Interviu exclusiv The Coveteur: Secrete din dulap

Erin Kleinberg si Stephanie Mark vorbesc cu Elle Romania despre publicatia lor online, despre micile lucruri din care este alcatuit un stil personal remarcabil si despre secretele din dulapurile dupa care suspinam.

Site-ul The Coveteur s-a nascut la inceputul lui 2011 din convingerea designerului Erin Kleinberg si a stilistei Stephanie Mark ca blog-urile de street-style, prea numeroase si prea asemanatoare, nu mai sint suficiente pentru cei care vor sa isi duca dragostea pentru moda un pas mai departe. Asa ca cele doua, care au un trecut greu de ignorat in industrie (Stephanie a lucrat la ELLE SUA alaturi de Kate Lanphear, iar Erin a lucrat pentru W Magazine), au decis sa arunce o privire proaspata asupra celor care fac trend-urile sa vina si sa treaca in lumea modei.

Asta a insemnat un site pentru care cele doua nu s-au rezumat la a fotografia tinutele imbracate de cele mai stylish prezente ale momentului, ci pentru care au patruns adinc in cele mai invidiate dulapuri din lume si au vorbit cu proprietarii lor, incercind sa inteleaga care sint lucrurile care ii inspira si obiectele pe care acestia le iubesc. Asa a aparut The Coveteur, site-ul al carui nume semnifica in acelasi timp dorintele nerusinate pe care le putem avea uneori pentru o pereche de pantofi sau o bijuterie si voyeurismul de care suferim atunci cind dulapurile altora sint mai ademenitoare decit cele proprii – adica intotdeauna.

Fotograful Jake Rosenberg este cel care imortalizeaza garderobele si piesele cele mai dragi ale unor personaje fashionable in naturi moarte foarte creative, care, alaturi de explicatiile fotografiilor, dau o senzatie de intimitate aparte cu personajele care populeaza site-ul. Iar personajele sint ele insele unele pe care e greu sa le ignori, caci nimeni nu pare sa scape de privirile iscoditoare ale celor trei, de la designeri ca Erdem Moralioglu, Tabitha Simmons, Aurelie Bidermann, Tommy Hilfiger, Gaia Repossi, Eddie Borgo, Peter Som la It-girls ca Susie Lau, Audrey Marnay, Anna Dello Russo, Caroline de Maigret, Lauren Santo Domingo sau Liberty Ross, ale caror portrete si dulapuri stau alaturi de proiecte speciale realizate de The Coveteur cu brand-uri ca Chanel sau colaborari cu alte publicatii, fie ele in print sau online.

Nu e de mirare, deci, ca The Coveteur a avut un numar record de 20 de mii de vizualizari in prima zi de functionare si ca a reusit, intre timp, sa devina un reper in multitudinea de site-uri si blog-uri de moda.

Elle: Stiu ca ideea site-ului v-a venit dupa ce ati vazut filmul Reteaua de socializare. Voi de ce fel de retea ati avut nevoie ca sa faceti lucrurile sa se intimple?
The Coveteur:
Toti avem un trecut destul de consistent in lumea modei – ca designer, stilist si fotograf –, ceea ce inseamna ca am fost mereu in legatura cu o retea incredibila de oameni. Cind ne-a venit ideea sa lansam The Coveteur, am inceput sa reluam contactele cu o multime dintre cunostintele din micile noastre agende. Cu ceva noroc, am si avut parte de raspunsuri rapide si pozitive, toata lumea voia sa isi deschida dulapurile pentru noi.

Elle: Ce lucruri a trebuit sa stiti cind ati inceput sa lucrati pentru site? Ati avut o idee anume despre ce trebuia sa faceti sau ati invatat din mers?
The Coveteur:
Chiar nu am stiut foarte clar ce voiam sa facem. Stiam doar ca vrem sa luam trend-ul street-style-ului si sa il ducem mai departe, sa vedem cum fac alegeri cei care formeaza gusturile tuturor celorlalti oameni astazi. Cum existau deja o multime de alte blog-uri de street-style care inundau lumea modei, noi ne-am gindit sa facem ceva nou, ceva care le-ar oferi cititorilor nostri sansa de a privi, in premiera, in casele si dulapurile celor vizati.

Elle: Ce ati invatat despre moda si despre Internet in timpul care s-a scurs de la lansarea blog-ului?
The Coveteur:
Acum Internetul este un mediu crucial pentru evolutia… oricarui domeniu. Fie ca citesti un blog sau o revista, stai pe Twitter sau vezi fotografiile de la vreun Fashion Week, Internetul creeaza un spatiu de neinlocuit in care poti sa descoperi designeri noi, site-uri, oameni din industrie. Si noi, ca si Garance Doré, Scott Schumann sau Tommy Ton, ne datoram succesul acestei interactiuni facilitate de moda si de Internet. Desi ar fi interesant, noi nu ne putem aduce cititorii la sedintele foto – ar deveni cam aglomerate – ,dar prin intermediul Internetului oamenii chiar au parte de aceasta experienta, fara sa sufere din cauza diferentelor de fus orar si stind confortabil la ei acasa. In plus, Internetul promoveaza si o noua experienta de cumparare. Este un proces unic, mai ales pe site-ul nostru. Poti sa tragi cu ochiul in casele oamenilor, dupa care sa alegi sa cumperi aceleasi produse direct din galerie. Deci e, cu siguranta, un mediu nou si foarte incitant.

Elle: Cum va alegeti subiectele pentru site? De fapt, ce anume cautati atunci cind ajungeti in casele lor?
The Coveteur:
Ei, nu putem sa ne dam in vileag chiar toate secretele… dar in general alegem oameni care ne inspira. Nu trebuie neaparat sa fie celebritati sau editori la cine stie ce revista. Daca ne place stilul cuiva si il gasim interesant, daca ni se pare ca cineva poate sa inspire sau sa aiba o influenta, atunci alegem sa vorbim despre el. Cind ajungem in casa vreunui Coveteur cautam mai ales acele mici obiecte neobisnuite, ciudate, care au povesti de spus – un lucru care sa spuna multe despre persoana care il detine, despre stilul acesteia si despre ceea ce o inspira. Cel mai des cautam lucruri care sint rare, interesante si un pic neconventionale. Nu vrem sa fotografiem geanta momentului, site-ul nostru vorbeste mai degraba despre trend-uri care sint atemporale, nu despre hainele si accesoriile care creeaza isterii si care sint uitate miine. In schimb, ne place sa aratam ca moda are si o componenta ciclica. Am fotografia oricind o geanta Gucci din perioada Tom Ford pentru ca va fi mereu la fel de fresh ca in ziua in care a ajuns pentru prima data pe podium, si asta pentru ca designerii reinterpreteaza mereu idei din sezoanele trecute.
 

Elle: Presupun ca faptul ca fotografiati chiar in casele oamenilor duce la un mare grad de intimitate cu ei. De fapt, acesta este sentimentul pe care il avem toti cind ne uitam pe site. Vi se pare vreodata ca le cereti oamenilor sa arate prea mult?
The Coveteur:
Confortul celor pe care ii fotografiem este mereu prioritatea noastra numarul unu. Pina la urma, le cautam prin cele mai ascunse sertare. Dar incercam si sa cream un sentiment de intimitate care sa ii conecteze pe cititori cu cei despre care scriem. Sinceri sa fim, procesul este unul rapid si fara dureri! Toti cei pe care i-am fotografiat sint martori! Cred ca tuturor le-a placut sa ii fotografiem – de fapt, multi se implica foarte tare in haosul din timpul sedintelor foto.

Elle: Stiu ca aceste sedinte foto dureaza mai putin de trei ore. Cum reusiti? Va sfatuiti inainte sau totul este o improvizatie inspirata?
The Coveteur:
Jake, fotograful nostru, a ajuns sa faca o stiinta din asta! Totul s-a dezvoltat destul de organic, de-a lungul timpului. Ne-am rafinat si ne-am perfectionat pe parcurs.

Elle: Ce e interesant la povestile voastre este ca ele nu sint doar de-spre moda, ci ca amesteca elemente de design interior cu obiecte dragi posesorului…
The Coveteur:
Tot timpul ne gindim sa legam estetica spatiului de stilul personal al celui pe care il fotografiem. Incercam sa gasim corespondentele dintre acestea, alegem lucruri cu care ei si-au personalizat decorul. Pe masura ce site-ul nostru a crescut, am devenit chiar noi mult mai fascinati de case, de interioare, si in mod clar am si furat citeva trucuri de la personaje ca Jonathan Adler sau Estee Stanley.

Elle: Si am observat ca mereu va opriti la aceste mici lucruri…
The Coveteur:
Ce sa zicem, citeodata lucrurile mici spun mai mult.

Elle: Dupa ce ati vazut atitea dulapuri, ati observat vreun tipar? Sint hainele vreunui designer mai prezente decit ale altora?
The Coveteur:
Ce e minunat la toate dulapurile pe care le vedem e ca sint atit de variate. Unii oameni au cele mai fascinante colectii vintage, am vazut si o tona de piese Chanel rare, care sint slabiciunea noastra suprema! Piesele Isabel Marant, Céline, Christian Louboutin si Manolo Blahnik sint ca niste opere de arta. Noua ne plac Proenza Schouler, Peter Pilotto, L’Agence, Charlotte Olympia si tot felul de designeri noi, asa ca ne bucuram cind le gasim creatiile printre celelalte.

Elle: Ce se intimpla din momentul in care decideti sa faceti un articol despre cineva anume si pina cind articolul apare online?
The Coveteur
: Hmm… Intr-o varianta scurta si sumara, intii abordam persoana despre care vrem sa scriem (uneori se intimpla sa ne abordeze ei), si dupa ceva agitatie aterizam la JFK sau LAX – sau la Paris sau Londra – si sintem pe drum catre casa unui Coveteur. Facem fotografiile, petrecem timp cu ei, stam de vorba si terminam cu totul in aproximativ doua ore. Apoi alegem si editam fotografiile, scriem textele si concepem postarea. Si, dupa citeva nopti si multa cafea, totul ajunge pe site.

Elle: In ultima vreme oamenii sint interesati mai degraba de ceea ce poarta persoanele din industria modei decit de ceea ce imbraca vedetele. Cum de s-a intimplat asta?
The Coveteur:
Celebritatile au fost mereu surse de inspiratie, dar numai recent lumea si-a dat seama ca sint si alti oameni in spatele lor, care ii imbraca, care ii fac sa arate proaspat, si tocmai acestia au devenit acum cei care influenteaza mai puternic trend-urile. Este vorba despre faptul ca acesti oameni cunosc si cele mai bune trucuri, dar au si experiente spectaculoase in industrie. Asa ca e firesc ca ceilalti sa se uite la ei cind vine vorba de sfaturi de styling. Noi am scris despre multi dintre acestia – Rachel Zoe, Annabel Tollman, Brad Goreski –, iar feedback-ul de la cititori a fost foarte bun… si am aflat si noi citeva secrete despre moda de la ei. Citeodata oamenii uita ca munca citorva creiere le face pe celebritati atit de glam!

Elle: Ati reusit sa creati un blog influent si inspirational, dar care sint blog-urile si revistele care va inspira pe voi?
The Coveteur:
Ne inspira constant o multime de lucruri, dar blog-urile de street-style sint de baza – ne plac Tommy Ton, Scott Schumann, Garance, Phil Oh. Acum ne place mult si Pinterest, este ca o dependenta bolnava. Ne pierdem acolo, adunind lucruri pentru board-urile noastre – sintem mai cu seama obsedati de cele pe care le-am numit Word Up, Seeing Stripes si Bookshelves. Mai intram pe WWD (Women’s Wear Daily), WhoWhatWear si Style.com pe parcursul zilei, dar stam mereu lipiti de Twitter pentru stirile la prima mina si ca sa stim ce se mai intimpla, in special cu oamenii despre care am scris pe site. Chiar daca modul in care primim informatiile s-a schimbat, revistele sint inca o parte importanta a culturii noastre vizuale. E ceva legat de felul in care arata o revista frumos facuta si de modul in care poti sa o rasfoiesti, care nu se va demoda niciodata!

Ioana Ulmeanu
Foto: Jake Rosenberg

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din people