ELLE EXCLUSIV: Feud: Capote vs. The Swans, cântec de lebădă pentru o lume glam

Feud: Capote vs. The Swan, disponibil deja pe platforma Disney+, are toate premisele unui serial de succes: scandal, dragoste, bârfe, ură, glam și trădare. La toate astea se adaugă și o distribuție de excepție. Tom Hollander, Naomi Watts, Diane Lane, Chloë Sevigny și Calista Flockhart sunt actorii care spun din nou povestea complicată și dramatică dintre Truman Capote și celebrele lui lebede.

ELLE EXCLUSIV:  Feud: Capote vs. The Swans, cântec de lebădă pentru o lume glam

Dacă în primul sezon Feud am asistat la rivalitatea profesională acerbă dintre Bette Davis și Joan Craw­ford, protagonistele filmului What Ever Happened to Baby Jane?, de data aceasta Ryan Murphy a lăsat în urmă lumea Hollywood-ului pentru a explora un scandal care a zguduit din temelii universul glam, dar plin de tenebre al elitelor newyorkeze din anii ’70. Responsabil pentru zarva care s-a iscat în restaurantele luxoase ale Man­hattan-ului – nimeni altul decât Truman Capote.

Deși Breakfast at Tiffany’s și In Cold Blood îl transformaseră într-unul dintre cei mai apreciați scriitori ai vremurilor sale, Capote voia mai mult. Tânjea să fie acceptat în cercul restrâns al înaltei societăți, să facă parte din lumea exclusivistă a orașului, să fie una dintre personalitățile mondene. Și nu i-a fost prea greu să obțină toate aceste lucruri. Era inteligent, excentric, sarcastic și știa să distreze de minune oamenii bogați, dar atât de plictisiți ai New York-ului. În plus, își mărturisise deschis orientarea sexuală, iar asta i-a adus (doar la suprafață) un soi de avantaj: bărbații nu îl percepeau ca pe o amenințare, iar femeile și-l doreau în jurul lor. În scurt timp, Truman Capote a devenit prietenul și confidentul celor mai admirate, influente și bogate femei ale orașului, al „lebedelor”, cum obișnuia să le spună.

Barbara „Babe” Paley, întruchipată în Capote vs. The Swans de Naomi Watts, era preferata lui Capote. Născută într-o familie înstărită din Boston, Babe a reușit să se impună rapid pe scena mondenă newyorkeză. Mai întâi ca editoare de modă la revista Vogue, apoi ca una dintre cele mai bine îmbrăcate femei ale lumii, iar în cele din urmă ca soția lui William S. Paley, fondatorul canalului CBS. Singurul ei defect era „că era perfectă”, spunea adesea Truman.

Apoi era Nancy „Slim” Keith (interpretată de Diane Lane) sau „the original California girl”. Înfățișarea ei atletică, părul blond, istețimea și spiritul său aventuros nu au trecut neobservate la Hollywood. La doar 16 ani s-a împrietenit cu actorul William Powell, iar de acolo o nouă lume s-a deschis pentru Slim. Curtată de Clark Gable și Ernest Hemingway, tânăra din Salinas, care la 22 de ani apărea pe coperta revistei Harper’s Bazaar, s-a măritat în cele din urmă cu regizorul Howard Hawks. Acesta a fost primul mariaj al lui Keith, care s-a căsătorit în 1949 cu producătorul Leland Hayward, iar în 1972 cu bancherul și aristocratul britanic Kenneth Keith.

De o căsnicie celebră a avut parte și C.Z. Guest (jucată de Chloë Sevigny), a treia lebădă a lui Capote, care i-a spus DA lui Winston Frederick Churchill Guest (unul dintre verii lui Winston Churchill) chiar în casa lui Ernest Hemingway din Cuba. Deși a debutat cu o carieră în actorie, C.Z a preferat să se dedice pasiunii sale pentru călărie și grădinărit. A servit și drept model pentru artiștii Diego Rivera și Salvador Dalí, iar în cercul său de prieteni se aflau nume sonore, de la Andy Warhol, la Estée Lauder și până la Ducele și Ducesa de Windsor.

În 1962, Truman a întâlnit-o și pe Lee Radziwill (interpretată de actrița Calista Flockhart), cea care avea să completeze grupul lebedelor. La momentul respectiv, Lee era căsătorită cu aristocratul polonez Stanislaw Albrecht Radziwill, iar sora sa, Jacquline Kennedy, era Prima Doamnă a Statelor Unite ale Americii. Nu puteai aspira la mai mult de-atât, iar Capote știa asta. Lebedele îi ofereau lumea la care mama lui a visat dintotdeauna și pentru care l-a și abandonat când era copil.

Miniseria, care se bazează pe volumul lui Laurence Leamer, Capote’s Women: A True Story of Love, Betrayal, and a Swan Song for an Era, urmărește evoluția relațiilor dintre aceste personaje, debutând cu o secvență în care ne este prezentat începutul prieteniei dintre Truman și Babe.

„Spune-mi totul. De la început!”, îi cere scriitorul lebedei sale, în lacrimi. Aceasta îi povestește despre aventura pe care soțul ei, William S. Paley, a avut-o cu soția guvernatorului orașului New York chiar în casa lor. O infidelitate de care probabil nu ar fi aflat, dacă femeia nu era la menstruație și nu ar fi pătat patul matrimonial. Truman o sfătuiește să nu divorțeze și-i amintește că are „o viață grozavă”, trecând în revistă proprietățile pe care aceasta le deține în diferite colțuri ale lumii. Îi oferă apoi un Valium și un pahar cu whisky, iar cei doi se prăbușesc râzând unul în brațele celuilalt pe o canapea.

Deși scena asta creează cadrul perfect pentru un show îmbibat în bârfe, sex și scandal, scriitorul Jon Robin Baitz, regizorii Gus Van Sant, Max Winkler & Jennifer Lynch și producătorul executiv Ryan Murphy nu se rezumă la asta, ci aleg o abordare mai profundă a condiției umane, examinând subiecte precum trădarea, dependențele, îmbătrânirea, autodistrugerea, singurătatea, și, în cele din urmă, neîmplinirea. Fiindcă personajele au avut parte de ele din plin.

Ani buni, Capote și lebedele lui au dus vieți fabuloase, presărate cu cine și petreceri fastuoase, în locuri exclusiviste, și cu vacanțe exotice. Magia a durat însă până în 1975, când revista Esquire a publicat un extras din cartea mult așteptată a scriitorului, Answered Prayers, pe care chiar el o numea cea mai bună creație a sa (și care nu a fost niciodată terminată). În capitolul „La Côte Basque, 1965”, Truman a dezvăluit sub o formă deloc voalată cele mai întunecate secrete ale prietenelor sale. „Neeeeah, sunt prea proaste. Nu își vor da seama”, i-ar fi spus Capote biografului său, Gerald Clark, când acesta l-a atenționat că lebedele se vor recunoaște în eseul său. Dar nu era adevărat, iar La Côte Basque, 1965 a marcat exilul lui Capote din elita New York-ului și începutul declinului său ca artist.

Capote vs. The Swans urmărește astfel deceniul de la publicarea eseului și până la moartea lui Capote, în 1984, surprinzând noua dinamică dintre scriitor și lebedele sale, profund afectate de trădarea complet neașteptată a acestuia. „De ce a făcut asta?” e inevitabil prima întrebare pe care ți-o pui urmărind cele opt episoade ale serialului.

Tom Hollander, pe care probabil îl știi deja din The White Lotus și care aici joacă rolul lui Capote, încearcă să găsească un răspuns, spunându-ne mie și celorlalți jurnaliști într-o conferință de presă online că „lebedele nu l-au considerat niciodată cu adevărat pe scriitor unul de-al lor. Și nici el nu cred că se simțea unul de-al lor. Știa că era, într-un fel, un turist în lumea lor. Iar ele credeau că el era norocos să fie acolo. Așa că, atunci când s-a întors împotriva lor, reacția lor a fost la modul: ‘Din partea ta? Tu erai un ornament în casa noastră. Nu ești egalul nostru’. Și cred că, la un anumit nivel, probabil că el știa asta, iar ăsta a fost motivul pentru care a scris La Côte Basque în acel fel, pentru că era furios pe propria sa poziție. Pentru că, așa cum aflăm în al șaselea episod, el era mereu undeva între ele și personalul lor. Nu era exact la același nivel cu ele”.

Citește continuarea în ELLE MAI 2024!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro