Patru metode eficiente de a preveni durerile de articulații

Patru metode eficiente de a preveni durerile de articulații

Durerile de articulații afectează foarte multe persoane la un moment dat în viața lor. Fie că sunt ocazionale sau cronice, ele provoacă disconfort într-o mai mică sau mai mare măsură și, în unele cazuri, pierderea mobilității. Iată mai jos patru metode simple de a preveni durerile articulare.

De ce apar durerile articulare

Articulațiile formează legătura dintre capetele a două oase, asigurând mobilitatea scheletului. Ele sunt formate din cartilaj, tendoane și membrană sinovială. Durerea articulară apare odată cu uzura cartilajului care înconjoară și protejează capetele oaselor. Fenomenul, care poate afecta umerii, coatele, mâinile, șoldurile, genunchii, picioarele sau coloana vertebrală, provoacă disconfort, inflamație și/ ori durere, complicând viața cotidiană. Printre cauzele apariției durerilor articulare se numără îmbătrânirea, diverse boli, precum osteoartrita, uzura articulațiilor la persoanele care practică intensiv un sport, dar și obezitatea. 

Ia suplimente alimentare pentru susținerea articulațiilor

Suplimente articulatii pot fi recomandate în caz de dureri sau pentru susținerea structurii acestora, menținându-le flexibilitatea. Poți alege suplimente alimentare a căror compoziție include substanțe cu beneficii deja cunoscute precum:

  • Acizii grași Omega 3, care au proprietăți antiinflamatorii, reducând durerea. Aceste grăsimi bune ajută la refacerea țesuturilor din zonă și asigură o lubrifiere adecvată, reducând frecarea articulațiilor. 
  • Turmericul, care este bogat în antioxidanți puternici, cu proprietăți antiinflamatorii. Compusul ajută la ameliorarea flexibilității și mobilității. 
  • Manganul, care este la fel de util în reducerea inflamațiilor, iar, în combinație cu glucozamina și condroitina, poate limita durerea în osteoartrită, o boală cauzată de uzura articulațiilor. 
  • Vitamina D3, care, potrivit unor studii, este utilă în prevenirea artritei reumatoide

Sursă de ingrediente active protectoare, reparatoare și antiinflamatoare, combinate cu o dietă echilibrată, suplimentele alimentare pot să amelioreze calitatea vieții și să ajute la calmarea disconfortului și la recâștigarea flexibilității și mobilității.

Menține-ți greutatea în limite normale

Orice kilogram în minus înseamnă o sarcină mai ușoară pentru articulații, mai ales pentru cele ale șoldurilor și genunchilor. Cere sfatul unui nutriționist, pentru a pune la punct o dietă personalizată, care să țină cont de stilul tău de viață. 

Include în alimentație multe legume, precum cruciferele (varză, ridiche neagră, broccoli etc.), ceapa, usturoiul, ghimbirul, algele marine, bogate în antioxidanți, utili pentru prevenirea efectelor îmbătrânirii. Totodată, include în dietă surse de calciu variate, precum lactate, dar și migdalele, sardinele cu tot cu oase, tofu, spanacul, smochinele uscate, kale. 

Evită alimentele bogate în acizi grași saturați și trans (procesate și prăjite), cele rafinate (din făină albă), cele prea bogate în acizi grași Omega-6 (uleiul de floarea soarelui, soia și porumb) și în zaharuri rapide (dulciuri procesate). Redu consumul de carne roșie și mezeluri, dar și de alcool, pentru că provoacă inflamație, și nu uita să consumi multă apă, pentru că încheieturile au nevoie de hidratare.

Înlocuiește salteaua la fiecare 10 ani

Salteaua pe care dormi trebuie să fie schimbată regulat, la fiecare 10 ani, chiar dacă încă pare în stare bună. Odată cu salteaua, este indicat să schimbi și somiera, care se deteriorează în timp.

De asemenea, dacă suferi de dureri de spate, verifică perna pe care o folosești. Este posibil ca aceasta să fie prea înaltă și să solicite excesiv mușchii și articulațiile din zona cefei.

Evită sedentarismul

Nu este necesar să faci sport intensiv, ci regulat, pentru a preveni durerile articulare. Activitățile fizice de orice natură sunt utile pentru activarea circulației sangvine și menținerea tonusului mușchilor și tendoanelor. Nu numai că articulațiile se mențin mobile, dar și sistemul osos și cel muscular sunt menținute într-o stare bună. 

Benefice în acest sens sunt mișcările de stretching. Efectuate în mod regulat, acestea ajută la menținerea elasticității musculare, precum și la îmbunătățirea flexibilității generale. Poți face mișcări de întindere dimineața, după ce te trezești, sau seara, înainte de culcare. 

Un stil de viață sănătos este esențial pentru prevenirea, dar și gestionarea durerilor articulare, indiferent de cauza acestora. 

Sursa foto: Freepik

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din advertorial