Dietele pe care specialiștii ne recomandă să le evităm

Suntem într-o permanentă căutare a celor mai noi și eficiente diete, însă unele dintre ele pot avea efecte adverse asupra organismului nostru. Află care sunt dietele pe care trebuie să le eviți.

Dietele pe care specialiștii ne recomandă să le evităm

Ne preocupăm să căutăm dieta care să ni se potrivească, însă nu ne dăm seama că unele dintre ele ne pot face mai mult rău decât bine. Cu toate acestea, esențial este să o alegi pe cea care se potrivește stilului tău de viață și nevoilor tale.

Însă, unele diete pot impune un plan alimentar destul de drastic, iar astfel metabolismul tău poate avea de suferit. Desigur, pe lângă o dietă pe care să o urmezi, trebuie să ai în vedere faptul că trebuie să faci și exerciții fizice zilnice.

Dacă tot mai cauți o dietă pe care să o urmezi, iată care sunt cele pe care în mod cert nu ar trebui să le încerci:

1. Dieta ketogenică

Dieta ketogenică este una dintre cele mai cunoscute diete, mai ales pentru faptul că este folosită de mai multe celebrități, printre care Kourtney Kardashian sau Halle Berry. Această dietă presupune să consumi grăsimi și proteine. În același timp, în timpul dietei nu ar trebui să mănânci deloc fast-food.

2. Dieta fără zahăr

Fie că ai încercat până acum sau nu, însă dacă vrei să faci o schimbare pe termen scurt, poți renunța la alimentele care conțin zahăr. În cantități foarte mari, zahărul nu ne face deloc bine, așa că ar trebuie să eviți pe cât posibil dulciurile, însă nu este recomandat să îl elimini complet din dietă. Un consum ridicat de zahăr duce la boli cardiovasculare, diabet, hipertensiune, obezitate și chiar cancer. 

3. Dieta cu sucuri

Cele mai multe sucuri de fructe îți detoxifiază organismul, însă pe termen lung nu sunt o alegere potrivită deoarece te poți simți deshidratată. Din acest motiv, poți avea dureri de cap, să te simți slăbită. În acest sens, nici smoothie-urile nu sunt sănătoase deoarece ele conțin foarte mult zahăr și grăsimi. 

4. Dieta cu oțet de mere

Oricât de greu ți s-ar părea de crezut, dieta cu oțet de mere este extrem de cunoscută și folosită de către vedetele de la Hollywood, printre care și Megan Fox. Cu toate acestea, specialiștii ne recomandă să folosim oțetul de mere doar în prepararea sosurilor pentru salate.

5. Dieta alcalină

Dieta alcalină presupune să consumi cât mai multe alimente care te ajută la creșterea cantității de oxigen din sânge. Printre aceste alimente se numără verdețurile, morcovii, avocado sau quinoa. Însă, trebuie să reții faptul că organismul nostru are propriul mecanism prin care păstrează nivelul de pH al sângelui.

6. Dieta Whole 30

Dieta Whole 30 presupune să eviți preparatele procesate, zahărul, cerealele, lactatele, fasolea și nucile. Chiar dacă pe termen scurt poate fi o soluție ideală, pe termen lung îți poate fi greu să urmezi această dietă deoarece te determină să mănânci destul de puține preparate.

7. Dieta cu suc de țelină

Sucul de țelină poate reduce inflamațiile și durerile musculare după antrenamente, însă, află că sucul de țelină nu te poate ajuta și să slăbești.

8. Dieta bazată pe băuturi cu cărbune activ

Cărbunele activ te ajută să elimini toxinele din organism, având un efect detoxifiant. Cu toate că cele mai multe tratamente de îngrijire a pielii, dar și diferitele produse de curățare a tenului conțin cărbune activ, în realitate băuturile care conțin cărbune activ nu te ajută.

9. Dieta cu grapefruit

Dieta cu grapefruit presupune ca la fiecare masă pe care o ai să consumi grapefruit. Această dietă ar trebui să o urmezi timp de 12 zile și ar trebui să consumi 1.000 de calorii pe zi. Pe termen scurt poți scăpa de câteva kilograme în plus, însă pe termen lung, mai ales după ce trec cele 12 zile, poți pune la loc kilogramele pe care le-ai pierdut.

10. Dieta cu mâncare pentru bebeluși

Probabil că până acum nu ai auzit de această dietă deoarece ea nu este chiar atât de cunoscută. Această dietă presupune să mănânci mâncare pentru bebeluși atât la micul-dejun, cât și la prânz. Cu toate astea, un borcan de mâncare pentru bebeluși are între 30 și 70 de calorii, conținând puține proteine și grăsimi sănătoase.

11. Dieta Dukan

Dieta Dukan este una dintre cele mai cunoscute diete și te poate ajuta să slăbești destul de multe kilograme deoarece are un plan alimentar foarte bine pus la punct care conține opt categorii de alimente pe care trebuie să le consumi. Aceste categorii sunt: carnea roșie, organelele de animale, pește, fructe de mare, carne de pasăre, mezeluri, ouă și lactate. Ea poate fi periculoasă pentru persoanele care s-au confruntat în trecut cu probleme de sănătate sau de alimentație.

12. Dieta Paleo

Dieta Paleo poate fi destul de dificil de urmat deoarece presupune să nu mănânci deloc lactate, legume, cereale, cartofi și alimente care conțin zahăr rafinat. De asemenea, trebuie să elimini din alimentație și cafeaua și pâinea.

13. Dieta cu mâncare vegană, timp de 22 de zile

Beyonce și Jay-Z se numără printre vedetele care au încercat această dietă cu mâncare vegană timp de 22 de zile. Poate fi destul de restrictivă deoarece trebuie să elimini preparatele procesate și să mănânci cât mai sănătos. Pe lângă asta, dacă ești o persoană activă, te poți simți slăbită deoarece porțiile au calorii destul de puține.

Nu rata aceasta reteta de fasole pastai la borcan! E pur si simplu delicioasă!

14. Dieta cu mâncare raw vegană

Cu toate că în ultima vreme există o modă în ceea ce privește mâncarea raw vegană, ea presupune schimbarea completă a stilului de viață deoarece tot ceea ce mănânci trebuie să fie în stare crudă, nepreparată termic. Dieta poate avea și anumite riscuri, printre care faptul că unele alimente crude pot fi toxice pentru organism.

Citește și:
8 sfaturi de care trebuie să ții cont pentru a te menține în formă în toamna aceasta

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet