Moda la aeroport

Aeroportul a devenit in ultima vreme un aliat de incredere al industriei de moda. Aici te intampina branduri de tot soiul, fara ca macar sa banuiesti ca sunt menite sa te incante si sa te convinga sa faci parte din visul creat strategic de vreun brand prestigios.

Moda la aeroport

Multe branduri au intrat mai intai in contact cu mediul aeroporturilor prin afisarea unor simple postere. Apoi, au continuat cu inagurarea magazinul in sine. Asta pentru ca nu le-a trebuit mult sa inteleaga ca vanzarile pe metru patrat in aeroport sunt mai mari decat cele incasate in magazinele obisnuite.

Comertul de calatorie', anume ceea ce facem noi cand ajungem in raiul duty-free, castiga din ce in ce mai mult teren si este o prioritate strategica pentru brandurile de lux. Este limpede ca tehnologia avansata de care dispun majoritatea aeroporturilor va ajuta marii comercianti sa exploateze si mai mult ora magica despre care va povesteam. De exemplu, in functie de destinatia afisata pe marile ecrane ce indica detalii despre zboruri, comerciantii pot stabili cu ce fel de cumparatori au de-a face si astfel isi pot planifica tipul de produs pe care il vor promova. Pentru ca este mult mai simplu sa planifici o promotie la lotiuni solare atunci cand stii cate zboruri vor decola spre Maldive intr-o saptamana. Asa ca ceea ce era cel mai greu de obtinut – informatia despre tipul de cumparator si nationalitatea lui – exista din belsug, deci pasul urmator este utilizarea ei cat mai eficienta.

Și daca iti imaginezi ca strategia magazinelor de aeroport a atins apogeul, trebuie sa stii ca aceasta este doar inceputul. Marile branduri de lux de abia acum incep sa planifice pe termen lung, incercand sa valorifice cat mai mult datele obtinute prin intermediul aeroporturilor. Mari puncte precum Heathrow, Tokio International sau Paris Charles de Gaulle sunt platforme valoroase prin care branduri ca Burberry, Louis Vuitton sau Dior isi pot face produsele cunoscute si accesibile tuturor.

***
In curand, aeroportul nu va fi doar punctul din care ne incepem aventurile si hoinarelile prin lume, ci va reprezenta un templu in toata regula dedicat shoppingului, un loc unde vom invata sa cumparam in viteza, sa luam decizii rapide si sa economisim timp. E vorba fix despre timpul pe care l-am petrece in magazinele obisnuite, explorand multitudinea de optiuni, care va fi inlocuit de cel petrecut in aeroport, unde eram oricum condamnati sa asteptam ore bune pentru a ajunge in cealalta parte a lumii.

Aproape ca am putea spune fara ezitare ca aceasta uniune a aeroportului cu lumea modei ne usureaza existenta. Dar daca privim lucrurile dintr-o alta perspectiva, probabil ca nu vom fi de acord cu acest spectacol atent regizat. Este posibil sa vrem mai multa liniste inainte de zbor, sa ne dorim sa ne detasam de lumea comercialului si sa vrem sa ramanem cu gandurile noastre, fara sa fim distrasi de mostre de parfum pe care ne e imposibil sa nu le incercam sau de noua colectie de ochelari a unui brand de lux care ne face subtil cu ochiul in timp ce ne plimbam poseta mult prea grea dintr-o mana in alta.

Odata cu invazia aeroportului, moda a primit pasaport universal' si a ajuns sa invadeze fiecare colt al lumii. Ea coloreaza locuri ce nu demult erau simple incaperi de tranzitie, prin care calatorii inaintau nerabdatori sa vada orase luminate si sa ajunga la destinatii indepartate. Dar, fie ca suntem sau nu dispusi sa luam parte la spectacol, magazinele din cadrul aeroporturilor au menirea sa ne ajute sa ne detasam, ca o terapie inainte de zbor.

Citește care sunt cele mai mari aeroporturi din lume!

In plus, este limpede ca nici entuziastii experimentati ai produselor de lux nu pot ignora absenta TVA-ului, ce ofera inca un avantaj spatiilor comerciale din aeroport in fata surorilor lor de pe bulevard. Și daca mai adaugam in ecuatie si cuvantul oferta, nu ar trebui sa ne surprinda ca shoppingul la aeroport este un trend cool al secolului nostru. Muriel Zingraff–Shariff, Director Comercial al aeroportului Heathrow din Londra, a declarat ca, pentru multe branduri, magazinul din aeroport este mai profitabil chiar decat cel de pe Bond Street sau New Bond Street – cunoscute ca artere principale de shopping in Londra. Deci nu ar trebui sa ne mire ca din ce in ce mai multe branduri de lux includ aeroportul in strategia pe termen lung de crestere a vanzarilor.

In Terminalul 5 al aeroportului Heathrow pasagerii, oameni ca noi aflati in trecere, cumpara anual produse in valoare de aproximativ 300 milioane lire sterline. Pe lista se afla parfumuri, haine, esarfe, ochelari de soare, bijuterii, genti si produse din piele oferite de branduri ca Alexander McQueen, Burberry si Chanel – cel mai profitabil brand din intreg aeroportul. Iar asta nu se poate sa nu ne aduca aminte de lista de cumparaturi pentru prieteni pe care am completat-o vreme indelungata inaintea fiecarei iesiri din tara.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle