5 motive pentru care îți este mereu foame

Dacă simți constant nevoia de a mânca fără să-ți fie neapărat foame, experții spun că ar putea exista anumite motive care determină aceste stări.

5 motive pentru care îți este mereu foame

Experții au identificat anumite motive pentru care unele persoane se confruntă cu senzații de foame inexplicabile. Iată cinci dintre motivele pentru care îți este mereu foame și câteva soluții despre cum ai putea să le combați:

Ești deshidratată

Apetitul neexplicat poate fi un semn că ești deshidratată. Nutriționiștii recomandă ca, atunci când ai senzație de foame, să bei mai întâi două pahare cu apă și să aștepți în jur de 15-20 de minute. Consumă în mod regulat fructe și legume care conțin apă, pentru a-ți asigura cantitatea zilnică de lichide.

Dieta pe care o ai este prea restrictivă

Acordă atenție alimentelor pe care le consumi. Dietele care încurajează eliminarea caloriilor mult prea repede pot duce la pofte crescute și stări de oboseală. Pe termen lung, aceste diete pot diminua activitatea metabolismului. Nutriționiștii indică reducerea consumului de calorii, și nu excluderea unor grupuri întregi de alimente. Deși organismul anumitor persoane răspunde foarte bine la diete extreme, majoritatea dintre noi suntem nevoiți să reducem din consumul de calorii și alimente procesate, în loc să le eliminăm complet din dietă.

Nu dormi suficient

Dacă te gândești constant la mâncare, s-ar putea ca lipsa de somn să fie unul dintre factorii care provoacă această stare. Potrivit experților, atunci când nu te odihnești suficient, nivelul de leptină – hormonul responsabil de reglarea apetitului și a metabolismului – scade brusc. De asemenea, chiar și o noapte nedormită poate crește nivelul de grelină, hormonul care stimulează apetitul. Încearcă să-ți stabilești un program de somn pe care să-l respecți. Exercițiile de respirație te pot ajuta să adormi mai repede și să ai parte de orele optime de odihnă.

Ești stresată

Mâncatul pe fond de stres nu este un moft sau o scuză pe care o inventăm doar pentru o pungă cu chipsuri. Dacă nu ești sigură că mănânci pe fond de stres, păstrează un jurnal în care să-ți notezi tot ceea ce mănânci. Apoi observă dacă în zilele mai puțin bune ai avut tendința să mănânci mai mult. Pentru a combate mâncatul pe fond de stres, încearcă să-ți formezi un obicei sănătos, cum ar fi consumul de fructe în loc de dulciuri sau o scurtă sesiune de exerciții fizice.

Nu mănânci micul dejun

Deși există păreri împărțite în ceea ce privește micul dejun, experții cred în continuare că este cea mai importantă masă a zilei. Conform medicilor nutriționiști, dacă sari peste masa de dimineață s-ar putea să te confrunți cu dureri de stomac, iar pe tot parcursul zilei vei simți nevoia să iei mici gustări, chiar și după prânz.

Citește și:
6 moduri prin care poți renunța la zahăr pentru totdeauna

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet