ELLE INTERVIU: Irina Rimes merge pe drumul ei

Irina Rimes ne-a răspuns la toate curiozitățile legate de proiectul ei muzical, sursele ei de inspirație, procesul creativ pe care-l parcurge atunci când compune și ne-a servit drept ghid prin culisele documentarului HBO Max Irina Rimes: Pe drumul meu.

ELLE INTERVIU: Irina Rimes merge pe drumul ei

Fie că i-ai ascultat piesele pentru prima dată la radio, i-ai aflat numele prin prisma colaborărilor cu alți artiști sau ai văzut-o făcând parte din juriu la Vocea României, Irina Rimes și muzica ei nu mai sunt de mult necunoscute.

Venită din Republica Moldova, alături de ceea ce pare a fi un adevărat val de artiști care au adus un suflu nou în industria muzicală de la noi, Irina a ajuns în relativ scurtă vreme una dintre cele mai de succes artiste din România, cu legiuni de fani mici și mari care îi pândesc concertele, cu oameni care îi ascultă și fredonează piesele (scrise pentru sine sau pentru alți artiști locali) rezonând deplin cu ele, iar mai nou este și protagonista unui documentar, Irina Rimes: Pe drumul meu, de văzut pe HBO Max.

Documentarul este un proiect interesant în sine, pentru oricine își dorește o carieră artistică, pentru că adună, dincolo de momentele de vulnerabilitate sau de reușitele artistice ale eroinei sale, și mărturii și opinii ale unei mulțimi de oameni din industrie despre ce înseamnă un parcurs de succes într-o scenă muzicală atipică, mai mică și cu alte rigori decât piața internațională.

Dar încă și mai interesant este faptul că Irina, cunoscută pentru că își transpune dintotdeauna în muzică și versuri trăiri dintre cele mai intime, se expune acum mai mult ca oricând, într-un road movie ce o urmărește, alături de echipa ei, de-a lungul unui parcurs care servește în primul rând pentru a deschide noi uși creative (drumul despre care se vorbește are ca scop definitivarea albumului Acasă), dar și pentru ceea ce ea numește o regăsire, o reconectare cu arta ei și cu sine. Nu e deloc întâmplător faptul că drumul pe care îl face duce spre casă – Acasă – ca orice drum inițiatic, plin de sensuri care se dezvăluie treptat.

În miniseria dezvoltată și produsă de Global Records, cu o regie semnată de Barna Nemethi după un concept creat de Mara Ciama, Irina Rimes vorbește onest despre cine este și cine nu poate (și nu vrea) să devină, adăugând la fundația solidă pe care a construit în ultimii ani o relație foarte specială cu fanii ei.

Am stat de vorbă cu Irina despre provocările resimțite în timpul filmărilor, despre inspirația din spatele emoției, sensibilității și vulnerabilității pe care le traspune în piesele ei, am întrebat-o cum se poziționează față de hate-ul din mediul online și care sunt cele mai dureroase sacrificii pe care le-a făcut pentru cariera muzicală. Vezi ce a avut de spus.

ELLE: Ce anume ți-ai propus de la bun început cu documentarul Pe drumul meu? De ce ai decis să-l faci?
Irina Rimes: Au stat mai multe lucruri la baza creării acestui documentar. Dar unul dintre ele a fost frustrarea și durerea că nu avem hitul pe album. Adică am făcut un album despre care cei mai mulți oameni din jurul meu, care l-au ascultat, mi-au spus: „Vai, ce emoționant”, „Vai, ce frumos”, „Da, da, înțeleg filmul, dar nu e hitul pe album”. Și, în momentul ăla, m-am destabilizat foarte tare emoțional. De la un punct încolo în carieră, dacă înainte nu mă gândeam la hit, am început să mă gândesc… pentru că, într-un fel, am început să simt tot mai mult presiunea lucrurilor din jurul meu. Și am decis să plecăm în această călătorie cu van-ul și să filmăm acest documentar pentru o regăsire, mai mult, regăsire inspirațională. Cumva să mă regăsesc ca să pot să creez hitul care se dorește, ca la final să-mi dau seama că este greșit să-ți pui brief-ul de la început să fie hit, pentru că nici la început n-a funcționat așa și nu o să funcționeze niciodată. Și nu o să fiu eu fericită dacă o să-mi impun să fac hituri. Cred că mai degrabă ar trebui să continui să fac ceea ce am făcut până acum, muzică, și dacă iese hitul – bine; dacă nu, nu.

ELLE: A fost un moment greu pe care l-ai întâmpinat în timpul filmărilor? Au fost și momente pe care le-ai considerat eliberatoare?
I.R.: În primul rând, nu îmi era deloc ușor să fiu tot timpul cu camera pe mine și, chiar dacă am făcut televiziune și am experiența de la PRO TV, totuși era destul de ciudat să fiu filmată într-una, să fiu monitorizată ce scot pe gură, ce fac, unde mă duc. În al doilea rând, fix în perioada aceea eram în mijlocul rezolvării unui contract și a fost destul de greu să fac asta și față de toată lumea, pentru că era vorba despre foarte multe negocieri, foarte multe discuții stresante, sub presiune. Dar s-a rezolvat într-un final. Mult după aceea. Nu s-a rezolvat așa ușor, dar știu că am suferit foarte mult în perioada aceea din cauza acelui contract.

ELLE: Ce ar trebui să învețe un artist la început de drum din documentarul tău? Cu ce lecții să rămână?
I.R.: Ar trebui să-l vadă și să extragă el ce ar vrea să învețe de acolo. Eu am încercat să pun pe tavă cam tot ce se poate pune. Sunt foarte puține lucruri care nu s-au discutat în acest documentar, dar sunt lucruri pe care trebuie să le descoperi singur, atunci când te avânți într-o aventură de genul ăsta.

Citește continuarea în ELLE IULIE 2022!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din revista elle