7 semne ca ai un sef bun

Poate fi destul de dificil sa fii un sef bun in zilele noastre, mai ales cu multitudinea de schimbari care au loc in perioade scurte de timp. De asemenea, nici obiectivele companiei, pe de o parte, si nici nevoile si telurile angajatilor, pe de alta parte, nu sunt usor de controlat.

7 semne ca ai un sef bun

Nu exista seful perfect, insa, exista unii care fac anumite lucruri putin diferit de altii, ceea ce ii transforma in niste sefi buni. Asadar, iata cateva semne ca ai un sef bun:

1.Sunt buni lideri

Unul dintre cele mai sesizabile semne este faptul ca isi merita pozitia de lider, deoarece detine o viziune clara asupra obiectivelor companiei si stie cum s-o puna in aplicare. Cunoaste foarte bine locul firmei pe piata si prin intermediul comunicarii eficiente isi ghideaza angajatii spre telul vizat.

2.Sunt prietenosi

Este foarte dificil sa te intelegi cu superiorii care au un temperament agresiv si care sunt tot timpul morocanosi. Daca ai un sef bun, atunci cand intampini o problema la munca – poti sa-i spui cu usurinta, fara teama ca il deranjeaza si el te va sfatui cu ingaduinta si rabdare.
In cazul in care seful tau este intelegator si prietenos, ar trebui sa il apreciezi mai mult.

3. Pot comunica eficient

Seful ideal ar trebui sa comunice foarte bine, sa stie cand si cum sa vorbeasca, dar si sa asculte. De asemenea, trebuie sa fie organizat, sa aiba o stategie clara si sa iti spuna cat se poate de detaliat ce si cand trebuie sa faci ceva anume. De obicei, problemele apar cand seful nu stie sa comunice eficient si astfel angajatii nu se ridica la nivelul asteptarilor lui.

4. Isi asuma responsabilitatea si pentru greseli

Sefii au tendinta de a-si invinui angajatii pentru toate erorile si neajunsurile companiei. Greseala lor este ca nu isi asuma o parte din vina in contextul in care toata lumea, inclusiv el, se ghideaza dupa aceleasi principii. Un sef bun este constient de aceste lucruri si se implica in indreptarea greselilor, nu lasa toata responsabilitatea pe angajati.

5. Rezolva cu usurinta problemele

Un sef priceput gaseste rezolvari pentru majoritatea problemelor intr-un timp destul de scurt si, de asemenea, metodele sale de a se descurca sunt originale si creative. Isi doreste mereu sa isi imbunatateasca cunostintele, aptitudinile, iar succesul lor propriu poate fi masurat si prin succesul intregii echipe.

6. Isi cunoaste bine angajatii

Un sef bun isi cunoaste fiecare membru al echipei si se comporta personalizat, in functie de caracterul fiecaruia. Nu se teme sa angajeze oameni diferiti, dar care au initiativa, idei creative si carora nu le e teama sa isi exprime punctul de vedere. Astfel, seful ideal evidentiaza calitatile fiecarui om al echipei sale.

7. Stie sa ia decizii favorabile tuturor

Oamenii sunt cel mai important lucru al jobului sau, asa ca un sef ideal ar trebui sa fie capabil sa ia decizii pentru binele echipei sale, deoarece stie ca un angajat fericit este mai productiv. De asemenea, trebuie sa inteleaga ca este nevoie de existenta unui echilibru intre nevoile angajatilor si cele ale clientilor sau companiei.

Toata lumea a trecut macar o data prin experiente urate cu sefi care stiu sa iti faca ziua un calvar, deci opusul e simplu de recunoscut. Exista oameni care au aptitudini innascute de lider, care stiu sa isi respecte angajatii si fac tot posibilul sa le fie bine la locul de munca. Ei sunt constienti ca indiferent de puterea pe care le-o da pozitia, integritatea este mai valoroasa in afaceri.

Text: Georgiana Calin
Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle