Tot ce trebuie să știi despre plecarea lui Raf Simons de la Calvin Klein

Raf Simons renunță la poziția de director de creație al Calvin Klein în mai puțin de doi ani de la debutul în cadrul brand-ului și cu opt luni mai devreme de încheiere contractului. Calvin Klein nu va susține o prezentare de modă în luna februarie.

Tot ce trebuie să știi despre plecarea lui Raf Simons de la Calvin Klein

Prezența designer-ului Raf Simons la Calvin Klein – după ce a fost director artistic al Dior timp de trei ani, pentru colecțiile haute couture, ready-to-wear și accesorii pentru bărbați și femei – se încheie în urma unui conflict de viziuni. Deși munca i-a fost admirată în industrie, Simons nu a putut rezona cu identitatea brand-ului american din punct de vedere comercial.

Se pare că întreruperea contractului era deja așteptată în industrie, după ce șeful executiv al Companiei Phillips-Van Heusen (cea care deține brand-ul), Emanuel Chirico, a criticat luna trecută performanțele financiare nesatisfăcătoare ale brand-ului sub conducerea lui Raf Simons.

„Ambele părți au decis în mod amical să renunțe la colaborare după ce Calvin Klein Inc. a dorit orientarea brand-ului spre o direcție care diferă de viziunea creativă a lui Simons”, explică o declarație a companiei. Reprezentanții lui Simons au refuzat să comenteze situația.

Încă din 2016, designer-ul belgian, renumit pentru creațiile vestimentare pentru bărbați recognoscibile în toată lumea, precum și piesele semnate în cadrul colaborărilor cu Jil Sander și Dior, a primit un salariu în valoare de câteva milioane de dolari și funcția de director de creație, având control absolut asupra tuturor aspectelor legate de marketing și design pentru megabrand-ul american Calvin Klein.

Mai multe persoane din industria modei au afirmat că decizia de a oferi această poziție unui designer cu experiență în crearea unor ținute cu un concept diferit de ceea ce propune brand-ul american, cunoscut pentru piesele din denim, lenjerie intimă și marketing provocator, a fost foarte riscantă.

Alături de Raf Simons, Calvin Klein a sperat să transforme identitatea brand-ului într-o organizație comercială foarte puternică. Încă de la început, însă, nu a existat o conexiune între viziunea personală a designer-ului și nevoile brand-ului, recunoscut mai puțin pentru creațiile inedite și mai mult pentru producția în masă a unor piese cu care se identifică, o zonă în care Simons nu are experiență.

Cu toate acestea, Simons ne-a demonstrat că se poate adapta și nevoilor impuse din jur, trecând de la creațiile haute couture la denim clasic și lenjerie intimă, și alegând surorile Kardashian pentru a le purta în reclamele Calvin Klein.

Citește și:
Dolce & Gabbana, obligat să anuleze prezentarea de modă din Shanghai în urma unei campanii rasiste

Foto: Arhiva Revistei ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din fashion