Cum putem scăpa de stres?

Conform ultimelor studii științifice realizate, cu privire la sănătatea mintală, în România, peste 66% dintre respondenți suferă de stres, principala cauză fiind locul de muncă.

Cum putem scăpa de stres?

Femei sau bărbați, stresul nu face diferențe, astfel că viața modernă, sedentarismul și cererile tot mai complexe de la locul de muncă ne fac să ne simțim copleșiți. 

O altă sursă de stres este reprezentată, în acest moment, de războiul de la granița țării, dar și de finanțele personale, datoriile, relațiile de muncă sau cu partenerul. Lipsa somnului și o dietă săracă în nutrienți acutizează starea de stres prin care trecem în mod cotidian.

Câtă vreme conștientizezi faptul că ești stresat, asta te poate ajuta să faci o serie de activități care să încetinească producția de cortizol. Iată câteva idei de relaxare, care merită încercate:

Exercițiile fizice

Sportul este cea mai eficientă modalitate de a scăpa de stres, dat fiind că astfel sunt secretate dopamina și endorfinele. Pe lângă faptul că te ajută să combați stresul, sportul mai are un beneficiu – te va ajuta să slăbești și să te simți bine în propria piele. Fie că alegi să faci o plimbare în are liber, fie că optezi pentru dans, yoga sau exerciții cu greutăți, este foarte important să începi de azi!

Lumânările parfumate

Uleiurile esențiale și lumânările parfumate te ajută să reduci din stresul acumulat peste zi. Folosește arome cu proprietăți cât mai liniștitoare, precum levănțică, ylang ylang, portocală sau mușețel.

Bea mai puțină cafea

Cofeina este un stimulent natural ce poate fi găsit în cafea sau ceai. Consumată în exces, te va face să te simți și mai covârșit de îndatoririle zilnice și îți vor afecta ciclul de somn. Cel mai bine ar fi să înlocuiești cafeaua cu ceaiul de tei sau sunătoare. 

Ține un jurnal

Scrierea stărilor prin care treci te poate ajuta să ții stresul sub control. Astfel, vei fi mai conștientă de lucrurile pozitive care se petrec în viața ta și vei învăța că ceea ce treci este doar o perioadă, nu o stare permanentă.

Ieși cu prietenii sau familia

Specialiștii susțin că oamenii care au o viață socială activă sunt mai puțin predispuși să facă depresie sau să sufere de anxietate. Asta te va ajuta să te relaxezi și să schimbi impresii legate de perioada prin care treci.

Ascultă muzică

Muzica are un efect relaxant atât pentru corp, cât mai ales pentru minte. Spre exemplu, muzica clasică poate reduce secreția de cortizol. Sunetele din natură sunt calmante și te vor ajuta să ai un somn odihnitor.

Citește

Cercetătorii sunt de părere că cititul ne menține mintea tânără și poate fi de ajutor în eliminarea stresului și în tratarea depresiei și a anxietății. În plus, câteva file citite înainte de culcare te vor ajuta să te relaxezi foarte mult, iar somnul va fi mult mai odihnitor.

O altă soluție este să citești cartea Cand corpul spune nu, scrisă de faimosul medic Gabor Mate. Cartea îți prezintă soluții pentru combaterea stresului cotidian, ca urmare a unui studiu aprofundat, pe un eșantion de 50 de pacienți, pe care i-a ajutat să își regăsească echilibrul.

Cartea include informații utile cu privire la stres și efectele devastatoare pe care acesta le poate avea asupra sănătății fizice și psihice. Indiferent de calea de vindecare pe care o alegi, este foarte important să conștientizezi stresul cotidian, astfel încât să poți lucra la vindecare și schimbarea modului de acțiune.

Cartea este disponibilă pe Librex, la preț special. Ea te poate ajuta să învingi formele de stres și să te eliberezi. 

Sursa foto: unsplah.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din advertorial