Marie Wilkinson, design director Cutler and Gross, a stat de vorba cu Maurice Munteanu despre filosofia unuia dintre cele mai iubite brand-uri de ochelari, despre tendinte in materie de accesorii si despre ce presupune un adevarat obiect de design.
ELLE: Care este povestea din spatele primei perechi de ochelari Cutler and Gross?
Marie Wilkinson: In 1982, Cutler and Gross a scos primul design de ochelari produs in editie limitata. Inainte de 1982, fiecare pereche de ochelari Cutler and Gross era lucrata la comanda, in functie de dorintele fiecarui client in parte. Boutique-ul din Knightsbridge Green avea, la etajul de deasupra, propriul atelier unde artizanul George Smith mestesugea cu atentie fiecare rama de ochelari. Cand cererea pentru ochelarii Cutler and Gross a crescut si pentru ca la acea vreme artizanii de rame de ochelari erau rari, domnul Cutler si domnul Gross si-au indreptat atentia spre Italia, o tara cu traditie in manufacturarea ochelarilor, si au deschis propria fabrica in regiunea Cadore din Italia. Primul design oficial de ochelari Cutler and Gross a primit numarul de serie 0101 si a fost facut in 100 de exemplare.
ELLE: Acum zece ani am descoperit brand-ul Cutler and Gross intr-un boutique din Marais. M-am indragostit pe loc si mi-am luat o pereche de ochelari de soare intr-o nuanta adorabila – Dark Turtle. De atunci nu m-am despartit de ei si sunt, in continuare, intr-o stare impecabila. Care este filosofia din spatele brand-ului Cutler and Gross? Care sunt secretele procesului de manufacturare?
M.W.: Zece ani nu sunt o viata surprinzator de lunga pentru ochelarii Cutler and Gross. Sunt facuti sa dureze. Crearea unei perechi de ochelari Cutler and Gross respecta aceleasi etape pe care artizanul George Smith le urma in primul atelier al brand-ului. Exista 42 de pasi in crearea unei singure perechi de ochelari, fie ca sunt de soare sau de vedere. Fiecare rama este lucrata manual si trece prin mainile a 30 de mesteri in fabrica noastra din Dolomiti. Atunci cand un artizan veritabil creeaza un obiect de valoare, lasa o parte din el in acel obiect. Lucru care este valabil si pentru ochelarii Cutler and Gross.
ELLE: Citeam in carticica de prezentare, care insoteste fiecare pereche de ochelari Cutler and Gross, ce a spus Graham Cutler: „Conceptia mea despre design este un pic de moda veche. Ar trebui sa fie practic, functional si abia apoi sa arate bine – in ordinea aceasta. Pe de alta parte, Tony Gross spunea: „E bine ca ochelarii de soare sa fie sexy si misteriosi. Pe scurt, care sunt principalele calitati ale unei perechi de ochelari Cutler and Gross?
M.W.: Ochelarii nostri incapsuleaza fix aceste doua filosofii: flirt si mister, cu un design care tradeaza integritate, autenticitate si atentie la detalii. Si noi, cei din echipa Cutler and Gross, vrem sa fim sedusi cand lansam un design, doar asa stim daca este bun, daca reuseste sa ne cucereasca.
ELLE: Dar povestea ta la Cutler and Gross cum a inceput?
M.W.: N-am sa uit niciodata anii de inceput la Cutler and Gross. Dupa ce am absolvit Universitatea de Optica, am fost prezentata domnului Gross si, de acolo pana la crearea designurilor speciale Cutler and Gross comandate de nume mari de actori si arhitecti de top de la vremea aceea, n-a fost decat un pas.
ELLE: Exista vreo legatura speciala intre brand-ul Cutler and Gross si Londra?
M.W.: Da, cum sa nu. In primul rand, brand-ul s-a nascut la Londra si imprumuta foarte mult din spiritul acela tipic britanic. Are umor si personalitate, are „sare si piper si o bravura a stilului. In acelasi timp, este adanc inradacinat in traditia britanica a manufacturii si a gustului pentru exclusiv.
ELLE: Ce parere are directorul de design de la Cutler and Gross despre trend-uri, in ceea ce priveste ochelarii de soare? Te gandesti la moda momentului cand imaginezi un design de ochelari?
M.W.: Crearea unui singur design este un proces foarte elaborat. Este procesul unde se intalnesc mai multe puncte de vedere care cauta sa ajunga la un singur numitor comun: forma in sine. In primul rand, echipa noastra de design include profesionisti din diferite discipline: optician, designer de produs, fashion designer si architect. Dupa ce apare o idee de design, constructia produsului este privita din toate punctele de vedere, inclusiv trend-urile sezonului, dar si spiritul brand-ului.
ELLE: Care este profilul clientului Cutler and Gross?
M.W.: Clientul nostru tipic este pasionat de stil, design de calitate si are un cult pentru povestea lucrurilor pe care si le achizitioneaza. Are o individualitate bine conturata, simt al umorului si este lider in cercurile din care face parte, niciodata nu se ia dupa ceilalti.
ELLE: Sunt absolut convins ca brand-ul Cutler and Gross va seduce multe spirite fashioniste din Romania. Care ar fi trei reguli universale de stil pe care le-ai recomanda cititoarelor revistei, in materie de ochelari?
M.W.: Principala regula este sa porti ceea ce te caracterizeaza pe tine. Nu adopta la modul impersonal si mecanic un trend. Nu cumpara niciodata in graba. Asa vei gasi ochelarii perfecti pentru tine. Odata ce ai identificat modelul de ochelari care sa faca parte din semnatura ta personala, acorda atentie perechii tale de ochelari. Daca vrei sa reziste in timp, curata lentilele doar cu spray-urile speciale, lustruieste-le doar cu laveta care insotea ochelarii si pastreaza ochelarii, cand nu-i porti, in tocul lor.
ELLE: Eu, personal, obisnuiesc sa port ochelari de soare si pe timp de iarna sau pe o vreme mai mohorata. Cum demitizam ideea ca ochelarii de soare sunt un accesoriu exclusiv de vara?
M.W.: Functionalitatea ochelarilor de soare este sa te protejeze de lumina puternica. Fie ca vine de la razele de soare sau de la lumina din cluburile de noapte. Ochelarii de soare se poarta ori de cate ori simti ca ochii iti obosesc de la lumina. Vara, afara nu este singurul context de lumina puternica, si intr-o zi noroasa de toamna poti simti nevoia sa-ti protejezi ochii cu o pereche de ochelari. n
(Ochelarii Cutler and Gross sunt disponibili in Romania prin www.shadesoriginators.com.)