Power fashion: Editorii care au revolutionat moda

Revistele de moda exista dupa citeva reguli foarte simple. Ca sa apara, au nevoie de publicitate, iar publici­tatea vine odata cu cititorii cit mai nume­rosi. Iar citi­torii apar in urma unui continut de calitate.

Revolutia industriei: Carine Roitfeld, Anna Wintour, Anna Dello Russo

Astazi, Vogue este privita, pe buna dreptate, drept cea mai puternica publicatie din industria de moda. Iar redactorii-sefi precum Carine Roitfeld, Anna Wintour sau creativii ca Anna dello Russo sint figuri divinizate de multimile de fani care asteapta la usile marilor prezentari ca sa poata arunca o privire fascinata inauntru. Mult mai vizibile decit inaintasele lor, cele trei au devenit sinonime cu puterea din motive felurite, probabil cel mai simplu dintre ele fiind acela ca, intr-o perioada tulbure din punct de vedere financiar, cind cele mai multe dintre publicatiile in print incep sa se orienteze serios catre online, e nevoie de o publicitate sanatoasa, pe care o mentin prin aparitiile lor mereu mediatizate si din ce in ce mai cerute de public.

Carine Roitfeld (foto dr.) si-a facut aparitia spectaculoasa in lumea modei de mare clasa impreuna cu Tom Ford si Mario Testino, cind au schimbat, impreuna, destinul Gucci in anii ‘90, impunind un look provocator si foarte senzual, care se intimpla sa fie chiar cel al stilistei. Roitfeld si-a pastrat, de-a lungul anilor, credinta in puterea unui look, care nu tine de haine si de etichete cit de o atitudine si de un anumit tipar de personalitate. Asa se face ca editia franceza a Vogue este astazi mai indrazneata decit celelalte si sar­batoreste cu mare fast cei 90 de ani de existenta, punind in continuare mode­le pe coperta, promovind excesul si avangarda. Iar Roitfeld inca mai imbraca modele la shooting-uri, ceea ce nici unul dintre redactorii-sefi ai marilor reviste nu mai face.

In contrast cu Roitfeld, Anna Wintour (foto stg.) conduce Vogue USA si moda din lume cu o mina de fier: show-urile nu incep pina nu apare ea, Saptamina Modei de la Milano s-a scurtat la patru zile pentru ca Wintour nu putea sa ramina mai mult in oras, grupul LVMH, cel mai mare producator de bunuri de lux din lume, ii asculta sfaturile (John Galliano a ajuns la Dior la recomandarea lui Win­tour), s-au scris carti si s-au facut filme inspirate de modalitatea ei de a gindi la rece fiecare pagina care ajunge in revista. Dintre cele doua, Wintour este cea care joaca mai sigur in termeni de publicitate, de indrazneala a fotografiilor, pe care le doreste cit mai accesibile unui public cit mai vast, iar aplecarea revistei catre pro­bleme sociale (cum ar fi deschiderea de saloane de infrumusetare in Kabul, pentru a crea noi locuri de munca pentru femei, sau galele anuale de caritate) arata doar dorinta ei de a ajuta industria dintr-o pozitie clara pentru oricine, si nu dintr-una accesibila doar elitelor.

Anna dello Russo, in schimb, acum consultant creativ la editia japoneza a Vogue, a aparut parca peste noapte in vizorul presei, desi a lucrat 18 ani la Vogue Italia. Dello Russo este un produs clar al blog-urilor de fashion, la fel cum si succesul bloggerilor i se datoreaza, in parte, ei. Astazi, Anna dello Russo este o aparitie asteptata la prezentari, dar puterea ei nu este cea de a influenta industria, cit de a cauza valuri intregi de opinii si imitatii in lumea online, care o adora si o urmareste cu abnegatie, luind drept fashion statement fiecare tinuta culeasa in intregime de pe podium, pe care Anna o poarta cu mindrie pe strazi. Astfel, Anna dello Russo este mai degraba o celebritate in sine, si se vorbeste mai mult despre cele peste 4.000 de perechi de pantofi pe care le detine sau despre faptul ca este dislexica, decit despre revista la care lucreaza sau despre rolul ei de consultant pentru diverse case.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din lifestyle