5 mituri legate de nutriție pe care nu ar mai trebui să le crezi

Poți cădea foarte ușor în capcana miturilor care circulă peste tot, așa că e important să știi care este adevărul despre ele.

5 mituri legate de nutriție pe care nu ar mai trebui să le crezi

Aproape zilnic aflăm de noi studii și cercetări legate de sănătate și nutriție și ne este tot mai greu să ținem pasul și să știm ce anume ar trebui să mâncăm pentru a avea un stil de viață sănătos.

Miturile au existat și o să tot existe, dar e esențial să îți dai seama care sunt false și care adevărate. Nu există un singur mod de a face alegerile alimentare corecte care să se potrivească tuturor, ci trebuie să se potrivească ție. Suntem diferiți și avem organisme care funcționează diferit. 

Așa că, iată 5 mituri legate de nutriție și adevărul despre ele:

1. Nu este sănătos să mănânci prea multe ouă

Mulți oameni se tem să mănânce prea multe ouă pentru că sunt bogate în colesterol, despre care se crede că ar crește riscul bolilor de inimă. Dar, în ciuda nivelului ridicat de colesterol, nutriționistul Rhiannon Lambert explică faptul că ouălele nu cresc nivelul colesterolului rău din sânge. „Ouălele sunt bogate în proteine, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale, antioxidanți, dar și aminoacizi esențiali”, a declarat ea pentru The Independent. Pe zi poți mânca maxim trei ouă și nu există dovezi care să arată că acest lucru ar putea afecta sănătatea.

2. Uleiurile vegetale sunt sănătoase

Studiile au arătat că grăsimile polinesaturate scad riscul bolilor de inimă, fiind principalul motiv pentru care oamenii consideră că uleiurile vegetale, precum cel de floarea soarelui ar fi benefic pentru organism. Este important să facem diferența între tipurile de grăsimi polinesaturate, adică omega-3 și omega-6. Principala sursă de omega-3 este peștele, iar privind omega-6 sursele sunt uleiurile de semințe și vegetale. Motivul pentru care uleiurile vegetale sunt periculoase este că sunt supuse unui proces. Alte surse mai bune de omega-3 ar fi uleiul de măsline sau cel de rapiță.

3. Nu ar trebui să mănânci carne

Mai multe tipuri de carne care se află pe rafturile supermarket-urilor sunt procesate, iar asta ar putea avea un efect negativ asupra sănătății tale, dar nu toate sunt așa. Potrivit studiului European Prospective Investigation on Cancer and Nutrition din 2013, pentru cei 448.568 de participanți, carnea procesată a crescul riscul de deces, iar în ceea ce privește carnea roșie nu s-a observat niciun efect. Ar trebui să mâncăm o dată pe săptămână carne roșie gătită într-un mod corespunzător pentru că e bogată în vitamine, minerale, antioxidanți, proteine și grăsimi sănătoase. Dacă elimini complet carnea din alimentație, riști să te confrunți cu deficiențe de vitamine și minerale.

4. Caloriile sunt importante

Foarte multe persoane consideră că, dacă vor să slăbească, ar trebui să scadă numărul de calorii. Însă nu este adevărat. Este mult mai important ceea ce mănânci decât numărul de calorii. Spre exemplu, consumul de proteine va reduce pofta de mâncare în comparație cu aceeași cantitate de calorii din grăsimi și carbohidrați, iar asta pentru că proteinele au un indice de sațietate ridicat. Ar trebui să incluzi în alimentație carne de vită, ouă, fasole, fructe și să eviți dulciurile.

5. Dacă mănânci grăsimi te îngrași

Multe alimente care au un conținut scăzut de grăsimi au de fapt zahăr, tocmai pentru a suplini acea lipsă, ceea ce înseamnă că nu trebuie să elimini complet grăsimile din alimentație, ci să le alegi pe cele sănătoase, cum ar fi peștele gras, avocado, iaurtul gras și nucile. Studiile au arătat că persoanele care mănâncă grăsimi sănătoase pierd mai mult în greutate față de cele care au o alimentație scăzută în grăsimi.

Citește și:
Vrei să scapi de grăsimea de pe abdomen? Sfaturi utile pe care să le pui în aplicare chiar acum

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet