7 alimente pe care ar trebui să le consumi pentru sănătatea inimii

Pentru ca presiunea sângelui să fie normală iar inimile să bată în cel mai sănătos ritm, trebuie să consumăm anumite alimente bogate în nutrienți.

7 alimente pe care ar trebui să le consumi pentru sănătatea inimii

Specialiștii ne recomandă câteva alimente pe care să le consumăm astfel încât corpul nostru să radieze sănătate prin toți porii.

Orz și ovăz

Orzul și ovăzul conțin un tip special de febre solubile, numite beta-glucan, care au numeroase beneficii pentru inimă și sănătatea corpului. Beta-glucanul formează o legătură între acizii bilei și colesterol în intestine, prevenind absorbțiile lor în interiorul corpului. Dacă te confrunți cu un nivel ridicat al colesterolului, ar fi o idee bună să introduci ovăzul în micul-dejun. Beta-glucanul se găsește și în algele de mare, drojdie și numeroase specii de ciuperci, cum ar fi reishi, shiitake sau maitake.

Somon

Somonul și grăsimile produse de pești, precum uleiurile de pește, în special acizii grași din omega-3, sunt foarte importante în menținerea sănătății inimii. Peștii bogați în grăsimi precum somonul, tonul alb, macrou, hering sau sardinele, și crustacee precum homar, stridii sau calamar, sunt proteine la fel de importante pentru acest organ. Toate conțin omega-3, care mențin ritmul inimii, reducând atacurile de cord. Studiile au arătat că reduc și coagularea sângelui, scad presiunea sângelui și păstrează vasele de sânge sănătoase, diminuând inflamațiile.

Verdețuri

Frunzele de salată, spanac, kale, sunt bogate în vitaminele A, C, E și K, și conțin antioxidanți care ajută la eliminarea toxinelor din corp. Abundența în calciu, magneziu și potasiu contribuie la sănătatea inimii. Potasiul ajută la limitarea efectelor de sodiu în presiunea sângelui, alături de magneziu și calciu, care ajută pereții vaselor de sânge să se relaxeze. În plus, verdețurile, ca majoritatea legumelor, sunt bogate în fibre, ceea ce ajută la diminuarea nivelului de colesterol.

Nuci și semințe

Semințele nesărate cât și nucile sunt bogate în potasiu, magneziu și alte minerale renumite pentru reducerea presiunii sângelui.

Avocado

Avocado-ul este o sursă bogată în acizi grași monosaturați, care pot diminua atât nivelul total de colesterol cât și colesterolul „rău”, în timp ce colesterolul „bun” este menținut la o valoare optimă. 

Uleiul de măsline

Acizii grași monosaturați au un rol foarte important în dieta mediteraneană, care a fost demonstrat că îmbunătățește sănătatea inimii și a creierului, scăzând riscul de cancer de sân și crescând longevitatea. Uleiul de măsline reduce presiunea sângelui și nivelului de colesterol „rău”, în timp ce îl îmbunătătșțește pe cel pozitiv.

Legume

Legumele sunt benefice inimii datorită fibrelor solubile, cunoscute pentru calitatea de a scădea atât nivelul colesterolului cât și al trigliceridelor în sânge. Fibrele solubile se contopesc cu colesterolul extra din corp. Legumele nu conțin colesterol și au doar în jur de 3% grăsime. Sunt bogate în fier, magneziu, vitamina B, zinc, fosfor și au un procent scăzut în glicemie. Sunt, de asemenea, bogate în proteine, de exemplu, o jumătate de cană de legume conține opt grame de proteine.

Cu toții avem nevoie ca cineva să ne amintească să mâncăm sănătos, cu moderație. Specialiștii ne recomandă să evităm alimentele care conțin grăsimi artificiale, cum ar fi majoritatea prăjiturilor, plăcintelor, cam orice aliment prăjit în ulei, aluat refrigerat sau margarină.

Potrivit cardiologilor, pentru a ne păstra inima sănătoasă ar trebui să includem în mesele de zi cu zi feluri de mâncare ce conțin pește, legume sau plante, și să reducem pe cât posibil consumul de alimente procesate și zahăr. De asemenea, exercițiile fizice sunt foarte importante; 30 de minute de aerobic în fiecare zi vor produce schimbări semnificative.

Citește și:
10 metode prin care să-ți stimulezi metabolismul pe toată durata zilei

Foto: Instagram (@littleblackboots)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet