5 moduri prin care iti poti gestiona mai eficient timpul

Toti ne dorim sa fim mai productivi, sa ne organizam activitatile astfel incat sa avem timp pentru tot ceea ce ne face placere, dar de cele mai multe ori nu reusim si suntem nemultumiti.

5 moduri prin care iti poti gestiona mai eficient timpul

Iata 5 moduri prin care iti poti gestiona eficient timpul si te poti bucura de ceea ce conteaza cu adevarat pentru tine:

1. Fii „unitask”

Ce inseamna acest lucru? Sa te ocupi de un singur lucru si doar de acela. Pentru ca stii ca ai multe de facut si vrei sa le termini cat mai repede, incerci sa indeplinesti mai multe sarcini in acelasi timp. Nu este cel mai eficient lucru. Din contra, cercetatorii spun ca ne supraestimam abilitatea de a face mai multe lucruri in acelasi timp. Acestia au observat ca atunci cand trecem de la o sarcina la alta, avem nevoie de timp si efort pentru a ne refamiliariza cu ceea ce vrem sa facem. Asa ca ia-le pe rand. Ocupa-te de un lucru si, odata terminat, incepe-l pe celalalt. Te vei simti mai relaxata si le vei face pe toate cu mai multa usurinta.

2. Today list, nu to-do list

Renunta la lista interminabila de lucruri pe care doresti sa le faci si fa-ti o lista cu lucrurile pe care vrei sa le duci la indeplinire in ziua respectiva. Cand vei vedea ca ai facut toate lucrurile pe care ti le-ai propus intr-o anumita zi, vei avea o satisfactie care iti va da impulsul de a continua cu perseverenta pe drumul ales. Separat, realizeaza o lista cu obiectivele pe termen lung si du-le indeplinire prin sarcinile pe care ti le stabilesti in fiecare zi.

3. Imparte timpul

Pentru a aduce mai mult echilibru in viata ta, foloseste-te de principiul 8-8-8, pe care Bjergegaard il promoveaza. Ai 24 de ore intr-o zi, pe care le poti imparti intre 8 ore de munca, 8 pentru tine si 8 pentru odihna. Renunta sa muncesti prea mult. Daca vei face acest lucru, vei lua din timpul pentru tine si pentru odihna, ceea ce iti va scadea din eficacitatea de a doua zi. Alege-ti un moment in care sa pui stop muncii, lasa responsabilitatile deoparte pana a doua zi si bucura-te de activitatile care iti fac placere – scris, pictat, jocuri, intalniri cu prietenii, sport etc.

4. Organizeaza-ti spatiul

Daca esti dezorganizata, vei pierde mult timp cautand lucruri pe care le-ai imprastiat peste tot. Invata sa-ti organizezi spatiul atat la birou, cat si acasa. Un mod eficient de a te organiza este sa te folosesti de sistemul celor trei cutii. Pune intr-o cutie lucrurile la care tii si pe care le folosesti, in alta cele care trebuie doar pastrate si arhivate si intr-o a treia pe cele pe care le poti arunca sau dona. Incepe apoi sa organizezi lucrurile pe care stii ca le folosesti astfel incat sa poti ajunge cu usurinta la ele ori de cate ori ai nevoie. Astfel, vei deveni mai eficienta si vei salva mult timp.

5. Gandeste simplu

Fie ca vrei sa urmezi niste cursuri de teatru, sa inveti o limba sau sa practici un sport, de cele mai multe ori nu stii cum sa incepi. Important este sa incepi! Nu conteaza cum. Gaseste cea mai usoara modalitate de a face lucrul pe care ti-l doresti si incepe. Daca iti doresti sa urmezi niste cursuri de actorie, fa o mica cercetare online si alege-l pe cel care ti se pare cel mai potrivit. Nu te gandi foarte mult. Asculta-ti instinctul!

Text: Georgiana Lupica
Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din lifestyle