Reguli de conduită când tu și partenerul lucrați de acasă. Evitați conflictele și creșteți eficiența la job

Lucrați de acasă, iar asta poate fi delicat, fie că aveți copii sau nu. Mereu împreună, vă deranjați, iar de aici până la explozii emoționale mai e un pas.

Reguli de conduită când tu și partenerul lucrați de acasă. Evitați conflictele și creșteți eficiența la job

Să lucrați de acasă este probabil una dintre provocările supreme din pandemie. Aveați o rutină la serviciu, colegi cu care socializați în pauză, rupeați ritmul cotidian. Iar acum vă e dor de spațiul de la birou, până și de aglomerația din trafic. Ședințele se țin pe platforme video, sunteți mereu în contact cu echipa la telefon sau online, dar, în mod clar, nu este același lucru comparativ cu experiența față în față. Dacă ești o fire extrovertă îți e cu atât mai greu. Iar lucrurile se complică și mai mult când atât tu cât și partenerul de cuplu, cu care locuiești împreună, sunteți nevoiți să lucrați de acasă. Adăugăm copiii în ecuație, lipsa sprijinului de la părinți, și deja discutăm de o bombă cu ceas. Esențial este să învățați amândoi să o dezamorsați.

Spații de lucru separate

Inițial e romantic, să fiți umăr la umăr pe canapea, fiecare cu laptopul în brațe. Dar până la finalul zilei (ca să nu zicem jumătatea), magia dispare. Fiecare dintre voi poate are de dat telefoane, se enervează legat de un task și începe să comenteze. Deci probabilitatea să vă deranjați reciproc este extrem de mare. Pe lângă asta, din moment ce ați stat lipiți toate ziua, chiar dacă muncind, seara poate apărea nevoia de distanțare.

Job-ul contribuie și la păstrarea acelui spațiu în cuplu atât de necesar. Iar dacă acum nu mai este posibil, e important să vă organizați în așa fel încât să vă acordați libertate, intimitate, spațiu personal. Deci fiecare își alocă o cameră, nu dormitorul, iar acolo are cartierul general. În felul acesta scade și tentația de a sta de vorbă, de a vă arăta filmulețe etc ceea ce reduce semnificativ eficiența în muncă. Căștile sunt de asemenea o soluție bună pentru a bloca sunetele din casă și de a vă transpune în mood-ul de birou.

Respectați programul de lucru

Totul se petrece CA ȘI CUM sunteți fizic la serviciu. Dimineața vă beți cafeaua împreună, vă spălați și schimbați în hainele de job. Apoi mergeți fiecare în noul spațiu destinat exercitării profesiei. Dacă vreți să luați prânzul împreună, ok, dar dacă asta nu se întâmplă și vreți să vizionați un episod din serialul preferat în pauza de prânz este perfect în regulă. Ori să faceți un videocall cu un prieten cât mâncați. Nu trageți de timp pentru că asta înseamnă ulterior ore suplimentare.

Desigur pot apărea urgențe care să vă determine să lucrați în plus. Dar, totuși, când s-a terminat programul ieșiți din rolul profesional și intrați în cel de cuplu. În acest sens ajută și schimbarea hainelor în care ați lucrat toată ziua cu unele de casă, dacă nu plănuiți să ieșiți la o terasă, la cumpărături, în parc. Pauzele din timpul zilei pot fi diverse, incusiv fiecare să meargă la plimbare câteva minute. Nu este exclus să apară mici supărări, să vă simțiți deprivați emoțional, că celălalt nu vă bagă (suficient) în seamă. Nu uitați: acum sunteți la serviciu și colegi de birou.

Țineți cont de obligațiile celuilalt

Dacă partenerul a ales să lucreze din bucătărie, nu intri peste el să gătești ceva pentru că ai o oră liberă sau ai terminat treaba mai devreme. Nici nu te apuci să faci curat când el are ședințe sau cine știe ce telefoane importante. Nu îl rogi să ducă gunoiul pentru că tu ți-ai tăiat pepene, ca să ronțăi ceva sănătos cât lucrezi la raport. Iar în cazul în care programul vostru de lucru e diferit, veți respecta amândoi acest lucru și ce implică. La fel, partenerul nu te va pune să îi faci friptură la prânz, pentru că oricum ești acasă și ai pauză între 13 și 14. Este esențial să faceți diferențierea de context.

Organizați copiii

Aici e mai dificil, iar tentația de a-i pasa pe cei mici de la unul la altul e mare. Așa că e nevoie de organizare la sânge, inclusiv în ceea ce privește implicarea fiecăruia. Stabilește cu partenerul de ce se ocupă el, și de ce te ocupi tu legat de copii. Folosește-te de această ocazie pentru a le arăta celor mici ce înseamnă să mergi la serviciu, ce fac mami și tati din punct de vedere profesional. Deleagă copiilor sarcini adaptate vârstei lor, cât lucrați: să își facă ordine în cameră, să ducă gunoiul, să cumpere alimente ușoare, să plimbe câinele. Pot ieși la joacă în curte sau pe lângă bloc, pot citi, colora, diverse activități pe care le pot face singuri, seara urmând să vă petreceți timpul în familie, cu toții.

Citește și:
Cum s-a schimbat modul de dating online dacă ți-e teamă de coronavirus

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle