Designerul Irina Schrotter face măști de protecție care vor fi distribuite gratuit

Designerul român Irina Schrotter face măști de protecție în fabrica sa. Acestea vor fi distribuite gratuit în farmaciile din Iași, pentru persoanele în vârstă.

Designerul Irina Schrotter face măști de protecție care vor fi distribuite gratuit

Designerul român Irina Schrotter face măști de protecție pentru persoanele în vârstă, a scris recent pe contul propriu de Facebook jurnalista Irina Păcurariu.

„Am și o veste bună”, a scris aceasta, „de pus deoparte, lângă multe alte gesturi de generozitate, empatie sau surprinzătoare acțiuni de solidaritate care apar zilele astea din ce în ce mai concret.

Irina Schrotter și Zobi Schrotter au pus la dispoziție capacitățile lor de producție și, cu mare parte din cei 800 de angajați care lucrează în fabricile lor de confecții, au început să realizeze măști de protecție.

Am început să distribui prin câteva farmacii din Iași, gratuit, pentru persoanele în vârstă. Sunt din bbc 100%, se pot spăla cu apă caldă și săpun și călca', mi-a spus Irina.

Irina și Zobi sunt medici amândoi și îi cred când susțin că ar fi util ca mai multe firme de confecții să facă la fel, pentru că cei mai mulți dintre vârstnici se expun epidemiei fără niciun fel de protecție.”, a mai notat jurnalista.

Irina Scrotter este una dintre cele mai cunoscute femei de afaceri din România, conducând un business în confecții, alături de soțul său. De formație medic, aceasta a lucrat doar un an ca medic stagiar, îndreptându-se apoi către design vestimentar. A deschis primul magazin de confecții și primul salon de înfrumusețare la Iași, în 1990, și în 1991 a avut prima sa prezentare de modă, la Teatrul Național din Iași. A urmat prima prezentare la București, în 1995, iar din 1999 Irina Schrotter a organizat Festivalul de Modă de la Iași, transformat ulterior în Săptămâna Modei Românești.

Irina Schrotter face măști de protecție acum, într-un gest de solidaritate și un efort de a ajuta persoanele afectate de răspândirea noului tip de coronavirus, într-una dintre facilitățile sale. Brand-ul Irina Schrotter numără acum peste 800 de angajați.

De altfel, brand-ul a crescut semnificativ – în 2003 Irina Schrotter devenea primul designer român acceptat la salonul „Prêt-à-Porter' din Paris, iar astăzi hainele semnate de echipa sa se vând pe patru continente. Irina Schrotter deține cinci magazine și în România.

Dincolo de faptul că azi Irina Schrotter face măști de protecție, aceasta a dezvăluit recent, pentru Newsweek, și gândurile și planurile sale legate de criza cauzată de coronavirus. „Am trimis în concediu de odihnă navetiștii, pentru că încercăm să reducem expunerea la îmbolnăvire a colectivului. Am redus numărul angajaților repartizați în halele de producție. Asigurăm aproximativ 75% din producție și ne-am făcut un plan de măsuri, astfel încât să putem înlocui oamenii în situația în care cineva se îmbolnăvește sau unui salariat îi vine o rudă din diaspora și este nevoit să stea în carantină. Socoteala mea este că, producând 75%, avem șansa împreună să supraviețuim pe o perioadă de trei luni de criză intensă. Dar, sigur, regia se poate schimba de la o zi la alta, în funcție de ceea ce se întâmplă în țară'

„Economia trebuie să funcționeze mai departe, sigur, la un nivel de avarie în anumite domenii, iar în altele trebuie să funcționeze din plin. Însă tot noi, cei din categoria persoanelor active, iar aici mă refer la firme, angajați, ONG-uri, putem ajuta sistemul sanitar, într-un efort comun controlat de autorități, astfel încât să-i ținem acasă pe cei din grupele de risc.”, a mai precizat designerul pentru Newsweek.

De altfel, faptul că Irina Schrotter face măști de protecție nu e o inițiativă singulară. Designerii și casele de modă din mai multe țări s-au grăbit să își arate susținerea față de sistemele medicale și de oamenii afectați sau cei aflați la risc. Jurnalista britanică Sarah Mower arăta ieri pe contul propriu de Instagram că studenții la modă din Praga fac măști din materiale oferite de Textile Mountain, dat fiind că Republica Cehă nu mai deține provizii de măști. Plângeri există și în Marea Britanie și în alte țări afectate de virus. „Mă gândesc cum poate industria modei să se transforme astfel încât să joace un rol vital în această pandemie”, a scris jurnalista. „Toți cei care știu să facă lucruri atât de complexe cum sunt cei din modă și industria accesoriilor sunt cei care pot face și provizii vitale astfel încât să păstreze spitalele în stare de funcționare. Dacă conducătorii brand-urilor își merită banii pe care i-au primit în toți acești ani, acum este timpul să dovedească, să se organizeze, să acționeze.”

Citește și:
Grupul de bunuri de lux care deține Dior, Fendi și Givenchy va produce de azi dezinfectant de mâini

Foto: contul de Facebook Irina Păcurariu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din fashion