Moda în Metaverse

Ți-ai imaginat vreodată viitorul lumii modei? Sau poate, cum ar arăta moda în domeniul virtual? Ei bine, nu trebuie să-ți mai pui astfel de întrebări. Viitorul modei este aici și se întâmplă în Metaverse!

Moda în Metaverse

Material de Adela Cioruță

Metaverse-ul, realitatea digitală care combină aspecte ale rețelelor de socializare, jocurilor online, realității virtuale (VR) și criptomonedelor (tip de monedă virtuală, nebancară, folosită ca mijloc de plată), permite utilizatorilor, în special generației Z, să interacționeze virtual. De ce Gen Z? Pentru că tinerii cu vârste cuprinse între 13-25 de ani sunt mai predispuși lumii virtuale și jocurilor video..

În domeniul modei, Metaverse-ul le oferă utilizatorilor din mediul online avantajul de a renunța la achiziționarea excesivă a articolelor vestimentare din magazine și a opta pentru haine unice, create de designeri digitali.

Facebook – care deține Instagram și alte platforme sociale – cunoscut acum sub numele de „Meta”, își propune să schimbe experiențele online ale utilizatorilor prin realitatea virtuală și avatare virtuale.

„Pentru unii consumatori, moda digitală este o extensie naturală a aplicării filtrelor de social media pe platforme precum Instagram și Snapchat.”, spune Simon Windsor, co-fondator și director general la Dimension Studio, agenție care a lucrat cu Balenciaga la jocul său video, lansat în toamna anului trecut. Cu Meta, îți poți crea o un avatar identic stilului pe care îl abordezi zi cu zi ori o nouă identitate, un nou mod de exprimare. Și totuși, cum poate arăta un avatar? Deja suntem familiari cu conceptele de emoji, bitmoji (Snapchat), avatarul Facebook sau chiar Memoji (Apple). Toate au în comun un aspect: reprezintă un mini-tu. De la culoarea pielii până la hainele pe care îți dorești să le porți, avatarul Metaverse nu este cu mult diferit față de celelalte avatare, în afara faptului că este prezent într-o formă 3D. Îți poți accesoriza avatarul chiar și cu ochelari de soare, pentru a ascunde oboseala din spatele ecranului la întâlnirile pe Zoom.

La începutul anului a avut loc prima ediție Metaverse Fashion Week, pe platforma tridimensională Decentraland. Peste 50 de brand-uri și-au expus colecțiile, oferind posibilitatea de a cumpăra versiuni digitale ale articolelor de îmbrăcăminte. Dolce & Gabbana, Hugo Boss, Tommy Hilfiger și Roberto Cavalli sunt doar câteva nume prezente la evenimentul din Metaverse. Designerul Philipp Plein, care a organizat un spectacol în care a inclus și un DJ virtual, spune că evenimentul a atras atât fani noi, cât și fanii deja existenți pe platformă. Gucci și Balenciaga și-au expus deja colecții pe platforma virtuală. „Există din ce în ce mai multe lumi secundare in care vă puteți exprima.”, spune Robert Triefus, directorul departamentului de marketing Gucci.

Însă experiența devine mai captivantă atunci când un personaj virtual este încorporat pentru garderoba ta, prin utilizarea unei noi tehnologii care transformă imaginile produselor 2D în experiențe 3D.
La nivel creativ, moda digitală exclude limitările fizice. Spre deosebire de îmbrăcămintea tradițională, aici nu există bariere legate de dimensiuni. Această noutate le permite utilizatorilor să se îmbrace mai liber și să creeze materiale pe care nu le-ar putea purta în lumea fizică. Îmbrăcămintea digitală face astfel industria modei mai accesibilă pentru vânzători și cumpărători, abordând în același timp nevoia urgentă de sustenabilitate (cu toate că funcționarea Metaverse consumă multă energie), încât nu mai este nevoie să fugi prin tot mall-ul pentru a căuta perechea perfectă de blugi. Totul se află acum la doar un click distanță!

Termenul de Metaverse a fost utilizat prima dată în romanul science fiction Snow Crash (1992), semnificând combinația dintre multiple spații virtuale. Ideea de modă în Metaverse dorește să întărească relația utilizator – designer, prin realizarea unor elemente vestimentare unice și promovarea sustenabilității. Totuși, conceptul poate rezulta într-o diminuarea a interacțiunii umane, cam cum a fost și în cazul pandemiei de COVID-19.

Mediile digitale se transformă din ce în ce mai mult din spații de consum axate pe tranzacții în lumi multidimensionale, care încurajează colaborarea și creativitatea. Firește, moda este de așteptat să fie un element fundamental în această eră viitoare.

Citește și:
Issey Miyake, magicianul umanist al modei

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din fashion