Cum te comporți tu atunci când ești neglijată în cuplu și nu conștientizezi asta

Te simți neglijată în relație și cumva nu îți asumi asta. Dar felul în care tu te comporți reflectă cât se poate de clar această durere și stare de fapt.

Cum te comporți tu atunci când ești neglijată în cuplu și nu conștientizezi asta

Atunci când spui că ești neglijată în relația de cuplu arăți cu degetul către comportamentele partenerului. Ce face sau ce nu face astfel încât să pui eticheta de neglijată. Dar sunt situații când nu conștientizezi acest aspect din relație. Poate pentru că ai fost neglijată în copilărie de proprii părinți și ca atare acesta este normalul pe care îl cunoști. Sau ar durea prea mult să aduci în plan conștient ceea ce țipă puternic în plan inconștient. Ar presupune o confruntare, o discuție de care îți e teamă. Sau asumarea faptului că relația are probleme, că el nu mai depune suficient efort. Eventual o iminentă despărțire spre care nu vrei să privești. Dar analiza comportamentului o poți îndrepta către tine. Ce faci tu concret atunci când te simți neglijată în relația de cuplu.

Cauți atenție

Nu primești acasă, așa că încerci să o obții din altă parte. La petreceri sau la serviciu ai un comportament seducător. Prietenilor sau familiei le impui un nivel de grijă și de atenție care să compenseze cumva ceea ce partenerul nu îți oferă.

Te distragi

Ca să nu mai intri în contact cu durerea provocată de neglijare te orientezi către diferite aspecte ale vieții. Evadezi în muncă și te autoliniștești în felul acesta. Te implici mult mai mult decât ar fi necesar cu copiii. Shopping-ul devine o altă formă de autoliniștire sau un consum mai mare de alcool decât în mod obișnuit.

Te izolezi

Ești tristă și nu vrei să te întâlnești cu nimeni. Căci dacă te-ar vedea, apoi te-ar întreba ce se întâmplă cu tine și vrei să eviți să povestești. Inclusiv să intri tu în contact cu starea de fapt pe care încerci să o ignori. Prieteni, familie, eviți inclusiv să vorbiți la telefon sau discuțiile se mențin la un nivel superficial.

Te detașezi emoțional

O altă formă de evitare este înghețarea tuturor emoțiilor. Este un proces inconștient, o modalitate prin care ai învățat să faci față durerii și pe care îl aplici și acum. Ești foarte deconectată și e ca și cum orice (nu) face partenerul nu te mai afectează. Dar acesta este un fel de plasture care nu ține la infinit.

Ai crize de furie

Această neglijare te face să te simți extrem de furioasă. Și ai fie un veritabil tantrum, dar așa cum se manifestă un adult, ori devii foarte cicălitoare și subliniezi constant toate lucrurile pe care el nu le pune în act, cum nu ține cont de tine.

Te resemnezi

Un fel de îți accepți soarta. Și mergi înainte din inerție. Nu mai ceri nimic, nu te mai uiți la nevoile și emoțiile tale, parcă ești pe pilot automat.

Te învinovățești

Narativul cel mai frecvent este că tu ai prea multă nevoie de atenție și implicare, că tu te agăți de el, ești prea obositoare, ceri enorm. Cum spun americanii… îți zici că ești prea needy. Te critici intens pentru că ai nevoi emoționale.

Citește și:
Semne clare că aveți o incompatibilitate mare în cuplu, indiferent cât încerci să faci lucrurile să funcționeze

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din lifestyle