5 motive comune pentru care te trezești în mijlocul nopții

Dacă te chinui să adormi sau te trezești în timpul nopții, acest lucru poate avea mai multe motive la bază. Poate fi atribuit unor anumite obiceiuri pe care le ai ziua, precum faptul că bei cafea la ore târzii sau altor motive pe care merită să le identifici.

5 motive comune pentru care te trezești în mijlocul nopții

Indiferent de ce te oprește să te odinești așa cum trebuie, este important să gândești somnul ca pe un semn al sănătății tale, mai de grabă ca pe un mijloc, decât ca pe un scop. Iată câteva motive pentru care ne trezim în timpul nopții.

1.Nu te oprești din a bea cafea destul de devreme

Dacă lucrezi de la 9 la 5, ar trebui să fie o regulă pentru tine să treci la băuturi fără cafeină după prânz. Pentru multe dintre noi acest lucru pare imposibil. Cafeina poate rămâne în organism toată ziua, așa cu gândește-te de două ori înainte să bei a treia cafea.

Dacă te bazezi pe cafeină pentru a rezista în timpul zilei, înseamnă că nu dormi suficient.

2. Paharul de vin de dinainte de culcare

Poate că ai senzația că un pahar de vin înainte de culcare te ajută să adormi mai repede, dar acesta poate avea ca rezultat un somn agitat. Atunci când bei înainte de culcare, somnul tău va fi întrerupt sau fragmentat. Acest lucru te poate duce într-un cerc vicios – consumi foarte multă cafeină în timpul zilei, așa că bei un pahar de vin ca să adormi mai repede. Te vei trezi epuizată, așa că vei avea nevoie de și mai multă cafeină.

3. Patul este de vină

Dacă ai o problemă pe care nu o poți explica, aceasta poate fi calitatea saltelei sau a pernei. Consideră că petreci o treime din viață dormind, așa că este important să investești în odihnă. Este bine să îți cumperi o saltea confortabilă, deoarece aceasta va face diferența. Trebuie să îți optimizezi somnul în toate modurile posibile – un somn bun înseamnă o trezire bună.

4. Mediul de somn

Uneori nu este suficient să ai un pat super confortabil. Este important să te gândești și la modul în care folosești spațiul din dormitor. Ar trebui să te gândești la dormitor ca la sanctuarul tău de somn, pe care să nu îl umpli cu alte lucruri care nu sunt necesare. Așa cum îți optimizezi biroul pentru productivitate și concentrare, este bine să limitezi și activitățile pe care le faci în dormitor. Menține lumina cât mai scăzută noaptea și ia în considerare să îți vopsești pereții în culori închise.

5. Poți avea o afecțiune a somnului nediagnosticată

Pentru a identifica adevăratele motive ale somnului tău întrerupt, ține un jurnal al somnului odată ce te trezești. Dacă ai un tracker pentru somn, urmărește-ți progresul de-a lungul a două săptămâni. Există peste 88 de afecțiuni ale somnului, iar majoritatea persoanelor ignoră problemele, fără să realizeze cât de important este somnul pentru sănătate.

Citește și:
Probleme serioase de sănătate care pot fi cauzate de insomnie

Text: Bianca Margarit
Foto: Instagram (@michellesalasb)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet