa functioneze la nivel optim.

In majoritatea cazurilor, Vitamina C se regaseste in legume si fructe. Daca nu stii, iti spunem ca lipsa acestei vitamine, din organism duce la inflamarea gingiilor, descuamarea pielii, sangerari nazale, dureri ale articulatiilor si alte lucruri deloc placute. Iti aduc aminte ca doza zilnica recomandata, pentru adulti, este de 70-100 mg, iar daca fumezi, aceasta creste la 120 mg.

Pentru a te asigura ca organismul tau primeste suficienta Vitamina C, include in regimul tau alimentar urmatoarele elemente:

Capsuni

Mai e putin si apar prin piete capsunile! Unul dintre cele gustoase fructe, capsunile au si un continut ridicat de Vitamina C. De asemenea, acestea sunt pline de fibre si antioxidanti responsabili cu reducerea daunelor cauzate de procele de oxidare. In acelasi timp, capsunile au grija si de inima ta, tinand-o la adapost de colesterolul nociv. O portie de capsuni contine jumatate din doza zilnica recomandata de Vitamina C.

Kiwi

Acest fruct mic si verde – originar din Noua Zeelanda –, contine mai multa Vitamina C decat o portocala! In plus, kiwi are flavonoizi si detine aceeasi cantitate de potasiu ca si bananele. Studiile de specialitate au demonstrat ca, in cazul copiilor care au consumat Kiwi, acestia au dat dovada de un tract respirator mai puternic decat copiii care nu au fost hraniti cu acest fruct.

Ardei gras

Ardeii grasi sunt o sursa majora de Vitamina C si betacaroten si sunt chiar deliciosi! Aceste legume colorate sunt benefice sistemului cardiovascular, previn aparitia cataractei, formarea cheagurilor de sange si reduc sansele unui atac de cord sau a accidentelor cardiovasculare. O jumatate de cana de ardei rosu, crud, contine aproximativ 140 de mg de Vitamina C. Toti ardeii grasi contin Vitamina C, insa cei galbeni si cei rosii au un continut mai ridicat.

Papaya

Papaya este un fruct exotic plin de nutrienti, Vitamina C numarandu-se printre acestia. O jumatate din acest fruct contine 238 de miligrame de Vitamina C, suficient pentru ca organismul tau sa se bucure de o sanatate de fier. In plus, papaya contine si o cantitate insemnata de Vitamina A – benefica pielii, unghiilor si parului. Un alt element care te va convinge de forta acestui fruct este procentul ridicat de fibre, din compozitie.

Cimbru proaspat

Ierburile/condimentele proaspete, cat si cele uscate, sunt bogate in nutrienti si arome minunate. Pentru a te bucura de Vitamina C, alege cimbrul proaspat si adauga-l in mancarurile tale preferate. O lingura contine 1.6 mg sau 3% din doza zilnica recomandata.

Rosii

Atunci cand mentionam rosiile, primul gand se duce la cantitatea de licopen din compozitie – acest element are proprietati antioxidante insemnate. Un alt antioxidant din compozitia rosiilor este Vitamina C. O rosie de marime medie ii ofera corpului tau jumatate din doza zilnica necesara unei persoane adulte. In plus, rosia are doar 28 de calorii.

Este simplu sa-ti mentii nivelul optim de vitamina C, atata timp cat mananci sanatos! Adauga alimentatie, in mod constant, coacaze, citrice, spanac sau oricare alt aliment enumerat mai sus si iti asiguri portia de vitamina C. Iar cand ai perioade aglomerate si mananci pe apucate, ai in vedere, cel putin, consumul unui pahar de suc de portocale, pe zi.

Foto: 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet