Nu stiu daca exista azi un cuvant mai in voga si mai imperativ decat „NOU“. Toata lumea e vrajita de magia noului. Iar acest NOU e mai efemer ca niciodata si poate sa devina vechi chiar si intr-o zi. O stire de ieri este azi una veche – chiar si una de dimineata e veche, deja, la ora 14. Pana si modelul de televizor (ca sa nu mai vorbesc de telefon) devine vechi intr-o luna.
Intamplator, in acest numar avem o reclama cu o masina de spalat rufe pe care o controlezi de la birou, cu telefonul! Ti se pare revolutionar? Mie nu, pentru ca am auzit despre ea acum o luna. Incepem sa dezvoltam deja un sindrom patologic – cel putin eu il simt ca vine si incerc sa ma tin, cat mai pot, departe de el. Dar e greu.
Pentru ca esti ancorat in acest joc si trebuie sa stii exact (daca ai pretentia ca esti un om informat) cu ce stiri te culci si cu ce stiri te trezesti. Si nu doar stiri locale, ci si stiri internationale, nu? Pentru ca suntem cetateni universali. Dar in toata goana asta spre care te impinge societatea de azi ajungi sa nu mai vezi padurea din cauza copacilor si te intrebi ce e nou cu adevarat si, mai ales, care sunt lucrurile pe care chiar e bine sa le stii pentru ca te ajuta la ceva.
Ca sa nu mai spun ca filtrele prin care ajung informatiile la noi sunt din ce in ce mai proaste, pentru ca, odata cu explozia online-ului, au disparut o multime de arbitri si azi toata lumea e „pe teren – in fata computerului – si isi da cu parerea despre tot.
Aceste intrebari ni le-am pus si noi in redactie, la sedinta pentru acest numar de inceput de sezon, si ne-am propus sa venim in aceasta editie cu articole interesante (din moda, beauty, sanatate, arta), despre ceea ce este nou si de valoare, lucruri care aduc un plus vietii noastre (adica ce se intampla nou chiar sub nasul nostru, atunci cand noi suntem ocupati sa aflam „ce e cel mai nou). Sper sa-ti fie de folos informatiile pe care le-am adunat.
www.facebook.com/roxana.voloseniuc