Vitamine la kilogram pentru un organism sanatos

Legumele, zarzavaturile si fructele constituie o importanta sursa de energie pentru organism, in primul rand datorita glucidelor. In aceeasi masura, sunt mari depozitare de vitamine si oligoelemente, asadar, elementele nutritive pe care ni le pune la dispozitie natura verde, indispensabile vietii.

Vitamine la kilogram pentru un organism sanatos

MERELE

CONTIN: fibre si vitamina C.

  • se aleg fructele tari, fara lovituri.
  • se pastreaza la temperatura camerei aproximativ o saptamana si la frigider sase saptamani; merele se decojesc, apoi se stropesc impotriva oxidarii cu zeama de lamaie.
  • sunt ideale pentru salate si prajituri, tarte, placinte sau in sosuri, alaturi de carnea de pui si de porc.

BANANELE

CONTIN: vitaminele B6, C, fibre, potasiu.

  • coaja trebuie sa fie galbena, cu foarte putine pete maronii.
  • se pastreaza la temperatura camerei, insa nu mai mult de o saptamana; bananele foarte coapte se congeleaza pentru a le folosi la tarte.
  • stropeste bana­nele cu zea­ma de lamaie pentru a impie­dica deco­lo­ra­rea si pune-le pe gratar.

GREPFRUTUL

CONTINE: vitamina C, fibre si folati.

  • e indicat sa fie greu, tare si cu coaja subtire.
  • se pastreaza la temperatura camerei, rezista pana la zece zile, iar in frigider aproximativ 2-3 saptamani.
  • adauga-l la salata de legume sau fructe, este delicios impreuna cu carnea de peste.

KIWI

CONTINE: vitamina C si fibre.

  • trebuie sa fie tare.
  • pastreaza-l la temperatura camerei si rezista 3-5 zile; in pungi de plastic, la frigider, se pastreaza timp de 2-3 saptamani.
  • stropeste carnea cu kiwi inainte de a o gati, pentru mai multa savoare; se pune in salate sau se combina cu sunca.

PERELE

CONTIN: vitamina C si fibre.

  • trebuie sa fie putin moi.
  • se pastreaza la temperatura camerei cateva zile, apoi in frigider inca 1-2 zile.
  • ca sa nu se oxideze, se stropesc cu suc de lamaie.
  • sunt delicioase in tarte, salate, prajituri sau compoturi; se pot combina cu branza si cu piper.

CASTANELE

CONTIN: vitamina C.

  • coaja trebuie sa fie maronie, lucioasa.
  • se tin in frigider, in pungi de plastic.
  • le poti praji sau fierbe dupa ce le-ai crestat coaja; pot fi adaugate in supe.

PORTOCALELE

CONTIN: vitamina C, fibre si folati.

  • alege-le pe cele tari, cu coaja subtire, daca vrei sa le storci pentru suc, si cu coaja mai groasa, daca le consumi in sta­re naturala.
  • se pas­treaza la tempe­ratura camerei o saptamana si chiar mai mult la frigider.
  • se adauga in salate; putina lume stie ca se combina bine cu ceapa, masline si castraveti.

AVOCADO

CONTINE: vitaminele A, C si E, potasiu, fibre si fier.

  • trebuie sa fie tari la atingere, iar culoarea sa fie uniforma, fara lovituri.
  • pastreaza fructele verzi la temperatura ca­merei, deoarece in cateva zile se vor coace; se taie in lungime, tinand cont de samburele din mijloc, apoi se stropesc cu suc de la­maie, pentru a nu se oxida.
  • pentru a extrage miezul, se foloseste o lingura. Serveste-l in salate cu ulei de masline, zeama de lamaie, sare si piper.

Arhiva revistei ELLE
Foto: Shutterstock

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet