Reinventarea Heures D’Absence – parfumul Louis Vuitton din 1927

Puțină lume știe că Louis Vuitton a creat primul sau parfum în 1927, numit "Heures d'Absence".

Reinventarea Heures D’Absence – parfumul Louis Vuitton din 1927

Se scria la acea vreme în presa americană că „domnul Vuitton adaugă succesul său de parfumeur eminenței sale ca fabricant de articole distinse de bagajerie” și că „dumnealui a ales Wanamaker’s ca fiind unul din foarte puținele magazine unde își trimite noul parfum”. Iar prețul era uriaș pentru acea vreme, 16,5 dolari – de unde se vede că, și în urmă cu un secol, casa Vuitton mergea pe ideea de bunuri exclusiviste cu distribuție foarte atentă și limitată.

Parfumul captura spiritul decadei „anilor nebuni” de mare efervescență creativă în toate domeniile, designul sticlei celebrând noul mod de transport în vogă și călătoria ca una dintre cele mai minunate experiențe ale vieții: pe sticlă era gravată silueta unui avion, iar cutia care o adăpostea avea forma unei borne kilometrice.

După aproape o sută de ani, Jacques Cavallier Belletrud creează, în laboratorul Louis Vuitton de la Grasse, o nouă formulă inspirată din numele primului parfum al casei, numită la fel, „Heures D’Absence”.

Nimeni nu mai știe cum mirosea parfumul original, formula lui fiind pierdută de multă vreme. Astfel, cel de-al 11-lea parfum creat de Cavallier Belletrud pentru Louis Vuitton e o interpretare liberă și personală a ideii de călătorie, de peisaje extraordinare și emoție a descoperirilor, o reinventare în manieră contemporană a unui buchet grandios și sofisticat de flori prospete.

Iasomia de Grasse se relevă maiestuos, mulțumită procedeului revoluționar de extracție cu CO2 a uleiului esențial – o exclusivitate a Louis Vuitton care conferă o incomparabilă puritate și delicatețe aromei. Radiantul trandafir de mai adaugă compoziției ceva care amintește de instincte carnale, iar nota contrastantă este obținută cu mimosa de Tanneron, minunea florală care iluminează în galben dealurile din Provence la începutul iernii.

Heures d’ Absences s-a lansat pe 27 februarie într-o selecție de magazine Louis Vuitton, în același flacon minimalist creat de designerul Marc Newson ca și precedentele 10 esențe ale colecției. Flaconul de Eau de Parfum de 100 ml și elegantul set de 4 travel mini-spray vor avea prețul de 210 euro, iar aceleași cantități cumpărate ca refill în magazin – de către cei care dețin deja flacoanele din cristal – vor costa 130, respectiv 115 euro.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din beauty