Compania Tarom sustine, cu discount-uri, familia traditionala

Compania Tarom discrimineaza inca o data si propune o oferta pentru familiile "traditionale".

elle Editorial de Ioana Ulmeanu
O oferta publicata ieri pe contul propriu de Facebook de compania Tarom arata ca discriminarea este inca la ea acasa in institutie. Mai precis, linia le propune consumatorilor: „Sustinem calatoriile in familie. Pe rutele Iasi – Luton si Bucuresti – Londra (LHR), daca sotul plateste, sotia si copiii beneficiaza de o reducere de 50% din tarif.” 
Ce ne arata compania Tarom promovand o astfel de oferta? Ei bine, ca sustine in continuare un mod de gandire medieval, care presupune din start ca barbatul este furnizorul veniturilor casei, traditionalul „cap de familie”, de pe urma caruia beneficiaza umil femeia si copiii. Dincolo de numarul femeilor care muncesc si platesc taxe in aceasta tara, dincolo de perpetuarea unor modele invechite si irelevante de a se raporta la familie si la rolul membrilor acesteia in cadrul ei – sotul plateste -, Tarom se face vinovat de un pas inca mai gresit.
Asta pentru ca, chiar in acest moment, notiunea de familie este intens discutata de opinia publica, iar definitia insasi a familiei face obiectul unei propuneri de modificare a Constitutiei. Si chiar in mijlocul acestei dezbateri care pune pe tapet existenta mai multor forme ale familiei (cum ar fi familia monoparentala sau cea formata din persoane de acelasi sex) care sunt discriminate legal, nu beneficiaza de aceleasi drepturi ca altele, Tarom vine si mai ofera un beneficiu DOAR celor care se afla in uniuni traditionale.
Si atunci lucrurile devin mai complicate. Compania Tarom (Compania Nationala de Transporturi Aeriene a Romaniei) a mai discriminat in trecut, aceasta nu este nicidecum prima abatere – in urma cu mai bine de 10 ani o oferta similara prilejuita de Valentine’s Day a fost refuzata de angajatii companiei unui cuplu gay, motiv pentru care Tarom a fost si amendata de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii. 
In cazul de fata, se pare ca opinia publica, indignata de atitudinile sexiste ale companiei (sau ale celor care administreaza continutul paginilor detinute de companie) a facut ca postarea sa fie stearsa in scurt timp de pe contul de Facebook.
Si chiar daca este imbucurator ca oamenii au decis sa ia atitudine pentru ei insisi, iar faptul ca sunt din ce in ce mai vocali obliga companiile precum Tarom sa isi retraga „ofertele” jignitoare, intentia ramane. Si ce ne facem cu aceste „oferte” care sunt lansate in spatiul public si acopera, prin intermediul unor „bune intentii”, astfel de atitudini?

Citeste si:
E 2017. Ne mai uitam la lungimea fustelor?

Foto: Facebook

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din lifestyle