Cult Beauty: top 15 produse de încercat într-o viata!

Descopera produsele care au reusit sa faca istorie de-a lungul timpului si afla care sunt cele mai celebre texturi ale industriei! Alice Bursuc ti le deconspira si te atrage in cercul cunoscatoarelor!

Fie ca este vorba de o mascara performanta, de un balsam de buze de care cu greu te poti desparti, de o perie de par superioara oricarei alteia sau de un ruj care se vinde intr-un singur an in 15 milioane de unitati, mi-am propus sa alcatuiesc un Top 15 Best of Beauty al produselor-cheie din industria de frumusete, la care poti avea acces facil sau… costisitor!

Marturisesc, as fi intocmit un Top 100, insa m-am oprit la timp; oricat mi-as dori, nu pot acapara intreaga sectiune de beauty, nu-i asa? Cu siguranta, industria face progrese rapide, ultimii cinci ani fiind de-a dreptul uluitori, cu lansari din ce in ce mai utile confortului si frumusetii. La fel de sigur este si faptul ca in urmatorii cinci ani vom asista la declansarea in forta a tehnologiei. Cert este ca suntem martorii celei mai rapide evolutii a industriei de frumusete! Cine stie? Poate ca, in cativa ani, vom folosi machiajul electronic, realizat prin voice control.

Imi trec, luna de luna, prin mana si prin fata ochilor, sute sau, uneori, peste o mie de cosmetice. Pe cat posibil, incerc cam tot ce este trimis pentru testare, ca un cobai asumat – cosmetice al caror cost de productie poate fi de un euro sau de sute. Suna bine, nu? Stiu, am cel mai frumos job din lume, dar ca sa fiu sincera, exista si riscuri; am si patit-o de multe ori, trezindu-ma cu iritatii sau descuamari infricosatoare. Dar produsele vinovate de aceste patanii nu se regasesc in aceste pagini! Topul nu vizeaza neaparat pretul acestor produse, nu sunt doar cosmetice foarte scumpe, desi calitatea impune pretul, de cele mai multe ori.

Selectia este realizata in functie de criticile primite de fiecare obiect in parte, de popularitatea obtinuta si de cum este intampinat de marea masa a consumatoarelor. De exemplu, sunt cativa make-up artisti – cei care concep si trend-urile fiecarui sezon – care au un cuvant greu de spus in fabricarea multor produse de machiaj. Tot ei sunt cei care pot transforma o penseta in cea mai buna penseta, cum este cazul accesoriului M.A.C., de exemplu! Apoi, sunt cateva site-uri de specialitate, blog-uri, persoane-cheie, critici care ajusteaza perceptia asupra unui produs cosmetic sau a unei arome.

De la Chanel No 5, care continua sa fie cel mai bine vandut parfum al tuturor timpurilor, si pana la ondulatorul de gene Shu Uemura, care a devenit un produs-cult, folosit de cei mai multi make-up artisti, am adunat aici produsele pe care trebuie sa le incerci, macar o data in viata!

Chanel No 5, parfumul!

Coco Chanel a creat acest parfum, impreuna cu parfumierul Ernest Beaux, cu gandul de a produce 100 de sticle pe care sa le poata oferi celor mai fideli clienti. De la 100 de sticle produse in 1921, astazi cifra de vanzare este de milioane, multe milioane! Formula compusa din aldehide si accente florale da nastere unui buchet unic, recognoscibil, un succes care a inconjurat lumea si care ocupa pozitia fruntasa absoluta in vanzari.

Tin minte ca mi l-am cumparat cand am implinit exact 20 de ani si nu m-am dat in vant dupa el, dar peste alti 10 ani l-am primit si, de data aceasta, l-am consumat rapid. No 5 se asaza diferit pe fiecare femeie, are o turnura cameleonica ce nu inceteaza sa surprinda si probabil ca aceasta este cheia succesului sau incontestabil.

By Terry – machiaj Haute Couture

Probabil o sa te intrebi cum un balsam de buze poate deveni un produs-star, dar raspunsul este simplu: excelenta formulei si promovarea produsului de catre celebritati. Creatoarea Terry de Gunzburg si-a inceput cariera prin diverse colaborari cu fotografi renumiti, ca Helmut Newton, Paolo Roversi sau Dominique Isserman si in 85 a devenit Internatio¬nal Make-up Artist pentru Yves Saint Laurent, ca mai apoi sa fie numita International Director of Creation and Marketing – YSL Make-up. In acesti 15 ani de colaborare cu Yves Saint Laurent, a invatat secretele crearii produselor luxury, iar in 1998 a fondat brand-ul By Terry, cunoscut ca un brand de machiaj haute couture.

Unul dintre cele mai bine vandute produse este Baume de Rose IP /SPF15, cu o textura senzationala care hraneste buzele. Balsamul arata superb si este unul dintre acele produse care au risc de dependenta; in plus, poate fi folosit si pentru cuticule! Kristen Stewart, Kate Beckinsale, Laura Linney, Julianna Margulies si multe alte vedete il folosesc. La noi, il gasesti in parfumeria Madison.

Clinique, formula cu istorie

Dramatically Different Moisturizing Gel este unul dintre primele sapte produse create de Clinique in 1968, fiind disponibil in tara chiar din 97, de la lansarea locala a brand-ului. Ca vanzari, este primul best-seller international Clinique Skincare, iar in anul fiscal 2011 a vandut 6,3 milioane de unitati, in toata lumea. Dramatically Different Moisturizing Gel hidrateaza cu un ingredient de succes, uleiul de susan, si poate fi si o baza excelenta pentru machiaj.

Este recomandat de dermatologi si folosit de milioane de femei. Mie imi place textura sa lejera si revin la el ori de cate ori simt nevoia unei hidratari intense – de obicei il aplic dimineata si urmat de un fond de ten cu SPF (gelul Clinique nu confera protectie impotriva soarelui).

Perle pentru ten, create de Guerlain

Météorites Perles reprezinta o bijuterie pe care trebuie sa ti-o oferi! Anul acesta se implinesc 25 de ani de la crearea perlelor. A fost o adevarata provocare pentru Laboratoarele Guerlain sa realizeze produsul perfect, ideal pentru a lumina tenul!

Vorbim de pionierat, pentru ca in 87 reperele frumusetii nu aminteau de luminozitatea machiajului, cum este cazul acum. Pentru a le produce, s-a folosit o tehnologie inovatoare, o masinarie care permitea compunerea sferelor perfecte si aplicarea cantitatii ideale pe fata. Acestea corecteaza, matifiaza si lumineaza tenul printr-o combinatie de culori care poate fi adaptata oricarui fototip de piele.

Avantajul de a te gandi primul la ceva original!

Givenchy a smuls suspine de la competitorii sai cand, in 2008, a lansat aceasta mascara cu o pensula originala, la care nu se mai gandise nimeni inainte! PhenomenEyes a fost creata de Nicolas Degennes, Director Artistic Givenchy le Make-Up, pe care am avut ocazia sa il intervievez la Paris, odata cu aceasta lansare. Cand am propus acest articol, mi-am reascultat cele mai importante interviuri din cariera mea de beauty editor si, auzind interviul cu Degennes, m-am simtit ca un martor norocos la scrierea unei pagini din istoria frumusetii (ca sa nu mai spun ca Degennes insusi s-a hotarat brusc sa ma machieze… glorios moment, pe care il pastrez in Scrapbook)!

„Pensula sferica ofera o precizie nestirbita', mi-a spus Degennes, si libertatea de a atinge si cele mai scurte gene sau cele mai greu accesibile, acelea din colturile ochilor. Vertical, orizoltal, in diagonala… ea poate fi folosita oricum!

Un ruj-icon, printre vedete si nu numai…

Color Riche s-a lansat in 1992, iar acum exista 270 de nuante (!) de rujuri, in toata lumea, pentru toate tipologiile de femei, oferind cea mai larga gama din lume. Blonda, bruneta, roscata, orice femeie isi poate gasi nuanta preferata si cele 15 milioane de unitati vandute in 2009 sunt marturia succesului retetei create de LOréal Paris.

Alege-ti nuanta si te vei convinge singura de confortul si frumusetea acestui ruj!

Jadore, povestea continua!

Povestea celebrului parfum a inceput cu exclamatia JAdore! a insusi creatorului Christian Dior. Cand s-a lansat, in 99, s-a creat o adevarata revolutie stradala! Toate femeile voiau sa incerce aceasta aroma cu un astfel de nume, neobisnuit pentru un parfum. Cei de la Dior au ales forma de amfora a sticlei, care aminteste de conturul primelor creatii vestimentare ale casei, dar si de pasiunea designerului pentru amfore.

Din 2006, parfumul JAdore este reprezentat de Charlize Theron, o alianta strategica de succes, care tenteza milioane de femei sa il poarte, pretutindeni.

Creme legendare

Incep cu Eight Hour Cream, formulata chiar de doamna Elizabeth Arden, in 1930, pentru a calma pielea stresata. Un balsam protector care a devenit un succes in toata lumea, fiind un must-have pentru beauty editori sau make-up artisti, care o folosesc pentru pleoape, buze, picioare, cuticule, coate…oriunde este nevoie pentru ca modelele trimise pe podium sa arate fara cusur. Este buna pentru echilibrarea pielii dupa calatoriile cu avionul (zborul streseaza si deshidrateaza pielea ingrijorator de repede), dupa epilat sau ras, pentru luminarea arcadelor sau hidratarea cuticulelor. Eight Hour Cream este un bun de avut in casa si se gaseste in Romania! In 2010 a intrat in ELLE Beauty Hall of Fame.

Apoi, o alta crema celebra si cu un statut aparte este Crème de la Mer, creata de un fizician din industria aerospatiala, Max Huber, dorita de toti beauty editorii planetei si prezenta pe lista de dorinte a milioane de femei. Tu nu ai incercat-o inca? Nu pot decat sa te inteleg, pretul selecteaza drastic clientela, un borcan normal, Moisturizing Cream, costand 1.900 de dolari! Revino-ti in fire si… sa continuam! Chirurgul plastician David Hildalgo declara colegilor mei de la ELLE USA, in 2010, ca „aceasta crema este ceea ce au in comun clientii lui… cei cu o piele fantastica'.

Ingrijirea parului cu produse-star!

Un alt produs iubit de profesionisti este tubul de spray fixativ Elnett. Pana de curand (acum este disponibil si in tara), cunoscatoarele isi faceau provizii de prin diverse orase ale lumii si, pana la lansarea produsului in SUA, coaforii profesionisti carau cutii pline cu tuburi Elnett, pentru prezentarile de moda din New York.

Si trebuie sa-ti povestesc si despre peria de par Mason Pearson! Este un accesoriu clasic, care sfideaza orice alta perie, fie ea antistatica sau cu vibratii. Casa Mason Pearson isi confectioneaza periile manual si chiar au realizat un nylon special, folosit doar de ei. Prestigiosul brand londonez realizeaza perii in serii mici sau, altfel spus, putine si bune! Acestea sunt disponibile in trei modele (cu perii naturale, mixte sau din nylon), in patru marimi si cinci culori.

Fluidul ca matasea!

Dupa ce Face Fabric a creat valva printre make-up artisti cu textura sa inovatoare, pana la urma iata ca Luminous Silk Foundation de la Giorgio Armani Make-Up reuseste sa-l surclaseze printr-o formula fabuloasa!

Luminous Silk Foundation, adorat de specialisti, folosit in show-urile de moda si de multe celebritati, a devenit cel mai cautat fond de ten, in nisa cunoscatorilor. Iti recomand sa il incerci! La noi nu exista, asa ca trebuie sa-l cauti in marile orase din lume.

Acesta este corectorul!

Sunt intrebata adesea daca am incercat in ultima vreme un corector bun si raspunsul meu este mereu acelasi: Touche Éclat, de la Yves Saint Laurent. Produsul camufleaza oboseala incredibil de bine si a trecut cu brio de testele make-up artistilor, motiv pentru care mai toate modelele il au in poseta. In perioada ianuarie-septembrie 2012, Touche Éclat a generat peste 81.000 de cautari Google.

Fir cu fir, spre perfectiune!

Nu te astepti ca o simpla penseta sa capete notorietate, dar trebuie sa fii intelegatoare cu entuziasmul si pasiunea generata de penseta Slant de la M.A.C., pentru ca profesionistii apreciaza valoarea detaliului. Acest instrument se afla in trusele celor mai mari make-up artisti, care au imprastiat vorba despre Slant, facand-o celebra.
Acesta este top-ul nostru.

Regret ca (din lipsa de spatiu) in acest top nu se regasesc brand-urile Kiehls, cu a lor superba Crème de Corps, foitele colante pentru manichiura Sally Hansen, care au revolutionat segmentul de mani-pedi, BeneTint, de la Benefit, blush-ul Orgasm de la Nars sau sapunul Dove Beauty Bar, care, in 57, datorita formulei sale unice, a schimbat perceptia globala asupra sapunului.

Foto: Gabi Hirit

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din beauty