Scriu aceste rânduri din confortul canapelei de acasă. Este joi, a doua zi după cea în care s-au închis școlile și grădinițele, iar angajații Ringier (ELLE România face parte din trustul internațional de presă Ringier) au fost îndemnați să lucreze de acasă pentru a limita răspândirea COVID-19 (am fost printre primele companii care au aplicat „corporate responsibility“).
Ne adaptăm noului fel în care ne trăim viețile și nu știm ce ne aduce ziua de mâine. Mă întreb cum ne vom uita peste ani la această lună (sper acum că va fi doar una) pe care scrie ANULAT din toate punctele de vedere: interuman, social, de business etc. Azi nu știi ce te așteaptă mâine (și nu e o figură de stil), câți infectați vor mai fi, cum vor face față autoritățile, ce restricții ne așteaptă.
Suntem într-o situație fără precedent pentru lumea modernă în care trăim și pe care o credeam super hi-tech, dominată de inteligență artificială, big data… doar că noi, iată, învățăm să ne spălăm pe mâini.
Poate vor fi și lucruri bune desprinse din această criză: vom fi mai conștienți de igiena personală, vom polua mai puțin pentru că nu ne mai deplasăm (în weekend) în toate colțurile lumii, vom fi învățat avantajele homeschooling-ului. Dar ne va da și alte lecții de viață, ca de exemplu faptul că nimic nu este etern și că o astfel de întâmplare ne poate transforma viețile complet, indiferent cine suntem și ce facem. Poate că mersul la școală în viitorul apropiat nu va mai fi la fel cu cel pe care l-am trăit noi, adică această experiență poate că va da șanse mai mari școlilor sau elevilor aflați la distanțe mari.
Extrapolând și trecând la modă, cred că ne așteaptă și aici multe schimbări.
Până la urmă, ce rost mai au Fashion Week-urile în forma în care se desfășoară ele acum, niște evenimente care „pun pe drumuri” mii de jurnaliști și îi scot din redacții timp de peste o lună de zile?
Câte cheltuieli, câte avioane, taxiuri… mai pui în calcul și poluarea pe care o produc toți acești oameni și vezi că ecuația nu prea mai e viabilă pentru 2020. Dacă la acești oameni ai mai adăuga și buyer-ii care vin din toate colțurile lumii vei realiza că, din nou, lucrurile vor suferi transformări (dacă tu, consumator, cumperi lucruri online, de ce să nu poată și buyer-ii să facă comenzi online?).
Sunt convinsă că multe se vor schimba în capul nostru în această perioadă de izolare, pentru unii forțată, pentru alții auto-impusă, dar cred că pentru toți extrem de importantă. Nu știm ce va ieși din ea, let’s hope for the best!
Instagram: @roxanavoloseniuc