Au Revoir, Madame Viard!

Zvonurile despre plecarea lui Virginie Viard de la Chanel circulau pe la terasele din Saint-Germain-des-Prés încă de prin luna martie. După o carieră de aproape 30 de ani în slujba casei Chanel, Virginie Viard și-a anunțat retragerea.

Virginie Viard nu a fost un designer-vedetă, așa cum a fost Karl Lagerfeld. Deși i-a stat acestuia alături încă din vremurile în care nu exista social media, iar bârfele despre vedetele care poartă Chanel erau mai degrabă articole serioase despre actrițele de categorie A care străluceau în ținute iconice marca Chanel în filme de referință, Virginie Viard știa totul, dar absolut totul despre brand, despre intrigi, despre culise, chiar și despre crizele pe care le făcea (și ea le domolea), destul de des, Michel Gaubert, DJ & producător de show-uri, un apropiat al lui Karl. Considerată atât mâna dreaptă, cât și mâna stângă a despoticului Karl Lagerfeld, Virgine Viard a îmblânzit atmosfera din Rue Cambon, fiind cea de-a doua femeie director de creație după însăși Coco Chanel.

Și, cu toate acestea, de ce a plecat? Vrea să cultive plante în Normandia, s-a plictisit, a fost dată afară, Chanel caută cu disperare un designer cu o viziune explozivă? Nu vom afla niciodată răspunsul la această întrebare dar un lucru e sigur – din 1987, anul în care Viard a intrat ca internă la Chanel, și până în prezent, competența este termenul care o descrie cel mai bine.

CONȚINUT VIDEO ELLE

Discretă, cu o tipologie născută, parcă, să poarte balerinii cu fundițe, perlele și blazerele din bouclé, fiind un mix între profilul lui Coco din tinerețe și cel al lui Romy Schneider, atât de bine portretizată de Visconti în Boccaccio ’70, Viard a întruchipat esența spiritului Chanel. E drept, mai mult din spatele scenei, dar și acest tip de abordare „cu perdea” vorbește foarte mult despre valurile de muselină care au asigurat semnătura casei decenii la rând.

Nu banii au fost, se pare, motivul – Chanel a crescut enorm în cifre, vânzările explodau de la un sezon la altul, viziunea lui Viard despre segmentul accesorii a fost genială etc. E posibil, e doar o teorie, se va confirma în viitorul apropiat, ca Chanel să-și dorească un alt tip de designer – care să fie capabil să vorbească pe limba acestei generații de consumatori, care să aibă o viziune globală, care să poată inventa la secundă accesorii cu garanția unui must-have absolut. Viard, în ciuda faptului că a știut cum să crească vânzările, era prea pariziancă și atât. Or, în ziua de azi e nevoie de mai mult.

Pe de o parte trist, pe de cealaltă parte normal, aportul ei la succesul Casei este de necontestat, la fel și viziunea mereu proaspătă, chiar dacă ușor repetitivă, potolită, nu foarte dinamică. Au revoir, madame Viard!

Citește și:
Stilul marin, din nou în tendințele fashion ale verii

Foto: Profimedia

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Mai multe din video