ELLE FRUMUSEȚE: A-List beauty

Brand-urile de frumusețe ale celebrităților au ajuns să domine industria, detronând companii cu tradiție. Ce a contribuit la acest fenomen? Produsele lor cu adevarat eficiente sau iluzia noastră că, dacă le folosim, vom arăta ca cei pe care îi admirăm?

ELLE FRUMUSEȚE: A-List beauty

Vorbeam săptămânile trecute cu colegele mele Ioana și Denisa despre metamorfoza prin care trece Instagram-ul de ani buni încoace. Dacă i-aș explica nepoată-mii de 13 ani că la începuturile lui lumea nu își posta selfie-urile editate, că nu erau filtre și nici video-uri și că nimeni nu vindea nimic, ar zice probabil că delirez. Nu ar putea să înțeleagă despre ce vorbesc, cum nici eu nu pot să înțeleg tot ce întâmplă acum.

Și m-am gândit serios dacă e vorba de incapacitatea mea de adaptare la situațiile actuale, de o diferență de percepții între generații sau de o atitudine refractară și extremistă din partea mea. Răspunsul mi l-am dat tot singură și este NU! Instagram-ul de astăzi e programul de teleshopping din copilăria mea. Care e diferența între „Dacă sunați acum beneficiați de o reducere de 50% la noul Dry Cooker!” și „Dacă îmi dați follow și like puteți să câștigați 3 rujuri!”? După mintea mea, nici una. Împătimiții social media mi-ar spune acum clasicul: „Dacă nu îți place, nu mă mai urmări!”. Și așa am făcut. Dar tot nu mi s-au rezolvat problemele.

Ce fac cu Rihanna, de exemplu? 90% dintre postările pe care le face sunt reclame la brand-urile ei. Mă enervează treaba asta, dar sunt atât de hotărâtă încât să îi dau și ei unfollow? Sau lui Kendall Jenner, Jennifer Aniston, Jessica Alba, Jesse Tyler, Kevin Hart și… pot să continui așa la nesfârșit. Astăzi, 99% dintre actori nu mai sunt doar actori, sunt și antreprenori. La fel și muzicienii. La fel și prezentatorii TV. Și, de fapt, ajung să-mi pun întrebarea: te mai poți numi o celebritate în adevăratul sens al cuvântului dacă nu ai și o afacere? În timp ce unii s-au orientat către brand-uri de băuturi alcoolice, alții către echipamente sportive sau suplimente alimentare, marea majoritate a ales industria de beauty.

Îți mai aduci aminte perioada anilor 2000, când dacă zburai cu avionul nu aveai cum să nu îți cumperi și un parfum? Glow al lui Jennifer Lopez era un bestseller. Sau când te bucurai la mostrele de parfum Celine Dion pe care le găseai în interiorul revistelor? La vremea respectivă puține celebrități intraseră în industria frumuseții, deci lansarea unui parfum era cu adevărat o chestie importantă pentru noi, fanii. În plus, cum social media încă nu exista sau nu ajunsese la amploarea pe care o are astăzi, era una dintre puținele modalități prin care puteai să simți că ai cumva o interacțiune, o conexiune sau pur și simplu ceva în comun cu vedeta respectivă. Pentru că, vrem să recunoaștem sau nu, celebritățile ne-au fascinat dintodeauna. Și mai ales aspectul lor fizic. Au constituit un reper al frumuseții, au impus tendințele și ne-au făcut să ne dorim să arătăm ca ele.

Chiar dacă J.Lo, Celine Dion, Paris Hilton (Fairy Dust), Britney Spears (Fantasy) sau Hilary Duff (With Love) au fost poate primele celebrități care s-au bucurat de un oarecare succes în industria frumuseții, Sophia Loren a fost cu adevărat pioniera în această direcție. În 1981, ea a fost cea dintâi vedetă care și-a lansat propriul parfum, urmată fiind apoi de Cher, în 1987, cu Uninhibited, și de Elizabeth Taylor în 1991, cu White Diamonds.

Însă adevărata revoluție avea să fie stârnită mult mai târziu de o puștoaică de 18 ani. În noiembrie 2015 Kylie Jenner a creat o adevărată isterie în industria de beauty când a lansat primele sale kit-uri de buze.

Stocurile s-au epuizat instantaneu. Nici nu conta dacă erai vreo pasionată de make-up, știai doar că trebuie să ai și tu produsele momentului. Kylie Cosmetics reușise să facă în câteva săptămâni ce nu făcuseră sute, mii de companii în decenii întregi de activitate. Așa că întrebarea firească e cum a reușit să provoace o asemenea vâlvă un brand al unei persoane nu doar extrem de tinere, dar și fără vreo cunoștință reală în domeniul cosmetic? Dacă nu ai trăit într-o peșteră până acum, răspunsul e mai mult decât evident. În primul rând, Keeping Up With the Kardashians era cel mai urmărit și de succes reality show din lume. Kylie a crescut în atenția publicului, fiind practic o vedetă de când era doar un copil. Apoi, impactul emisunii a fost atât de mare, încât clanul Kardashian a ajuns să fie considerat noul standard de frumusețe. Iar dacă ți se oferă un produs care în teorie te-ar face să arăți mai mult ca ele, evident că nu mai stai pe gânduri și îl adaugi în coșul de cumpărături.

Iar aici nu putem decât să avem toată admirația pentru skill-urile de management ale lui Kris Jenner, care a reușit să convingă milioane de femei că fiicele sale arată așa cum arată datorită produselor lor cosmetice. La acea vreme Kylie a negat că ar fi folosit acid hialuronic pentru a-și augmenta buzele, susținând că secretul constă în folosirea produselor potrivite și a celebrului contouring.

Citește continuarea în ELLE IANUARIE 2022!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din revista elle