Beneficiile pentru sănătate ale saunelor cu aburi

Saunele cu aburi sunt camere sau spaţii închise încălzite cu surse generatoare de aburi.

Beneficiile pentru sănătate ale saunelor cu aburi

Acestea se folosesc în mod obişnuit după antrenamente şi în SPA-uri în terapiile de relaxare sau de recuperare şi au multe beneficii pentru sănătate.

Saune uscate şi saune cu aburi

Saunele folosesc pietre fierbinți, sobele sau un dispozitiv electric pentru a încălzi camera care este îmbrăcată cu lambriuri din lemn pentru a menţine căldura. Indiferent dacă este vorba despre saune cu abur de exterior sau de interior, nu diferă foarte mult de cele uscate, ambele fiind prezente atât în sălile de sport, cât şi în SPA-uri. 

Totuşi, saunele uscate pot ajunge la temperaturi mai înalte decât cele cu aburi şi au un nivel de umiditate scăzut. Ambele, însă, facilitează terapia de recuperare cu căldură. De asemenea, ajută la relaxarea musculară, îmbunătăţesc sănătatea inimii şi circulaţia. Cu toate acestea, saunele cu aburi ar putea avea câteva beneficii suplimentare pentru organism. 

Beneficiile pentru sănătate ale saunelor cu aburi

Sauna cu aburi este folosită de mii de ani şi apare în cultura mai multor popoare. O vom regăsi la greci şi romani care le foloseau în mod regulat alături de izvoarele termale, dar şi la maiaşi şi scandinavi care se foloseau de terapia cu aburi pentru a îşi îmbunătăţi sănătatea. În prezent, terapia cu aburi în saună este foarte populară în Finlanda. 

Saunele cu aburi au numeroase beneficii pentru sănătate:

  • Eliminarea toxinelor;
  • Îmbunătăţirea sănătăţii pielii;
  • Scăderea tensiunii arteriale;
  • Îmbunătăţirea circulaţiei;
  • Ameliorarea simptomelor bronşitei;
  • Recuperarea după antrenamente;
  • Relaxare;
  • Reducerea rigidităţii articulaţiilor;
  • Decongestionarea căilor respiratorii.

Beneficii pentru căile respiratorii

Aburul slăbeşte mucusul şi ajută la eliminare acestuia, eliberând căile respiratorii. Astfel, cei răciţi îşi vor putea sufla bine nasul şi decongestiona căile respiratorii. Un duş cu aburi este deseori o terapie benefică pentru copiii răciţi. 

De asemenea, ameliorează simptomele bronşitei. Inhalarea aburilor slăbeşte mucozităţile şi ameliorează dificultăţile de respiraţie ale pacienţilor care suferă de bronşită. 

Îmbunătăţeşte sănătatea pielii

Aburii deschid porii şi îi curăţă, ajutând astfel la curăţarea pielii şi îmbunătăţirea aspectului acesteia. Prin urmare, şedinţele la o saună cu aburi sunt benefice pentru a îmbunătăţi sănătatea şi aspectul pielii corpului şi a feţei.

Scade tensiunea arterială şi îmbunătăţeşte circulaţia

Sauna cu aburi este un mediu cald care poate dilata vasele de sânge. Astfel, sângele circulă mai uşor şi este redusă tensiunea arterială. În plus, organismul compensează prin creşterea ritmului cardiac. Totodată, căldura îmbunătăţeşte circulaţia de la nivelul pielii şi deplasarea sângelui către suprafaţă. 

Ajută la recuperarea după antrenamente

Antrenamentele pot avea ca efect secundar durerile musculare, iar căldura umedă poate ajuta la ameliorarea acestora şi la reducerea leziunilor la nivelul muşchilor. Saunele cu aburi facilitează fluxul de sânge către muşchi, iar de aici sunt numeroase beneficii pentru recuperarea după un antrenament.

De asemenea, ajută la eliminarea reziduurilor produse de organism în timpul exerciţiilor fizice. Pentru că aceste reziduuri pot genera leziuni musculare, beneficiile sunt considerabile. 

Ameliorează articulaţiile rigide

Deoarece căldura poate crește fluxul de sânge, o şedinţă într-o saună cu aburi poate ajuta la slăbirea articulațiilor și la ameliorarea rigidității.

Acest lucru este similar cu încălzirea înainte de antrenament. Dilatarea vaselor de sânge permite livrarea unei cantităţi mai mari de sânge, nutrienți și oxigen către orice locație rănită. O circulație mai bună înseamnă slăbirea mușchilor și a articulațiilor.

Ajută la relaxare

Căldura atât a saunelor cu aburi, cât și a saunelor uscate poate influența activitatea hormonilor. Acest lucru poate reduce tensiunea arterială și te ajută să te relaxezi. 

Riscurile utilizării saunelor cu aburi

Deşi au atât de  multe beneficii pentru sănătate, saunele cu aburi nu pot fi utilizate chiar de toată lumea. Căldura mare poate afecta inima, motiv pentru care persoanele cardiace trebuie să discute cu medicul lor înainte de a începe să facă sauna cu aburi. De asemenea, necesita precauţie dacă ai:

  • Tensiune arterială scăzută;
  • Boală arterială coronariană;
  • Istoricul unui accident vascular cerebral;
  • Istoric de atac ischemic tranzitoriu;
  • Probleme de ritm cardiac.

Măsuri de care să ţii cont când faci saună cu aburi

  1. Nu consuma alcool. Căldura crescută dublată de alcool poate duce la deshidratarea excesivă. Înainte de a face sauna, evita alcoolul şi hidratează-te suplimentar.
  2. Nu o folosi dacă eşti bolnav. Căldura și umiditatea saunelor cu aburi pot ajuta bacteriile să se dezvolte. Dacă ai o infecție bacteriană a pielii, nu folosi o saună publică de aburi până când infecția nu a dispărut.
  3. Folosirea unei saune cu aburi poate ameliora congestionarea cauzată de tuse sau răceală, dar nu folosi o baie publică de aburi când ești bolnav. S-ar putea să transmit virusul altor persoane.
  4. Fii moderat în utilizarea saunei cu aburi şi limitează sesiunea la 5, maximum 10 minute.

Sauna cu aburi nu este o cameră de tratament. Pot face parte dintr-o terapie complementare şi adăugate în rutina de îngrijire a sănătăţii, dar nu pot înlocui un tratament dat de medic.  

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din advertorial