În câteva luni voi împlini un sfert de secol la cârma acestei publicații. O viață de om, ar spune unii. Viața mea, spun eu.
Uitându-mă în spate sunt mândră de multele schimbări pe care ELLE le-a adus în viața femeilor din România. Fie că vorbim de moda străzii, fie că ne referim la schimbările de mentalitate și emanciparea la care am pus umărul în toți acești ani. Categoric, societatea s-a schimbat în bine.
Ca orice om de modă la început de drum visam la o Calea Victoriei sau un Bulevard Magheru plin de brand-uri internaționale de modă, visam la vitrine luxoase și evenimente inedite. În 25 de ani s-au întâmplat prea puține astfel de lansări sau deschideri de magazine (unele s-au deschis și s-au închis după un timp scurt). La fel stau lucrurile și în privința designerilor români, s-au lansat mult prea puțini și încă mai puțini și-au găsit recunoașterea locală sau internațională…
Iar toate aceste lucruri se întâmplă nu pentru că nu e piață sau că nu sunt talente, ci pentru că moda nu a reprezentat niciodată nimic pentru autoritățile din România. Nici un ajutor, nici un sprijin, nimic.
Anul acesta mi-am zis că așteptarea nu mai are sens și că e momentul să acționăm noi, cei din industrie, dacă vrem schimbarea. Iar schimbarea se face doar în echipe, prin coagularea tuturor forțelor în jurul unui unic scop, acela de a pune bazele unei industrii de modă. Și cum să-ți demonstrezi mai bine forța și creativitatea decât arătând lumii ce ești în stare să faci?
De la aceste gânduri a pornit ideea Bucharest Fashion Week, care își va lansa prima ediție în această toamnă, între 15 și 17 octombrie în București, sub titulatura Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week.
Acest eveniment nu va fi doar un spectacol de modă colectiv, ci va fi și o platformă pentru promovarea internațională a designerilor și creativilor români și nu numai (sunt invitate și brand-uri din Ucraina, Georgia, Moldova, în speranța în care, uniți, va exista un impact și mai mare). Pe lângă participarea unui număr mare de jurnaliști și presă internațională de modă, vor fi prezenți la București foarte mulți buyeri și showroom-uri care vor facilita, practic, latura de business, adică oportunitatea ca acești designeri să poată să își vândă colecțiile în afara țării. Bucharest Fashion Week este un eveniment susținut de Camera della Moda, entitatea care organizează Milano Fashion Week.
Pe coperta acestui număr este Viky Rader, unul dintre cei mai relevanți influencers de modă, antreprenoare, fashion designer și mama a patru copii, care a acceptat propunerea noastră de a promova și a purta o ținută de la fiecare designer care își va prezenta colecția pe podiumul din București în această toamnă. Dacă marile brand-uri nu au venit încă în România (într-un număr prea mare), ne vom duce noi la ele!
Sigur că am făcut pași mici în toți acești ani, dar contează mai mult ca direcția să fie bună; sunt mulți care merg repede, dar într-o direcție greșită!
Instagram: @roxanavoloseniuc