ELLE DOSAR: Bijuterie, concept, corp

Patru designeri dintre cei care participă între 5 și 9 octombrie la Romanian Jewelry Week ne-au povestit despre preocupările și pasiunile lor, despre interesele care îi animă și despre colecțiile cele mai recente pe care le-au creat.

ELLE DOSAR: Bijuterie, concept, corp

Anita Polici

Anita Polici a fost mereu interesată de obiecte, iar în copilărie îi plăcea să caute prin cutiuțele de bijuterii ale rudelor care îi și făceau cadouri, din care își concepea singură ornamente și brizbrizuri. Dar pasiunea pentru bijuterie s-a conturat după facultate, când a lucrat ca tehnician în atelierul unui designer. Aspectul tehnic o pasionează în continuare, astfel că fiecare piesă pe care o vede purtată de cineva o duce cu gândul la modalitățile prin care a fost realizată. Deși poartă rar bijuterii, își probează creațiile. „Desigur, este o experiență proprie pe care o am cu obiectul purtat, deoarece ideea pe care o am de transmis poate fi interpretată într-o cu totul altă formă de altcineva, ceea ce mi se pare grozav.”, spune, adăugând că crede că bijuteriile transmit despre noi tot ce nu verbalizăm.

ELLE: Cum te raportezi la relația dintre bijuterie și corp? Cum o privești?
Anita Polici: Îmi place ideea de simbioză între corp și bijuterie, nevoia de relaționare dintre acestea două. Este un mod de a descoperi și de a traducere lumea înconjurătoare, cu ajutorul pielii, prin atingere. De aceea fiecare textură, material ce intră în contact cu corpul eliberează un amalgam de emoții, trăiri ce ne construiesc ca ființe. Cum spuneam, bijuteriile ajung să se integreze pe corp, iar eu le privesc ca pe niște excrescențe ale pielii.

ELLE: Știu că ai studiat la școala Assamblage – cât de importantă e pregătirea pentru un designer de bijuterii? Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-ai aflat acolo despre domeniu?
A.P.: Participarea la cursul susținut de Assamblage mi-a oferit în primul rând un boost de încredere în mine și în skill-urile mele. A fost locul unde am descoperit ce înseamnă procesul de lucru, și cât de importantă este concordanța dintre o idee și produsul final. De asemenea, m-a ajutat să mă disciplinez, astfel încât să îmi pot structura mai bine timpul de lucru petrecut în atelier și să eficientizez procedeele. Consider că este foarte importantă pregătirea pentru un designer, deoarece cu cât asimilezi mai multe tehnici, cu atât o să îți fie mai ușor să construiești puntea dintre idee și obiectul finit. Nu în ultimul rând, Assamblage mi-a oferit o bază pe care am putut să o folosesc ulterior în studiul meu și am învățat că ține doar de perseverență și de propria nevoie de descoperire pentru a putea deveni designer de bijuterii.

ELLE: Ce simți că mai ai de învățat în această privință – sau sunt aspecte care te interesează în mod special și ai dori să te dezvolți în respectivele direcții?
A.P.: În acest domeniu există mereu ceva nou de învățat, este inepuizabil și îți poti ghida pașii în destul de multe direcții. În momentul de față, îmi doresc să aprofundez anumite tehnici, pe listă aflându-se și un curs de proiectare 3D pentru bijuterii. În același timp, îmi place să găsesc materiale noi cu care mă pot juca, spre exemplu bioplasticul pe care l-am folosit și în colecția actuală.

ELLE: Cum ți-ai descrie bijuteriile?
A.P.: În primă fază am început să lucrez cu lemn și plexiglas, iar bijuteriile mele erau un fel de toy trinkets, chiar am avut o colecție cu acest nume în urma unei colaborări cu Bewise, brand ce are la bază bijuterii confecționate din lemn de skateboard. Ulterior, începând să lucrez cu metale, bijuteriile au început să se transforme în totemuri geometrice inspirate din alchimie și astrologie. Cu timpul am explorat noi forme mai fluide, organice și am descoperit powder coating-ul ce a declanșat o explozie de culoare. În continuare acced spre a atinge simplitatea formei în care să se regăsească haosul tuturor formelor anterioare.

ELLE: Ai spus că principala ta inspirație vine din natură, dar și din sculptură – poți să dezvolți?
A.P.: Pot spune că petrec destul de mult timp în natură, unde reușesc să descopăr diverse pattern-uri sau forme organice ce mă inspiră. În același timp, îmi place să cutreier și străzile orașelor, să mă las inspirată de designul diverselor structuri urbane. În ultima colecție am avut ca sursă de inspirație The sleeping muse a lui Brâncuși, și mi-am dorit să fie un tribut adus lui. Este una dintre bijuteriile la care am lucrat un timp îndelungat și pentru care am dezvoltat un mai mare atașament.

Citește continuarea în ELLE OCTOMBRIE 2022!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din revista elle