Bazează-te pe simțurile tale! Exerciții practice ca să-ți controlezi anxietatea

După mai bine de o lună de izolare, anxietatea este un musafir nepoftit care te vizitează des? Fă aceste exerciții simple care îți implică, pe rând, simțurile.

Bazează-te pe simțurile tale! Exerciții practice ca să-ți controlezi anxietatea

Anxietatea încă îți dă de furcă? În acest caz este foarte important să te relaxezi, iar ansamblul simțurilor lucrează din plin în folosul tău. Fie că ești o persoană mai degrabă vizuală, auditivă sau tactilă, poți alege unul dintre aceste exerciții, ori le poți pune în practică pe toate.

Răsfață-te vizual cu o culoare care calmează anxietatea

Știm despre culori că au o putere imensă de manipulare a creierului și emoțiilor. De ce crezi că oamenii de afaceri preferă costumele bleumarin și cămășile albastru deschis? Deoarece această culoare inspiră încredere. La fel și spațiile de birouri sunt în general zugrăvite în nuanțe delicate de bleu, tocmai pentru că albastrul cerului ne relaxează.

Prin urmare, fă-ți pe balcon sau în grădină un colțișor confortabil unde de-a lungul zilei ia-ți pauze și pur și simplu privește în liniște cerul. De asemenea, poți viziona diverse video-uri cu marea, care au un efect calmant. Iar aici poți implica și un alt simț, cel auditiv. De ce? Simplu! Sunetul produs de valurile mării reduce anxietatea. Verdele la rândul său este relaxant, iar timpul petrecut în natură este un adevărat medicament pentru stările marcate de îngrijorări. Nu poți merge într-un parc sau la munte, dar o plimbare în jurul casei este permisă, iar acum copacii, gazonul, ne încântă cu o explozie de verde. Mai mult, construiește-ți o mini-seră în balcon. Adu natura la tine acasă, alegând plantele preferate.

Aromoterapie în lupta cu anxietatea

A venit primăvara! Lasă geamurile deschise, ori aerisește frecvent! Exercițiile de respirație sunt mult mai eficiente într-o cameră cu aer curat. Adori lumânările și bețișoarele parfumate? Uleiurile esențiale? Pentru a reduce anxietatea sunt eficiente lavanda, citricele, cardamomul, patchouli. Studiile spun că mirosul de pământ umed, ca după ploaie, este și el foarte relaxant. Mai ales dacă te plimbi imediat după ce a plouat, responsabile pentru acest efect fiind bacteriile din sol. Pe mulți sunetul ploii îi ajută să doarmă, așa că dacă vremea se anunță a fi nefavorabilă, lasă geamurile deschise. Ori, pur și simplu, descarcă o aplicație care are printre sunete ploaia. Și, alt truc, aplică pe fața de pernă câteva picături de lavandă pentru o aromă delicată (nu intensă).

Apelează cu încredere la muzica preferată

Ai auzit probabil de efectul Mozart. Că realizăm mult mai bine sarcini când ascultăm Mozart, plantele cresc mai frumoase, chiar vacile au dat mai mult lapte. Totuși, studiile au demonstrat că orice tip de muzică preferată are un impact pozitiv asupra psihicului. În ceea ce privește anxietatea recomandăm melodii fără conținut trist, cu o linie muzicală liniștitoare. Desigur, poți încerca și meditația ghidată unde simțul auzului și imaginația (vizualul) conlucrează pentru o stare de bine.

Folosește simțul tactil

Fă-ți un scrub corporal, o mască facială, dă-te cu o cremă de corp aromată. Masează-ți trupul cu un ulei parfumat, special pentru masaj. Arătându-ți că ai grijă de tine, că te iubești, îți transmiți că ești o persoană importantă, pe care te poți baza. Ca să îți reglezi bătăile inimii stai într-o poziție similară cu cea de lumânare, având picioarele lipite de perete, formând un L cu restul corpului. Cunoști elemente de presopunctură? Pune-le în practică.

Citește și:
Umorul e un bun aliat! De ce e foarte important să râdem, mai ales acum, în vremuri de criză

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet