Ai o stare proastă și nu înțelegi ce se întâmplă cu tine? Modalități să te autoreglezi și să comunici mai bine cu partenerul despre ce simți

Poți învăța să comunici mai eficient în cuplu, iar pentru asta este necesar ca în primul rând să fii atentă la tine și ceea ce simți.

Ai o stare proastă și nu înțelegi ce se întâmplă cu tine? Modalități să te autoreglezi și să comunici mai bine cu partenerul despre ce simți

Câteodată ai vrea să îi comunici ce se petrece cu tine, să îi ceri partenerului ceea ce ai nevoie, dar parcă ești într-o ceață densă care te împiedică să vezi în interiorul tău. Ceva te deranjează, dar nu știi ce. Ca să te poți autoregla emoțional este necesar să intri în contact cu tine. Ce beneficii, dar ce costuri implică această stare?

Scanează-ți corpul

Trupul este cel mai bun prieten al tău, iar simptomele fizice poartă în sine mesaje complexe. Acordă-ți câteva minute în care să observi ce se întâmplă la nivel corporal. Ce simți exact și unde? Când anume în trecutul tău te-ai mai simțit astfel? Ce s-a întâmplat atunci și în relație cu cine? Ce anume ai învățat atunci din experiențele respective?

Conectează-te la prezent

Simți că parcă ești detașată și deconectată? Nu te poți concentra, mintea ta îți joacă feste? Fă câteva exerciții de respirație, observă mediul înconjurător și descrie-l în detaliu. 5 lucruri pe care le vezi, 4 pe care le auzi, 3 pe care le poți atinge, 2 pe care le poți mirosi și 1 pe care îl poți gusta.

Etichetează emoția

Cum ai putea să gestionezi ceva ce nu este clar? Să iei atitudine și să faci o schimbare? În primul rând trebuie să știi cu ce ai de-a face. Poate că este tristețe, frustrare, dezamăgire, rușine, teamă, furie, gelozie. Este în regulă să îți recunoști că de exemplu ești furioasă pe partenerul tău.

Evaluează ce se întâmplă cu tine

Este ceea ce îți spui în legătură cu situația dată. Consideri că ești neînțeleasă, nerespectată, că nu ești importantă pentru el. O investigare în detaliu a gândurilor care generează emoțiile simțite.

Ce îți vine să faci

Mai departe în lanțul gând-emoție urmează comportamentul. Observă ce reacții ai putea avea, efectiv ce îți vine să faci. Să îl dai afară pe ușă sau să îți faci tu bagajele, să îl pedepsești cumva. Să contactezi un fost care știi că e încă sensibil la prezența ta și să îți satisfaci astfel nevoia de atenție, ori să mănânci tot ce se găsește în frigider.

Puterea adultului

Fă diferența dintre fetița din tine, care s-a simțit ca în copilărie, și adultul care poate face ceva pentru ea. Când era mică nu avea cine să o apere, dar acum tu ești aliatul ei numărul 1. Din acest rol care ar fi atitudinea sănătoasă în contextul dat? Ce anume pierzi dacă te lași pradă reacțiilor expuse anterior?

Liniștește-te

Pentru o abordare funcțională, sănătoasă, e necesar să calmezi tumultul interior. Sună o prietenă care știi că e disponibilă să te asculte și te va liniști. Fă sport, o baie cu spumă. Fă ordine în dulap sau în casă. Pune-ți în ordine gândurile, ceea ce ți-ai dori să discuți și cum ar suna exact discursul tău. Iar când nu te mai afli în zona neputinței sau a răzbunării apără-ți cauza.

Citește și:
Ți se pare că treci prea des dintr-o relație în alta? Ce ascunde acest comportament de căutare asiduă a iubirii

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din lifestyle