5 trucuri simple pentru un somn odihnitor

Studiile spun ca persoanele care nu au parte de un somn linistit isi traiesc vietile pe jumatate si isi saboteaza toate activitatile diurne. Insa ce e de facut atunci cand ne e greu sa adormim?

5 trucuri simple pentru un somn odihnitor

Tuturor ni se poate intampla sa avem parte de somn agitat, fragmentat sau de insomnia care ne rapeste vitalitatea si productivitatea pe ziua urmatoare, asta ca sa nu mentionez cearcanele, pungile de sub ochi sau alte neplaceri care vin la pachet cu o noapte alba.

Studiile sustin ca oamenii care au parte de tulburari ale somnului in mod regulat isi traiesc vietile doar pe jumatate, si, mai mult decat atat, risca sa devina obezi pe parcursul vietii.

Cercetatorii Universitatii Columbia si ai Universitatii din North Carolina au studiat 10.000 de persoane cu varstele cuprinse intre 16 si 21 de ani pentru a observa efectele somnului insuficient corelate cu depunerea kilogramelor de-a lungul anilor. Se pare ca, pentru un adolescent de 16 ani care se odihneste doar 6 ore pe noapte, sansele de a deveni obez pana la maturitate sunt cu 20% mai mari decat pentru unul care doarme 8 ore pe noapte. Dar somnul nu echilibreaza doar metabolismul, ci este cheia reglarii tuturor functiilor corpului.

Iata 5 trucuri pentru a beneficia de un somn mai odihnitor!

1. Organizeaza-ti un plan de somn

Incearca sa adormi la aceeasi ora in fiecare seara si programeaza-ti alarma in fiecare zi pentru a te trezi la o ora constanta, chiar si atunci cand e weekend si nu trebuie sa ajungi nicaieri.

2. Lasa deoparte tehnologia

Evita sa folosesti laptopul, tableta sau telefonul cu cel putin doua ore inainte de culcare. Ecranele LCD stimuleaza sistemul nervos si te transpun intr-o stare de alerta.

3. Sari peste cafeaua de dupa-amiaza

Cofeina servita dupa pranz nu este o idee buna daca vrei sa te odihnesti bine pe parcursul noptii. La unele persoane, cafeaua poate avea un efect intarziat ce provoaca disconfort, insomnie si chiar anxietate.

4. Aeriseste-ti camera

Temperaturile mai scazute in dormitor favorizeaza somnul profund. Deci poti sa-ti aerisesti camera cu ferestrele larg deschise chiar si in sezonul rece pentru a avea parte de odihna ca la carte.

5. Deconecteaza-ti mintea

Desi e foarte tentant, incearca sa nu te gandesti inainte de culcare la toate treburile pe care le ai a doua zi, precum hainele pe care trebuie sa le iei de la curatat sau deadline-urile. Pastreaza-ti grijile pentru a doua zi! Iar pentru deconectare poti face niste exercitii de respiratie, degusta o infuzie de plante sau citeste cateva pagini din cartea preferata. Orice truc care functioneaza pentru tine e binevenit.

Foto: Fashionable photo sitting nude lady in a white room from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet