O nouă eră

Nu știu dacă ați aflat deja, cu toate că ar fi trebuit să fiți ascunși în gaură de șarpe să nu vă fi ajuns la urechi știrea că ELLE Internațional a semnat un acord cu grupul de protecție a animalelor Humane Society și Creatives4Change, prin care se angajează să interzică publicarea în paginile editoriale, dar și publicitare, a imaginilor ce includ blană naturală.

O nouă eră

Spun asta pentru că în ziua anunțului, la începutul lunii decembrie, toate televiziunile, publicațiile și marile site-uri de știri din lume au preluat știrea, de la BBC la CNN, The Guardian, Forbes etc., până la cele locale. Este, într-adevăr, prima decizie de acest fel care se ia la nivel internațional de către un trust de presă. Primele discuții au început să aibă loc între noi acum vreun an și jumătate și s-au finalizat cu o promisiune clară: 13 ediții, printre care și ELLE România, au implementat decizia încă din 2021, 20 de ediții o vor face începând din 2022, iar restul, până la 45, numărul total de ediții ELLE din lume, și-au luat angajamentul pentru începutul anului 2023.

Am fost întrebată de un post de televiziune local ce s-a urmărit cu această decizie și am vrut să vă aduc și vouă, cititorilor ELLE România, argumentele noastre, care au stat la baza acestei schimbări. La ELLE România, dar și împreună cu celelalte ediții ELLE internaționale, ne dorim să fim agenți ai schimbării pentru lumea modei, o industrie extrem de poluantă și pe alocuri lipsită de etică, așadar ne dorim să contribuim la o industrie bazată mai mult pe sustenabilitate, pe decizii corecte din punct de vedere etic, ceea ce include și protecția animalelor.

Decizia noastră este în primul rând și o veste bună pentru toți iubitorii de animale și mai credem că acest aspect este în concordanță și cu dorințele voastre, ale cititorilor. Generația Z (cei mai mari consumatori de lux azi) își dorește ca moda și luxul de astăzi să însemne ceva mai mult decât niște obiecte scumpe și bine făcute. Ei investesc și se alătură celor care au aceleași principii cu ei. Mai credem și că brand-urile care decid să nu mai producă blană naturală nu vor pierde la nivel de competitivitate în lupta economică, ci dimpotrivă.

Acestea sunt doar câteva argumente, însă aș dori să mai fac o precizare importantă, care poate a scăpat, chiar și la nivel internațional, în comunicare. Atunci când ne referim la blana naturală pe care o interzicem în paginile revistelor noastre, nu includem și produsele care se obțin din tunsul animalelor, ci ne referim doar la cea pentru care animalele sunt sacrificate în alt context decât cel al industriei de carne. Deci cojoacele din shearling sau hainele din piele, de exemplu, sunt excluse de la acest acord.

Așadar, iată că revista ELLE își continuă pionieratul și în 2022, așa cum a făcut-o în multe alte cazuri și a devenit un exemplu de bune practici la nivel internațional.

Vă dorim un an nou mai bun și tot ce înseamnă pentru voi fericire să se realizeze!

Roxana Voloseniuc REDACTOR SEF

Instagram: @roxanavoloseniuc

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din revista elle