Lansarea noului parfum Dahlia Noir, creat de Riccardo Tisci, a fost un prilej perfect pentru Roxana Voloseniuc de a sta de vorba cu muza si prietena designerului Givenchy despre frumusete, feminitate, calatorii, determinare. Si despre Riccardo, desigur!
Un designer de moda puternic – nu doar creativ, ci si vizionar, influent, abil – ajunge sa-si puna amprenta asupra casei de moda pe care o conduce pina la cel mai mic detaliu. Nu doar ca urmareste indeaproape realizarea colectiilor, dar semneaza si directia artistica si campaniile publicitare ale fiecarei colectii, stabileste cum vor arata vitrinele magazinelor etc. Despre Riccardo Tisci, designerul de la Givenchy, stiam o multime de lucruri, chiar inainte de a o intilni pe Mariacarla Boscono, prietena si muza acestuia. Stiam ca este un designer de geniu, ca toti editorii de moda ii asteapta cu interes colectiile, dar mai stiam si ca e o prezenta constanta in cluburile din Londra si Berlin, ca traieste pentru muzica mai mult decit pentru moda, ca are o afinitate speciala pentru lumea R&B, iar Carine Roitfeld este o mare admiratoare si o sustinatoare a designerului de 37 de ani (tocmai imi completasem informatiile cu ultimul interviu pe care acesta l-a dat colegei noastre de la ELLE USA).
Mi-a facut placere insa sa aud si de la Mariacarla Boscono cit de extraordinar este ca prieten designerul pe care il indragesc inca din 2005, de cind a preluat conducerea casei Givenchy (pe care a transformat-o intr-unul din cele mai cool brand-uri). „Sintem prieteni de vreo 15 ani. El tocmai iesise de pe bancile facultatii (a terminat Central Saint Martins), iar eu eram deja model. Petrecem foarte mult timp impreuna, mergem in vacante si iesim mult impreuna. Dar sa nu-ti inchipui ca vorbim doar despre moda. Da, poate eu sint muza lui, dar si el este muza mea. Invat mereu de la el.'
Am intilnit-o pe Mariacarla Boscono la Milano, la lansarea noului parfum Givenchy, Dahlia Noir, un proiect condus in totalitate de Riccardo Tisci. Dahlia Noir se doreste a fi un parfum clasic, timeless, genul de parfum pe care il vei dori si peste 50 de ani. La prezentarea la care am participat, ni s-a spus ca alaturi de Riccardo Tisci au mai lucrat la acest proiect citiva oameni importanti pentru designer – prieteni (inclusiv Mariacarla), parfumierul casei Givenchy, art director-ul Fabien Baron… Insa Mariacarla imi spune apasat ca: „Nu, Riccardo a facut totul, de la concept pina la sticla, ambalaj, absolut tot!'.
Trebuie sa recunosc ca acest parfum poarta amprenta Riccardo Tisci in fiecare detaliu, de la mirosul subtil pina la designul sticlei si alegerea numelui, Dahlia Noir – dalia este o floare care nu miroase, iar dalia neagra nu exista!!! Numele parfumului nu este inscris pe sticla (il vezi undeva scris mic, atunci cind ridici capacul sticlei – un „favor' pe care Riccardo l-a facut echipei de marketing, de a scrie totusi undeva, oricit de mic, numele parfumului). Asadar, nimic bling-bling, nimic in plus, nimic in minus… La fel ca toate colectiile lui, si acest proiect vorbeste despre simplitate, despre esenta, feminitate, dar si lux. Nu un lux ostentativ, ci luxul care te face sa te simti bine.
Citeste continuarea in ELLE Septembrie 2012!