Cristina Ich a devenit, în ultimii ani, un nume tot mai sonor în mediul online românesc, acolo unde încearcă zilnic să ofere sfaturi utile comunității sale formate din peste 800.000 de persoane, despre noi produse de skincare sau ținute stylish, și unde poartă conversații sincere despre încrederea în sine.
Numele Cristinei Ich este deseori indicat drept răspuns la întrebarea eternă care e cea mai frumoasă femeie din România; este comparată cu Angelina Jolie și este considerată un reper în această privință. Desigur, ajută și faptul că, în calitatea ei de influencer, Cristina vorbește deseori despre frumusețe – dar nu doar despre rutina sa zilnică sau despre multiplele produse cosmetice – disponibile pe www.bewellstore.ro – pe care le testează, ci și despre felul în care a conștientizat că aspectul ei atrage atenția altora și despre cum se raportează la asta.
În multele stories pe care le postează zilnic, Cristina Ich abordează subiecte dintre cele mai diverse. Dă urmăritoarelor ei sfaturi despre relații, abordează probleme spinoase încă pentru societatea românească, precum educația sexuală, și emite opinii despre tot soiul de subiecte.
Ich își permite uneori să se enerveze, dezvăluind un temperament vulcanic care uneori îi face pe urmăritorii ei să o privească fascinați, dar cu un fel de confuzie, și pe jurnaliștii care urmăresc îndeosebi vedetele să o taxeze aspru, surprinși parcă de faptul că o femeie frumoasă poate avea și păreri. Viața ei personală este urmărită pas cu pas, deși Cristina nu ascunde multe și dezvăluie chiar ea aspecte pe care alte celebrități se feresc să le arate. Și cu toate acestea, cu toate că manevrează social media mai bine decât o fac mulți specialiști, și deși cu fiecare postare în online spune și mai mult despre ea, oamenii continuă să o privească, avizi să afle și mai mult, de fiecare dată mai mult.
Și noi am vrut să aflăm mai multe despre Cristina, despre felul în care se raportează la propria frumusețe și despre ce face astfel încât să-și cultive atuurile naturale, dar și despre cum privește aspectul fizic al altora și standardele sociale care ne-au învățat ce ar trebui să reprezinte această calitate.
ELLE: Ce înseamnă frumusețea pentru tine? Este vorba despre o calitate exclusiv fizică sau e mai mult de atât?
Cristina Ich: Este mai mult de atât. Dacă nu alimentezi frumusețea fizică și cu inteligență, atitudine și bunătate, nu are nici un rost. Cât de mult ar suna ca un clișeu, până la urmă, aspectul fizic are relevanță doar pentru prima impresie. Dacă nu poți să oferi mai mult de atât, devii instantaneu plictisitor.
ELLE: Și cum te raportezi la propria frumusețe?
C.I.: Uneori o consider un dezavantaj. Oamenii care îți pun eticheta de femeie frumoasă au așteptări mult prea mari de la tine, iar tu te simți mereu sub presiunea de a le satisface. Chiar și cea mai mică greșeală va fi taxată întotdeauna.
ELLE: Când te gândești la frumusețe, aplici aceleași criterii atât femeilor, cât și bărbaților?
C.I.: Nu se aplică aceleași criterii. După părerea mea, un bărbat trebuie să rămână bărbat, iar calitățile lui se demonstrează dincolo de fizic. Evident că trebuie să aibă un aspect plăcut și îngrijit, însă niciodată nu va fi criteriul de bază asupra căruia aș atrage atenția.
ELLE: Mai putem vorbi în 2021 despre standarde de frumusețe? Cum privești tu azi acest aspect?
C.I.: Standardele de frumusețe s-au schimbat mult odată cu trecerea timpului, mai ales din cauza tehnologizării. Femeile au început să-și ia repere greșite. Majoritatea se raportează la tot ce văd în online prin filtre, așa că am început să vorbim tot mai puțin despre naturalețe și autenticitate.
Pe de altă parte, mă bucur că a fost îmbrățișată diversitatea și inclusivitatea. Industria modei a evoluat mult din acest punct de vedere, ținând cont că s-a făcut loc pentru siluete și imagini care sfidează vechile standarde ale frumuseții.
ELLE: Cum a evoluat rutina ta de îngrijire a tenului de-a lungul anilor? Cum arăta atunci când ai început să-i conștientizezi importanța și cum arată acum?
C.I.: A evoluat enorm! Mă confruntam și eu cu probleme legate de acnee și foloseam greșit tot felul de produse care nu-și făceau efectul. Odată ce am avut posibilitatea să întâlnesc oamenii potriviți, care să mă învețe să-mi îngrijesc corect tenul, skincare-ul a devenit și pentru mine o pasiune.
Aspectul tenului meu s-a schimbat mult odată ce am descoperit produsele coreene, și mă bucur că se găsesc acum și pe piața din România. Probabil că toată lumea a auzit despre eficiența acestora, însă eu mereu am fost reticentă în a le încerca. Folosesc deja de câțiva ani produsele celor de la BeWell Store și nu doar că am un ten sănătos, dar am reușit să renunț și la fond de ten.
ELLE: Testezi întotdeauna un produs înainte de a-l recomanda persoanelor care te urmăresc în social media?
C.I.: Sigur, dintotdeauna am făcut asta. Comunitatea mea deja știe că, odată ce recomand un produs, înseamnă că a fost testat și folosit de mine. De multe ori am norocul să încep colaborări cu brand-uri pe care deja le folosesc, iar asta cred că este o bucurie și mai mare – să știi că poți promova un produs cu care rezonezi sută la sută.
Fotografii: Tibi Clenci
Realizatoare: Domnica Mărgescu
Interviu de Denisa Coman
Coafură: Sorin Stratulat/ Redken Ambasador Romania.
Machiaj: Andra Manea.
Asistentă styling: Mădălina Preda.
Manager Tibi Clenci: Radu Dobrea.