3 trucuri de comunicare utile! Folosește-le în cuplu, dar și la serviciu

Ce te oprește să apelezi la diverse trucuri de comunicare? Ai numai de câștigat! Relații mai bune și un antrenament eficient pentru inteligența emoțională.

3 trucuri de comunicare utile! Folosește-le în cuplu, dar și la serviciu

Te gândești că anumite trucuri de comunicare țin de manipulare? Dar să știi că există și manipulare pozitivă, nu doar negativă așa cum ai văzut în filme ori ai întâlnit la diverse persoane. Ce înseamnă manipulare pozitivă? Că nu ai beneficii numai tu, ci ambele persoane implicate ori cel de la capătul comunicării. Te-ai gândit vreodată că hipnoza, de exemplu, este o modalitate de manipulare pozitivă? Asta dacă ieșim din mituri de genul voi fi în controlul complet al hipnotizatorului, și înțelegem că ne ajută să ne atingem obiectivele, să spunem lăsatul de fumat.

În ceea ce privește comunicarea, ea nu are un rețetar aparte – volumul 1 special pentru relațiile personale și volumul 2 pentru serviciu. Iar în acest material te învățăm cum să împuști doi iepuri dintr-o lovitură, la modul cel mai nevinovat și util, din… vorbe.

Stabiliți harta viitorului

La baza unui cuplu se află, printre altele, și valorile plus țelurile comune. Ce înseamnă asta? Cum vezi tu să se desfășoare lucrurile pe termen scurt, apoi pe termen lung. Ce este important pentru tine, de la ce nu faci rabat niciodată. Atenție! Discuția asta este foarte indicat să o porți chiar la începutul relației. Nu după doi ani împreună când afli că celălalt nici nu concepe să devină tată, iar tu visezi numai bebeluși.

Aceste scopuri sau țeluri comune nu sunt bătute în cuie, ele se vor revizui periodic, urmate de un plan concret de acțiune care include și termen limită. Vrem să cumpărăm un apartament. Ok, când, în ce zonă, în cât timp strângem banii de avans, câte camere etc? Ce transpare de aici este tocmai spiritul de echipă care lucrează împreună pentru a-și atinge visul. Apoi mixul de idei, responsabilitățile împărțite, natura concretă a planului țin de rezolvarea de probleme și, da, fac parte din trucuri de comunicare deseori întâlnite în mediul profesional.

Antrenați-vă comunicarea, fără întreruperi

O dată pe săptămână sau la două săptămâni organizați la voi în sufragerie, în liniște, o sesiune de coaching de comunicare în doi. Fiecare vorbește un timp stabilit anterior, nu vă întrerupeți. Nu se va întâmpla un ping-pong de idei, contraziceri, ci veți pune în practică niște trucuri de comunicare pe care le folosesc și psihologii, mai ales la primele ședințe de terapie.

Concret: partenerul îți povestește ceva, tu asculți în liniște cât se poate de atentă. Când a expirat timpul și îți vine rândul faci un rezumat a ceea ce ai înțeles. Ai încheiat expunerea, schimbați rolurile. Tu povestești și apoi partenerul va reda cele transmise de tine. Exercițiul vă va antrena atenția, capacitatea de înțelegere și sinteză, dar și a fi prezent în mod real pentru celălalt. Să mai spunem cât de mult ajută și la serviciu?

Trucuri de comunicare: feedback-ul și complimentele

Cum poate crește cineva la birou sau în cuplu dacă primește sau oferă numai critică? Specialiștii spun că paritatea trebuie să fie de 5 complimente la 1 comentariu constructiv (a se citi citică). Așa că nu te teme și dă frâu liber laudelor!

Citește și:
Riscurile care apar când ai o relație cu un bărbat mai tânăr

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle